Model 3 Standard Range Plus leveranstid

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Re: Model 3 Standard Range Plus leveranstid

Inlägg av renes »

e5m1r skrev:
Men skillnaden är mjukvara eller har jag missat nåt ?
Musikinstallationen är såvitt jag vet olika hårdvara, slutstegen är inte monterade i reducerad. Men jag har inga bevis för det. Såg det nånstans.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

BjornS skrev:
Daniel11 skrev:
Jag har bildbevis på när jag beställde att det inte skulle vara nån reducerad inredning,
Ditt beställningsavtal är viktigare än vad det stod på hemsidan. Står det premiuminteriör eller reducerad premiuminteriör i avtalet?

Avtal är bindande och ändras inte av vad hemsidan säger. Om de vill leverera en bil med annan konfiguration än vad ni avtalat måste de föreslå det till dig i god tid innan leverans och kompensera dig för skillnaden.

Att på leveransdagen ge dig något annat än avtalat och hoppas att du inte märker någon skillnad, vore bedrägeri. Att skylla på "tryckfelsnisse" duger inte heller som ursäkt för att bryta ingågna avtal (annat än i extremt uppenbara fall, vilket detta absolut inte är).
Står det även i avtalet vad premiuminteriör innebär? Om även det bara står på hemsidan kanske man kan få svårt att hävda att vissa saker som står där ska gälla som bindande i avtalet (vad premiuminteriör är) men inte vad SR+ innebär (reducerad premiuminteriör).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tesla_Lund

Inlägg av Tesla_Lund »

Hadde själv blivit överlycklig om där var en subwoofer i bagaget och jag fick spotify i bilen men det är inget jag förväntar mig då det verkar vara fullt av buggar på hemsidan, man kan ta den danska som ett exempel där det stor partiel premium på italienska ”Interni Nero totale Partial Premium” :roll:
Kevork skrev:
Kollade vad som står på mitt konto och under Visa designalternativ står det helsvart premiuminteriör.
_20190530_192838.JPG
Testade att konfigurera samma bil igen. Först står det reduceradinteriör men när man går vidare står det helsvart premiuminteriör.
Screenshot_20190530-192741.png
Screenshot_20190530-192755.png
Tessi19
elbilist
Kontakt:

Inlägg av Tessi19 »

tr1 skrev:
Beställde en den 28 maj. Min kontakt hade sagt att jag skulle räkna med två månader. Igår ringde en tjej från Tesla och frågade om det var någon period då jag inte kan ta emot bilen och att hon trodde på leverans under juni.

Det verkar som om de definitivt vill försöka att få ut så många som möjligt innan juli. Som tidigare beskriven på forumet och som förra vecka bekräftades av en Tesla medarbetare i telefonen har det med kvartalsiffror att göra.
Hade en M3 SR+ beställd sedan slutet april 2019, dock omedveten då om Referral programmet. Borde läst tidigare på detta forum. Jag fick inte till det att Tesla la till referral i efterhand. Jag bokade den 27 maj en ny M3 med samma spec.
Hoppas också att få den innan juli.
Nyfiken om det blir några som blir uppringda denna vecka!
icimasa

Inlägg av icimasa »

Tessi19 skrev:
tr1 skrev:
Beställde en den 28 maj. Min kontakt hade sagt att jag skulle räkna med två månader. Igår ringde en tjej från Tesla och frågade om det var någon period då jag inte kan ta emot bilen och att hon trodde på leverans under juni.

Det verkar som om de definitivt vill försöka att få ut så många som möjligt innan juli. Som tidigare beskriven på forumet och som förra vecka bekräftades av en Tesla medarbetare i telefonen har det med kvartalsiffror att göra.
Hade en M3 SR+ beställd sedan slutet april 2019, dock omedveten då om Referral programmet. Borde läst tidigare på detta forum. Jag fick inte till det att Tesla la till referral i efterhand. Jag bokade den 27 maj en ny M3 med samma spec.
Hoppas också att få den innan juli.
Nyfiken om det blir några som blir uppringda denna vecka!
Beställde den 14/4 och har inte hört något än och ingen som ringt.. Jag missa också p.g.a. att va för ivrig lägga till referral biten.. Våga dock inte chansa att hamna sist i kön igen så får bita i det sura och skippa refferal om man inte hittar någon som vill använda min kod :P
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare

Inlägg av ville9 »

För info så pratade jag med Tesla idag.
Jag frågade om man kunde ta bort plusset från Standard Range Plus likt man kan i USA men det var nej på det.

Det dubbelkollades med kollegor också. Det är inte alls säkert att ”Standard Range utan plus” ens kommer att säljas i Sverige och Europa.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Skriv svar