McDonald’s visar elbilsresenärer vägen till laddning

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: McDonald’s visar elbilsresenärer vägen till laddning

Inlägg av metchristian »

LarsL skrev:
metchristian skrev:
Har burger king några laddställen?
Max och mcd har jag ju sett men inte Birger king?
(Kommande model 3 ägare)
Ja annars hade jag inte ätit där de senaste 3 åren. ;) Det är väl sällan deras ”egna” snabbladdare men det finns laddare bredvid. Vet/kommer ihåg att det finns Burger King i Mjölby och Nyköping med 50 kW. Superchargern i Tanum har ju Burger King i shoppingcentrummet. Finns säkert fler ställen.
Ah Mjölby och Nyköping.. bra, tack! Bra att veta!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

metchristian skrev:
LarsL skrev:
metchristian skrev:
Max och mcd har jag ju sett men inte Birger king?
(Kommande model 3 ägare)
Ja annars hade jag inte ätit där de senaste 3 åren. ;) Det är väl sällan deras ”egna” snabbladdare men det finns laddare bredvid. Vet/kommer ihåg att det finns Burger King i Mjölby och Nyköping med 50 kW. Superchargern i Tanum har ju Burger King i shoppingcentrummet. Finns säkert fler ställen.
Ah Mjölby och Nyköping.. bra, tack! Bra att veta!
Även Max i Nyköping (norra avfarten, Påljungshage) har en snabbladdare.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

McDonalds körde ju sin reklamkampanj om att de bygger Sveriges största laddnätverk. Nyligen såg jag en annan TV-reklam från - tror jag - nåt av energibolagen som också hävdade att de är störst i Sverige på elbilsladdning. Finns säkert fler som vill göra anspråk på den titeln. :roll:
Användarvisningsbild
Hammar

Inlägg av Hammar »

metchristian skrev:
LarsL skrev:
Hamburgarna har väl blivit bättre sedan de införde beställning istället för att de lagar till dem i förskott och lägger i värmeskåpet. Det gör ju iofs att det tar lite extra tid, mycket extra tid om man kommer vid fel tillfälle.

Personligen så föredrar jag Burger King om jag ska välja hamburgerställe. Funkar för barnen också så att de äter och blir nöjda, vilket är superviktigt på resor.[/

Max och mcd har jag ju sett men inte Burger king?
(Kommande model 3 ägare)
Finns väl en BK vid SuC i Ödeshög
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jerker skrev:
McDonalds körde ju sin reklamkampanj om att de bygger Sveriges största laddnätverk. Nyligen såg jag en annan TV-reklam från - tror jag - nåt av energibolagen som också hävdade att de är störst i Sverige på elbilsladdning. Finns säkert fler som vill göra anspråk på den titeln. :roll:
MaxDonalds säger väl att de är största kedjan med snabbladdning. Inte största snabbladdningskedjan. Och de är ju onekligen en stor kedja.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jerker skrev:
Jag och resten av familjen skyr MAX. Jag gillar inte konsistens på deras hamburgare.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

LarsL skrev:
Jerker skrev:
Jag och resten av familjen skyr MAX. Jag gillar inte konsistens på deras hamburgare.

Sibylla har väl inga laddare?

(Tierp finns laddare där både gulf, subway o sibylla finns men räknar inte som enbart sibylla)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Jerker skrev:
Och jag gillar inte deras standarddressing de har på de flesta hamburgarna. :lol:
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

bylund skrev:
Jerker skrev:
MaxDonalds säger väl att de är största kedjan med snabbladdning. Inte största snabbladdningskedjan. Och de är ju onekligen en stor kedja.
Jo, precis, det är ju det de kommer undan med. Formuleringarna är viktiga, bara man kommer fram med det budskap man vill, och det är ju att kunderna ska uppfatta det som att de är den största snabbladdningskedjan! ;)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

McDonald’s visar elbilsresenärer vägen till laddning

Inlägg av taliz »

På Mcd Midhem i Malmö har det stått en ensam övertäckt stackars 50kw laddare i typ ett år. ”Snart kan du ladda din elbil här” står det på det numera väldigt smutsiga och slitna överdraget.
Undra när ”snart” är?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

taliz skrev:
På Mcd Midhem i Malmö har det stått en ensam övertäckt stackars 50kw laddare i typ ett år. ”Snart kan du ladda din elbil här” står det på det numera väldigt smutsiga och slitna överdraget.
Undra när ”snart” är?
Du får väl gå in och fråga ;)
Skriv svar