Ok. Ursäkta. Det var inget annat än det traditionella OT.jeppe_sthlm skrev:Näe - S, men det gällde den upplevda servicenivån på SC och den torde vara oberoende av bil

Jag hade ju snöat in på att tråden var dedikerad för 3’or. Så dumt av mig

Moderator: Redaktion
Ok. Ursäkta. Det var inget annat än det traditionella OT.jeppe_sthlm skrev:Näe - S, men det gällde den upplevda servicenivån på SC och den torde vara oberoende av bil
Samma sak tyvärr.taliz skrev:Hur är passagerarsätet då?Tars skrev:Någon som har en 3:a i Märsta/Sigtuna som kan låta mig komma förbi och testa annat säte och få lite tips och trix om förarsätet?
Jag får otroligt ont i lår, skinkor och rygg av stolen.
Inte Märsta/Sigtuna, men Rotebro.Tars skrev:Samma sak tyvärr.taliz skrev:Hur är passagerarsätet då?Tars skrev:Någon som har en 3:a i Märsta/Sigtuna som kan låta mig komma förbi och testa annat säte och få lite tips och trix om förarsätet?
...knepigt. Jag sitter som en kung. Möjligen skulle jag vilja kunna tilta framkanten lite mer uppåt för mer lårstöd. Men stolarna är grymt sköna.Tars skrev:Någon som har en 3:a i Märsta/Sigtuna som kan låta mig komma förbi och testa annat säte och få lite tips och trix om förarsätet?
Det är ju nästgårds.bjelkeman skrev:Inte Märsta/Sigtuna, men Rotebro.Tars skrev:Samma sak tyvärr.taliz skrev:Hur är passagerarsätet då?Tars skrev:Någon som har en 3:a i Märsta/Sigtuna som kan låta mig komma förbi och testa annat säte och få lite tips och trix om förarsätet?
Har hittat ett sätt nu idag faktiskt som gör stolen ok.Walker skrev:...knepigt. Jag sitter som en kung. Möjligen skulle jag vilja kunna tilta framkanten lite mer uppåt för mer lårstöd. Men stolarna är grymt sköna.Tars skrev:Någon som har en 3:a i Märsta/Sigtuna som kan låta mig komma förbi och testa annat säte och få lite tips och trix om förarsätet?
Finns inga trådar på detta forum som är dedikerade alla skriver om allt och ingenting efter de 2 första sidornaWalker skrev:Ok. Ursäkta. Det var inget annat än det traditionella OT.jeppe_sthlm skrev:Näe - S, men det gällde den upplevda servicenivån på SC och den torde vara oberoende av bil![]()
Jag hade ju snöat in på att tråden var dedikerad för 3’or. Så dumt av mig
Är ute på odlingsanläggningen i Vallentuna och jobbar. Om du fortfarande behöver besök så kommer jag gärna förbi vid slutet på dagen.Tars skrev:Det är ju nästgårds.bjelkeman skrev:Inte Märsta/Sigtuna, men Rotebro.Tars skrev:Samma sak tyvärr.taliz skrev:Hur är passagerarsätet då?Tars skrev:Någon som har en 3:a i Märsta/Sigtuna som kan låta mig komma förbi och testa annat säte och få lite tips och trix om förarsätet?
Kan man bjuda på kaffe och solel till bilen?
Är hemma hela dagen.
Tack, men har beslutat att lämna tillbaka bilen....bjelkeman skrev:Är ute på odlingsanläggningen i Vallentuna och jobbar. Om du fortfarande behöver besök så kommer jag gärna förbi vid slutet på dagen.Tars skrev:Det är ju nästgårds.bjelkeman skrev:Inte Märsta/Sigtuna, men Rotebro.Tars skrev:Samma sak tyvärr.taliz skrev:Hur är passagerarsätet då?
Kan man bjuda på kaffe och solel till bilen?
Är hemma hela dagen.
Den är för mjuk och det är för mycket stoppning för mig.Verdi skrev:Tars, utnyttjar du 7 dagars prövotiden? Vad är det med stolarna som är knas? Är ju inte jättemycket lårstöd i Model S heller.
Jag har jämfört, och det är samma.Liibo skrev:Vet inte om ni fått andra stolar. För min P3 är dom skönaste stolarna jag haft i en bil.
