Kostar $32 000 i Holland före subvention, e-Niro $42 000. Kommer den till Sverige borde rimligen då hamna på ~330k. Visserligen med 44 kWh batteripack jämfört med e-Niro's 64 kWh men 270k efter subvention är ett bra pris.Zalman3 skrev:MG ZS SUV
44.5 kWh
470 liter
Kostar 28.495 pund(24.995 pund efter 3500 pund i stöd)
https://mg.co.uk/mg-zs-electric/
MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktiskt!
Moderator: Redaktion
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Ska man jämföra priset med Kona/e-Niro är det rimligast att jämföra med 39 kWh versionerna av dessa. De har ungefär samma bruttokapacitet som MG:n, som tydligen har 44.5 kWh netto och 44.6 kWh brutto. Hela 0.1 kWh i buffert alltså, man får nog se till att inte köra nästan tomt eller ladda fullt för ofta.Laban skrev:Kostar $32 000 i Holland före subvention, e-Niro $42 000. Kommer den till Sverige borde rimligen då hamna på ~330k. Visserligen med 44 kWh batteripack jämfört med e-Niro's 64 kWh men 270k efter subvention är ett bra pris.Zalman3 skrev:MG ZS SUV
44.5 kWh
470 liter
Kostar 28.495 pund(24.995 pund efter 3500 pund i stöd)
https://mg.co.uk/mg-zs-electric/
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Kona 39 kWh kostar 359 900 och då är MG'n lite större. Nästan lika lång som e-Niro och lite större bagageutrymme än just e-Niro. 64 kWh Kona kostar 410 000 jämfört med e-Niro's 444 000.iAkita skrev:Ska man jämföra priset med Kona/e-Niro är det rimligast att jämföra med 39 kWh versionerna av dessa. De har ungefär samma bruttokapacitet som MG:n, som tydligen har 44.5 kWh netto och 44.6 kWh brutto. Hela 0.1 kWh i buffert alltså, man får nog se till att inte köra nästan tomt eller ladda fullt för ofta.
Så om den har jämförbar kvalitet och utrustning och den stannar på runt 330k så är den trots allt ~60k billigare än 39 kWh e-Niro (gissning med tanke på Kona 39 vs 64 kWh).
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Kan MG ZS EV rent av bli lite av vad den ursprungliga Santa Fe'n blev för Hyundai ?
Vore kul om det blev så, men jag undrar om de inte hade behövt behålla den extra rabatten på £3500 som de ger för de första 1000 ordrarna i England. Grundmodellen saknar ex backkamera och sätesvärme fram. Kostar £2000 mer om man vill ha det (Exclusive versionen).
Vore kul om det blev så, men jag undrar om de inte hade behövt behålla den extra rabatten på £3500 som de ger för de första 1000 ordrarna i England. Grundmodellen saknar ex backkamera och sätesvärme fram. Kostar £2000 mer om man vill ha det (Exclusive versionen).
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
De flesta bilmärken ger rabatter på runt 10%.Laban skrev:Kan MG ZS EV rent av bli lite av vad den ursprungliga Santa Fe'n blev för Hyundai ?
Vore kul om det blev så, men jag undrar om de inte hade behövt behålla den extra rabatten på £3500 som de ger för de första 1000 ordrarna i England. Grundmodellen saknar ex backkamera och sätesvärme fram. Kostar £2000 mer om man vill ha det (Exclusive versionen).
Låt säga att listpriset blir 32.000euro=341.500kr.
Men 10% rabatt blir det 307.350kr, med 60.000kr i stöd hamnar man på 247.350kr.
Och den ska inte kosta mera eftersom en Renault Zoe 41kWh kostar ca 214.000kr efter rabatt och stöd.
MGn har 44,5kWh batteri, intressant vore om den också kommer i 64kWh version, låt säga 20.000kr dyrare.
Då får Nissan Leaf 62kWh, Kia e-Niro 64kWh och Hyundai Kona 64kWh sänka sina priser för att kunna konkurrera.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2826
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Zalman3 skrev:De flesta bilmärken ger rabatter på runt 10%.Laban skrev:Kan MG ZS EV rent av bli lite av vad den ursprungliga Santa Fe'n blev för Hyundai ?
