Re: Audi Q4 e-tron
Postat: 14 apr 2021 19:58
Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!
Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!
https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
Nej, borde väl bli som en Audi Q5 minus skatten. Antar de blir närmast jämförbara.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Om förmånsvärden.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Då vet vi alltså vad vi kan förvänta oss från ID4 och Enyaq AWD. Inga 1400kg dragvikt som min säljare trodde. Det är faktiskt ganska dåligt med tanke på att Ioniq 5 får mer än så redan i RWD-utförandet.Zalman3 skrev:Dragvikten är 1 000 kg, för quattro-versionen 1 200 kg. Max taklast 75 kg.
ID.4 har lustigt nog lägre förmån än Enyaq. Får se vad Skatteverkets slumpgenerator kommer fram till den här gången.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Hepp!MWall skrev:ID.4 har lustigt nog lägre förmån än Enyaq. Får se vad Skatteverkets slumpgenerator kommer fram till den här gången.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Det är väl ingen slump.martinot skrev:Hepp!MWall skrev:ID.4 har lustigt nog lägre förmån än Enyaq. Får se vad Skatteverkets slumpgenerator kommer fram till den här gången.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Det var intressant. Är inköpspriserna lägre för ID4, eller har de främst använt den maskin du nämner?
Dom har garanterat råkat klippa in siffrorna för etron GT.Kubi skrev:Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Står även 22,5 minuter på Audi Tyska hemsida. Så Audi måste ha räknat fel eller med högre laddeffekt.taliz skrev:Dom har garanterat råkat klippa in siffrorna för etron GT.Kubi skrev:Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Q4 baseras som sagt på MEB, det är 400v och 125kw DC för 82kwh packet.
Känns perfekt storleksmässigt för mig. Frågan är om denna eller PS är mest prisvärd, eller nåt annat runt jul, när det är dags att beställa nytt.taliz skrev:
Rätt gäsp faktiskt. Ser liten ut tycker jag.
Klumpigt! Nu får dom agera fort med ändringarna.Magnus71 skrev:Står även 22,5 minuter på Audi Tyska hemsida. Så Audi måste ha räknat fel eller med högre laddeffekt.taliz skrev:Dom har garanterat råkat klippa in siffrorna för etron GT.Kubi skrev:Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Q4 baseras som sagt på MEB, det är 400v och 125kw DC för 82kwh packet.
Troligtvis liten. Q4 E-trons konkurrent är ju tydligen XC40. Alltså en till elbil som är liten. 520 liter i bagaget är ju inget att jubla över om man utövar någon fritidsaktivitet eller har barn.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Tesla MY är mycket större. Teslan finns ju i 7sits utförande.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Av syskonbilarna Enyaq, ID4 och Q4 är Enyaq störst och Q4 minst när det gäller bagaget. Och samtliga är mindre än MY.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Största nyheten är väl att det nu går att beställa en MEB bil med 4wd.dd88 skrev:För oss är det tvärtom, vi umgås med folk så ett vettigt baksäte är viktigt även om vi är förbi barnstolar-stadiet.
Lastytan är mindre viktig så länge vi får in en kyl, ska vi lasta så har vi andra möjligheter.
Måste ändå säga att bilen är vad man räknade med, inga större positiva överraskningar men inte heller några negativa.
Hoppas med på ett riktigt bra erbjudande till vintern.
Passat GTE har ca 480 l i bagage och är en förträfflig bil att lasta 3 kids i med barnvagn och utlandssemester. 520 på Q4 känns helt ok, sen är nog Passatens 480 l lättare att lasta bra.Esterox skrev:Troligtvis liten. Q4 E-trons konkurrent är ju tydligen XC40. Alltså en till elbil som är liten. 520 liter i bagaget är ju inget att jubla över om man utövar någon fritidsaktivitet eller har barn.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Kupén skall ju däremot vara stor men vad hjälper det ?