Kan bara hålla medMartinen skrev:I det är kul att vi kommit igång här. I början så satt man och väntade på att nån skulle skriva nått. Nu hinner jag nästan inte hänga med.

Moderator: Redaktion
Kan bara hålla medMartinen skrev:I det är kul att vi kommit igång här. I början så satt man och väntade på att nån skulle skriva nått. Nu hinner jag nästan inte hänga med.
Jag vill bara påpeka att jag nu gått om Tibor i antal inlägg och intagit tredjeplatsenHerr X skrev:720 är absurt många. Tibor - håller statistiken i sig att hälften av alla svenska Teslaägare är registrerade här på TCS?mickeisol skrev:85 st teslor i september.
720 hittils i år
Nissan leaf 701 hittils i år
teslan är sveriges mest sålda rena elbil hittils i år.
Ser bra ut.
Tycker inte att jag upplever att det är så många som är aktiva med att skriva, det är mest jag, bylund, den synske felblinkaren (HelectriC), Martinen och några till.
Det är lite störigt att du skriver så många inlägg.danni skrev:Jag vill bara påpeka att jag nu gått om Tibor i antal inlägg och intagit tredjeplatsenDe två över lär bli tuffare att klå (förutsatt att #1 bestämmer sig för att komma tillbaks hit).
Hah, du har ju registreringsdatum efter mig och ändå mer poster, så du gör med andra ord fler poster per dag!Martinen skrev:Det är lite störigt att du skriver så många inlägg.danni skrev:Jag vill bara påpeka att jag nu gått om Tibor i antal inlägg och intagit tredjeplatsenDe två över lär bli tuffare att klå (förutsatt att #1 bestämmer sig för att komma tillbaks hit).
Jag får ju kämpa allt vad jag kan för att ligga före dig.
Du får ju tänka på att jag har ett jobb att sköta.
Är inte Santander en spansk bank (orkar inte slå upp men det stiger en bubbla ur mitt minnes träsk)? Då borde de väl ha lärt sig lite av förra bubblan, kan man tycka, och undvika alltför stora risker.TiborBlomhall skrev:Nissan har nog lite kris nu, med massor med bilar som återlämnas.
Trots 50 nyregistreringar minskade antal Leaf i Sverige med 9 förra månaden
Så 59 bilar försvann ur Sverige!
Nissan leasade ut sina Leaf otroligt billigt, och nu när perioden är slut och de begär alldeles för mycket för att köpa loss bilarna eller vill höja månadsavgiften för mycket vill inte folk fortsätta leasingen. Nissan (och deras partner Santander) sitter på massor med återlämnade Leafar.
Vad jag har hört skeppar de över alla återlämnade Leafar till Norge där de säljs snabbare än smör smälter i solsken. Därav minskningen av antalet Leafs i Sverige.
Påminner lite om bostadsbubblan i USA där de lät folk som egentligen inte hade råd ta löjligt billiga lån och köpa hus.
Nej norrmännen har så gott om pengar så man kan lura på dom gamla bilar och ta bra betalt.TiborBlomhall skrev:Vad jag hört gör de inga förluster pga de kan kränga dem i Norge.
Mm men du har nog knappat in lite på sista tiden.danni skrev:Hah, du har ju registreringsdatum efter mig och ändå mer poster, så du gör med andra ord fler poster per dag!Martinen skrev:Det är lite störigt att du skriver så många inlägg.danni skrev:Jag vill bara påpeka att jag nu gått om Tibor i antal inlägg och intagit tredjeplatsenDe två över lär bli tuffare att klå (förutsatt att #1 bestämmer sig för att komma tillbaks hit).
Jag får ju kämpa allt vad jag kan för att ligga före dig.
Du får ju tänka på att jag har ett jobb att sköta.
Jasså butik i lappland nu åxå.SR-71-BlackBird skrev:Var i Lapplands-Väsby idag, bilar överallt, kommer nog som sagt bli en del i december.
Jag var där och hämtade min bil på morgonen och noterade också mängden bilar. Det stod 2 svarta, 2 beige och 2 blåa utomhus utan skyltar, och några till med skyltar och ett gäng inomhus med skyltar.SR-71-BlackBird skrev:Var i Upplands-Väsby idag, bilar överallt, kommer nog som sagt bli en del i december.
Nej det var 122 st i mars och senaste rekordet var 141 st i juni.Bjelke skrev:Nästan rekord iaf, för det var väl fler i Mars eller?