Vore kul om det blev så, men jag undrar om de inte hade behövt behålla den extra rabatten på £3500 som de ger för de första 1000 ordrarna i England. Grundmodellen saknar ex backkamera och sätesvärme fram. Kostar £2000 mer om man vill ha det (Exclusive versionen).
Låt säga att listpriset blir 32.000euro=341.500kr.
Men 10% rabatt blir det 307.350kr, med 60.000kr i stöd hamnar man på 247.350kr.
Och den ska inte kosta mera eftersom en Renault Zoe 41kWh kostar ca 214.000kr efter rabatt och stöd.
MGn har 44,5kWh batteri, intressant vore om den också kommer i 64kWh version, låt säga 20.000kr dyrare.
Då får Nissan Leaf 62kWh, Kia e-Niro 64kWh och Hyundai Kona 64kWh sänka sina priser för att kunna konkurrera.
Spännande att följa
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Mycket spännande att se utvecklingen.MDurante skrev:Zalman3 skrev:De flesta bilmärken ger rabatter på runt 10%.Laban skrev:Kan MG ZS EV rent av bli lite av vad den ursprungliga Santa Fe'n blev för Hyundai ?
Vore kul om det blev så, men jag undrar om de inte hade behövt behålla den extra rabatten på £3500 som de ger för de första 1000 ordrarna i England. Grundmodellen saknar ex backkamera och sätesvärme fram. Kostar £2000 mer om man vill ha det (Exclusive versionen).
Låt säga att listpriset blir 32.000euro=341.500kr.
Men 10% rabatt blir det 307.350kr, med 60.000kr i stöd hamnar man på 247.350kr.
Och den ska inte kosta mera eftersom en Renault Zoe 41kWh kostar ca 214.000kr efter rabatt och stöd.
MGn har 44,5kWh batteri, intressant vore om den också kommer i 64kWh version, låt säga 20.000kr dyrare.
Då får Nissan Leaf 62kWh, Kia e-Niro 64kWh och Hyundai Kona 64kWh sänka sina priser för att kunna konkurrera.
Spännande att följa
Varför lanserar inte Volvo elbilar som marknaden skriker efter?
Bromsar mamma Geely?
Ska Volvos och Lynk&Co elbilar lanseras samtidigt i Europa?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
MG säljer elbilar som smör i solsken.
De första 1000 bilarna är sålda.
Nu förlängs erbjudandet till ytterligare 1000 bilar.
MG ZS EV: 1,000 orders received as launch price offer is extended
New MG ZS EV hits 1,000 orders in two weeks, as launch price of £21,495 is extended to a further 1,000 customers
EDIT:
Kommer man någonsin till "ordinarie" pris?
EDIT2:
MG skryter om att de har bra produktionskapacitet.
Kan MG bli en av Europas mest sålda elbilar 2020?
Renaut Zoe kan sälja i volymer, Tesla 3 likaså.
Men Kia verkar ha en bra bil men leveransbekymmer.
Läser på forum om folk som beställt en Kia och fått leveransen framflyttad till v8 2020.
Då har flera helt enkelt brutit kontraktet och beställt en Tesla 3 istället.
De första 1000 bilarna är sålda.
Nu förlängs erbjudandet till ytterligare 1000 bilar.
MG ZS EV: 1,000 orders received as launch price offer is extended
New MG ZS EV hits 1,000 orders in two weeks, as launch price of £21,495 is extended to a further 1,000 customers
EDIT:
Kommer man någonsin till "ordinarie" pris?
EDIT2:
MG skryter om att de har bra produktionskapacitet.
Kan MG bli en av Europas mest sålda elbilar 2020?
Renaut Zoe kan sälja i volymer, Tesla 3 likaså.
Men Kia verkar ha en bra bil men leveransbekymmer.
Läser på forum om folk som beställt en Kia och fått leveransen framflyttad till v8 2020.
Då har flera helt enkelt brutit kontraktet och beställt en Tesla 3 istället.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
om mg kan leverera så kommer de sätta asiaterna i skamvrån.