Bilens stötighet försvinner helt från 20 tum hjulen för sätena dämpar så bra
Tycker lite samma här. Jag har visserligen bara suttit typ 20 minuter i en men enda sättet jag blev bekväm gjorde att knät slog i skärmen. Annars märkte jag snabbt att jag skulle fått ont längre sträckor.Tars skrev:Jag har jämfört, och det är samma.Liibo skrev:Vet inte om ni fått andra stolar. För min P3 är dom skönaste stolarna jag haft i en bil.
Alla är skapta olika, och sitter tyvärr dåligt i bilen.
Håller med, benen kommer liksom högt upp på något vis, som passagerare lyckas jag också ha knäet i skärmenOfarligTesla skrev:Tycker lite samma här. Jag har visserligen bara suttit typ 20 minuter i en men enda sättet jag blev bekväm gjorde att knät slog i skärmen. Annars märkte jag snabbt att jag skulle fått ont längre sträckor.Tars skrev:Jag har jämfört, och det är samma.Liibo skrev:Vet inte om ni fått andra stolar. För min P3 är dom skönaste stolarna jag haft i en bil.
Alla är skapta olika, och sitter tyvärr dåligt i bilen.
Samma här faktiskt, kan säga att det gör rätt ont om man vrider benet och inte tänker på skärmenanna__ skrev:Håller med, benen kommer liksom högt upp på något vis, som passagerare lyckas jag också ha knäet i skärmen
Har Model S idag så det är närmast jämförelse, innan dess sportstolar från Audi och BWM.MrStarhouse skrev:Konstigt, jag kan inte förstå att inte stolarna känns bra. Själv tycker jag dom är nästan perfekta.
Bättre än dom tre senaste bilarna jag haft ,ny Mustang, Jaguar F-Type, Jaguar XK.
Ända bilen som jag kört på senare tid som har bättre stolar är nyare Volvo’s. Kört mycket golfar i jobbet, dom är fruktansvärda, stenhårda och platta.
Jag vet inte vad ni kommer från för bilar innan.
Kanske beror på hur man sitter. Själv föredrar jag att sitta väldigt upprätt och lågt ner, svankstödet i lagom läge, stoeln i längsled så jag vilar vänsterfoten på fotstödet i en svag vinkel, inte nåt bakåtlutat ryggstöd så man får sträcka sig efter ratten.
Kul med en till som kört F-Type. Hade en S AWD Cab. Riktigt rolig för att vara fossil, men när Teslorna kom in i bilden stod den mest och dammade. Ruskigt vacker bil dock tycker jag, men cupen är ännu snyggare!MrStarhouse skrev:Konstigt, jag kan inte förstå att inte stolarna känns bra. Själv tycker jag dom är nästan perfekta.
Bättre än dom tre senaste bilarna jag haft ,ny Mustang, Jaguar F-Type, Jaguar XK.
Ända bilen som jag kört på senare tid som har bättre stolar är nyare Volvo’s. Kört mycket golfar i jobbet, dom är fruktansvärda, stenhårda och platta.
Kanske beror på hur man sitter. Själv föredrar jag att sitta väldigt upprätt och lågt ner, svankstödet i lagom läge, stoeln i längsled så jag vilar vänsterfoten på fotstödet i en svag vinkel, inte nåt bakåtlutat ryggstöd så man får sträcka sig efter ratten.
Ja F-typen var skoj, min var också en 380hk S cab, men bara rwd. Stolarna där var av performance varianten. Dom tyckte jag dock var lite för hårda i karaktären. Fick träsmak efter några timmar. Och ja Coupen definitivt snyggast, kan vara bland dom snyggaste som gjortsLegato skrev:Kul med en till som kört F-Type. Hade en S AWD Cab. Riktigt rolig för att vara fossil, men när Teslorna kom in i bilden stod den mest och dammade. Ruskigt vacker bil dock tycker jag, men cupen är ännu snyggare!MrStarhouse skrev:Konstigt, jag kan inte förstå att inte stolarna känns bra. Själv tycker jag dom är nästan perfekta.
Jag tycker Model 3 stolarna är sköna. Kan inte påstå att jag tycker de känns varken bättre eller sämre än S eller X dock. Kanske vet mer efter vår första långresa. Tror aldrig jag varit särskilt känslig gällande stolar dock, vet inte om det beror på att min kropp är ganska "average Joe".
Jag sitter alltid lågt, med lågt ställd ratt och relativt utsträckta ben.