Hur var det med dragkrok, fanns det?
Hur var det med dragkrok, fanns det?
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Vet inte om den får krok.Mickep skrev:om mg kan leverera så kommer de sätta asiaterna i skamvrån.
Hur var det med dragkrok, fanns det?
App får den nästa år.
Och på önskelistan är förutom krok, 4WD, ett 64kWh batteri som alternativ.
Men MG är ganska ensam nu med en hyfsat stor SUV med lågt pris.
Tittar man på vad VW erbjuder idag i elbils väg, så är den en e-Golf för 428.900kr, känns helt osäljbar för det priset.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Räckvidden verkar stämma, ca 27 mil i verkligheten.
Unlike other manufacturers, which are battery constrained, SAIC Motors of China has its own battery production facility able to churn out 300,000 electric vehicle batteries per year. The battery for the eZS EV is a 44.5 kWh water-cooled lithium ion battery pack, providing a WLTP range of 163 miles. Although that might be a little short by US standards, it is very adequate for the European and Asian markets targeted by MG motors. That seems a realistic figure, as I have just been reading a report on the Facebook page of a gentleman who has driven a distance of 136 miles, starting with 97% charge, and ending with 17%. That represents 136 miles from 80% capacity, which would be 170 miles on 100%.
Unlike other manufacturers, which are battery constrained, SAIC Motors of China has its own battery production facility able to churn out 300,000 electric vehicle batteries per year. The battery for the eZS EV is a 44.5 kWh water-cooled lithium ion battery pack, providing a WLTP range of 163 miles. Although that might be a little short by US standards, it is very adequate for the European and Asian markets targeted by MG motors. That seems a realistic figure, as I have just been reading a report on the Facebook page of a gentleman who has driven a distance of 136 miles, starting with 97% charge, and ending with 17%. That represents 136 miles from 80% capacity, which would be 170 miles on 100%.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
1000 bilar är väl inte så mycket i dagsläget ?Zalman3 skrev:MG säljer elbilar som smör i solsken.
De första 1000 bilarna är sålda.
Nu förlängs erbjudandet till ytterligare 1000 bilar.
....
EDIT:
Kommer man någonsin till "ordinarie" pris?
Men jag hoppas att de behåller priset. Rabatter i all ära, jag fick 0% på e-Niro/Kona när jag pratade med försäljarna efter provkörning. Tror inte man kan räkna med 10% som standard på elbilar i dagsläget.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Lrf rabatten på Peugeot Partner Electric är 23% plus dubbel bonus.Laban skrev:1000 bilar är väl inte så mycket i dagsläget ?Zalman3 skrev:MG säljer elbilar som smör i solsken.
De första 1000 bilarna är sålda.
Nu förlängs erbjudandet till ytterligare 1000 bilar.
....
EDIT:
Kommer man någonsin till "ordinarie" pris?
Men jag hoppas att de behåller priset. Rabatter i all ära, jag fick 0% på e-Niro/Kona när jag pratade med försäljarna efter provkörning. Tror inte man kan räkna med 10% som standard på elbilar i dagsläget.
"Partner Electric: 23% rabatt, dubbel bonus: 10 000 kr (2x5 000 kr)"
https://www.lrf.se/medlemsformaner/raba ... r/peugeot/
Kia e-Niro 6% i rabatt.
"På Kias nya elbil e-Niro får företagarmedlemmar i LRF 6% rabatt vid köpet av ny bil men ingen bonus i efterhand. Gäller bilar köpta efter 1 mars 2019.
e-Niro: 6% rabatt"
Men visst finns det säljare av elbilar som inte vill ge någon rabatt alls.
Men vill påstå att det finns alltid en möjlighet till att få åtminstone en liten rabatt.
När jag 2006 skulle köpa en bil till jobbet så var Toyota Prius i ropet. Miljövänligt, lågt förmånsvärde, låg förbrukning, gratis p-plats mm.
Och det var inte tal om att pruta.
Hade fått fram en offert på den bil jag ville ha.
Tog med mig chefen till handlaren för att skriva på.
Då säger chefen, det här ser bra ut, men vad får vi för rabatt?
Då säger säljaren, att på just Prius finns ingen rabatt att ge.
Då säger chefen, det var synd, då blir det ingen affär, reste sig och gick ut.
Både jag och säljaren blev långa i ansiktet, klart förvånade eftersom vi båda var övertygade om att det var klart.
Mycket snopen åke jag hem till kontoret.
Några timmar senare, ringde säljaren, och sa "Jag har räknat på ett annat sätt" och kunde helt plötsligt ge 4% i rabatt, och då blev det affär.
Sens moral:
Du måste vara beredd att minst en gång lämna affären utan att köpa för att kunna få ner priset.
Kom ihåg att det ALLTID är köparen, inte säljaren, som bestämmer priset. Bra att ha den tanken i huvudet när man förhandlar.
Sen kan man ju hamna i den situationen att det inte blir någon affär alls.
Ett intressant upplägg kan vara jag vill ha denna bil till detta pris. Du vill kanske ha 15% I rabatt.
Skulle det trots hårda förhandlingar inte gå att lösa.
Kan man ju säga, men om jag väntar 3 månader och köper demo bilen för ett bra pris, är det möjligt?
Hur tänker säljaren, han kanske kan, men vill inte ge dig 15%, för kommer en massa andra personer och vill också ha 15% I rabatt.
Men han kan försvara att sälja en demobil med 15% i rabatt.
För det är en unik bil, med kanske någon repa.
För säljaren vill väldigt gärna sälja, trots dina krav.
Dessutom är det väldigt mycket bättre att han köper bilen av dig och inte hos konkurrenten.
För traditionellt så tjänar handlaren inte så mycket pengar på att sälja en ny bil, guldgruvan har varit servicen.
För säger du, jag vill ha en viss bil till ett visst pris, och jag är beredd att vänta, då kommer du mest troligt att lyckas med ditt mål.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Fast den rabatten är det ju väldig få som är berättigade till. Man får nog säga att för de allra flesta finns ingen möjlighet att få rabatt på e-Niro. Det räcker ju liksom inte att bara gå med i LRF, du måste också t.ex. driva ett lantbruk.Zalman3 skrev:Laban skrev:Zalman3 skrev:"På Kias nya elbil e-Niro får företagarmedlemmar i LRF 6% rabatt vid köpet av ny bil men ingen bonus i efterhand. Gäller bilar köpta efter 1 mars 2019.
e-Niro: 6% rabatt"
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Härligt med Tesla som inte ger rabatter så man slipper ha bilköp som hobby för att få rätt pris...Zalman3 skrev:Lrf rabatten på Peugeot Partner Electric är 23% plus dubbel bonus.Laban skrev:1000 bilar är väl inte så mycket i dagsläget ?Zalman3 skrev:MG säljer elbilar som smör i solsken.
De första 1000 bilarna är sålda.
Nu förlängs erbjudandet till ytterligare 1000 bilar.
....
EDIT:
Kommer man någonsin till "ordinarie" pris?
Men jag hoppas att de behåller priset. Rabatter i all ära, jag fick 0% på e-Niro/Kona när jag pratade med försäljarna efter provkörning. Tror inte man kan räkna med 10% som standard på elbilar i dagsläget.
"Partner Electric: 23% rabatt, dubbel bonus: 10 000 kr (2x5 000 kr)"
https://www.lrf.se/medlemsformaner/raba ... r/peugeot/
Kia e-Niro 6% i rabatt.
"På Kias nya elbil e-Niro får företagarmedlemmar i LRF 6% rabatt vid köpet av ny bil men ingen bonus i efterhand. Gäller bilar köpta efter 1 mars 2019.
e-Niro: 6% rabatt"
Men visst finns det säljare av elbilar som inte vill ge någon rabatt alls.
Men vill påstå att det finns alltid en möjlighet till att få åtminstone en liten rabatt.
När jag 2006 skulle köpa en bil till jobbet så var Toyota Prius i ropet. Miljövänligt, lågt förmånsvärde, låg förbrukning, gratis p-plats mm.
Och det var inte tal om att pruta.
Hade fått fram en offert på den bil jag ville ha.
Tog med mig chefen till handlaren för att skriva på.
Då säger chefen, det här ser bra ut, men vad får vi för rabatt?
Då säger säljaren, att på just Prius finns ingen rabatt att ge.
Då säger chefen, det var synd, då blir det ingen affär, reste sig och gick ut.
Både jag och säljaren blev långa i ansiktet, klart förvånade eftersom vi båda var övertygade om att det var klart.
Mycket snopen åke jag hem till kontoret.
Några timmar senare, ringde säljaren, och sa "Jag har räknat på ett annat sätt" och kunde helt plötsligt ge 4% i rabatt, och då blev det affär.
Sens moral:
Du måste vara beredd att minst en gång lämna affären utan att köpa för att kunna få ner priset.
Kom ihåg att det ALLTID är köparen, inte säljaren, som bestämmer priset. Bra att ha den tanken i huvudet när man förhandlar.
Sen kan man ju hamna i den situationen att det inte blir någon affär alls.
Ett intressant upplägg kan vara jag vill ha denna bil till detta pris. Du vill kanske ha 15% I rabatt.
Skulle det trots hårda förhandlingar inte gå att lösa.
Kan man ju säga, men om jag väntar 3 månader och köper demo bilen för ett bra pris, är det möjligt?
Hur tänker säljaren, han kanske kan, men vill inte ge dig 15%, för kommer en massa andra personer och vill också ha 15% I rabatt.
Men han kan försvara att sälja en demobil med 15% i rabatt.
För det är en unik bil, med kanske någon repa.
För säljaren vill väldigt gärna sälja, trots dina krav.
Dessutom är det väldigt mycket bättre att han köper bilen av dig och inte hos konkurrenten.
För traditionellt så tjänar handlaren inte så mycket pengar på att sälja en ny bil, guldgruvan har varit servicen.
För säger du, jag vill ha en viss bil till ett visst pris, och jag är beredd att vänta, då kommer du mest troligt att lyckas med ditt mål.
Nissan Leaf 40kWh -21
Tesla Model Y LR AWD -22
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Nåja, Teslas plötsliga prisänkning med 200+k för S/X + Ludicrous som skedde för ett tag sedan är väl inte alla helt nöjda med misstänker jag. Eller prisförändringar rent allmänt. Men grundiden om inga rabattar är väl god.perkabolo skrev:Härligt med Tesla som inte ger rabatter så man slipper ha bilköp som hobby för att få rätt pris...
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Det finns 330.000 skogsägare i Sverige.Jerker skrev:Fast den rabatten är det ju väldig få som är berättigade till. Man får nog säga att för de allra flesta finns ingen möjlighet att få rabatt på e-Niro. Det räcker ju liksom inte att bara gå med i LRF, du måste också t.ex. driva ett lantbruk.Zalman3 skrev:Laban skrev:Zalman3 skrev:"På Kias nya elbil e-Niro får företagarmedlemmar i LRF 6% rabatt vid köpet av ny bil men ingen bonus i efterhand. Gäller bilar köpta efter 1 mars 2019.
e-Niro: 6% rabatt"
Gissar på 4-500.000 människor i de gröna näringarna.
Och kan därmed få LRF rabatt.
Men Företagarna, Svenska Jägareförbundet, Fastighetsägarna, Svenska Kryssarklubben(Har tex 15% hos Bmw)
Har också bra rabatter på bilar.
Av alla bilar jag köpt genom åren är det faktiskt Tesla som är den enda som jag inte fått minst 10% rabatt hos.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Det hjälper inte om det är en sån "brist" på bilar så att tillverkarna inte ger någon rabatt. Som ex e-Niro/Kona. Jag tycker i alla fall att det är fel att automatiskt räkna med 10% rabatt (LRF osv) när det bevisligen inte gäller alla. Bättre att hålla sig till priset på tillverkarens och de eventuella kampanjer som i så fall står där.Zalman3 skrev:Av alla bilar jag köpt genom åren är det faktiskt Tesla som är den enda som jag inte fått minst 10% rabatt hos.
Men åter till ämnet, kan man köpa MG i Sverige ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Håller med, det är enormt skönt att slippa bry sig om rabatter hit och prutning dit. Ett pris på hemsidan som gäller för alla, take it or leave it.perkabolo skrev:
Härligt med Tesla som inte ger rabatter så man slipper ha bilköp som hobby för att få rätt pris...
Och du slipper kontakt med bilförsäljare helt och hållet... utom hämtningen av bilen. Hoppas att de kan automatisera den också så att man slipper kontakten där också.
Ja, jag älskar självscanning på ICA också.
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Någon som hört om MG ska sälja bilen i Sverige?
nöjd med min Ampera tillsvidare
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Men till Norge kanske?Limbster skrev:Någon som hört om MG ska sälja bilen i Sverige?
https://www.tv2.no/a/10590573/Dette kan bli starten for nytt bilmerke i Norge
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
SAIC är ingen liten biltillverkare.
Koncernen gör 7 miljoner bilar per år!
Koncernen gör 7 miljoner bilar per år!
https://teknikensvarld.se/mg-ater-till- ... riven-suv/SAIC är Kinas största biltillverkare och omfattar även märken som Maxus, SAIC Volkswagen och SAIC-GM. Totalt tillverkar man över sju miljoner bilar per år och är världens sjunde största biltillverkare. Koncernens batterifabrik kan tillverka 300 000 enheter per år. Mer om MG:s batteritillverkning kan du se i klippet nedan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
SAIC är även ägt av den Kinesiska staten och har således gräddfil in på den Kinesiska bilmarknaden; att bli stor i en skyddad verkstad är inte så svårt. Risken är väl att SAIC får samma "skydd" när de ska ta sig utomlands (2018 såldes ~99,85% av deras bilar inom Kina), vilket vore olyckligt för konkurrensen och utvecklingen på den globala bilmarknaden.Zalman3 skrev:SAIC är ingen liten biltillverkare.
Koncernen gör 7 miljoner bilar per år!
https://teknikensvarld.se/mg-ater-till- ... riven-suv/SAIC är Kinas största biltillverkare och omfattar även märken som Maxus, SAIC Volkswagen och SAIC-GM. Totalt tillverkar man över sju miljoner bilar per år och är världens sjunde största biltillverkare. Koncernens batterifabrik kan tillverka 300 000 enheter per år. Mer om MG:s batteritillverkning kan du se i klippet nedan.
SAIC Volkswagen och SAIC GM ska inte ses som "SAIC-märken" utan det är 50/50 joint ventures samägda med VW respektive GM för att kunna producera deras bilar lokalt för den Kinesiska marknaden. Detta som en direkt följd av Kinas lagar om att biltillverkning i landet max får ha 50% utländskt ägande. Denna lag börjar nu lättas lite på under vissa förutsättningar och i vissa geografiska områden. Det är därför Tesla nu kan bygga en helägd fabrik i Kina och det är även därför BMW nyligen har kunnat plocka majoritetsägande i sin verksamhet i Kina.
Av SAIC:s 7 miljoner tillverkade bilar 2018 kommer 6 miljoner från dessa joint-ventures, SAIC:s "egna" produktion ligger alltså på runt 1 miljon bilar.
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
MG ZS EV ska säljas i Tyskland, Spanien och England under 2019.
När kommer den till Sverige?
När kommer den till Sverige?
https://www.drivingthenation.com/mg-zs- ... otor-show/SAIC is one of the industry’s leaders selling over 140,000 EV s in 2018. SAIC is expecting to sell more than 200,000 electric cars globally. The ZS EV will start selling in China, Thailand, Germany, Spain, and the UK in 2019.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG E60: Billig elektrisk SUV med drag/64kWh finns faktis
Youtube-recensionerna av MG ZS EV är övervägande positiva, även de som haft den några dagar för längre test. Helt klart en värdig utmanare till Leaf och Niro, till ett mycket bättre pris. Leaf lär tappa försäljning till MG i Storbritannien.