Re: Leverans.... av nr. 11... eller nä 12 blev det!
Postat: 08 okt 2019 11:05
Mina trea som jag lämnade tillbaka är inte såld ännu, även den SMBP död.
Ja, men man får jobba med SC för att jobba bort felen. Karossglipor osv får man kanske acceptera men andra åtgärdbara fel är ju bara att nöta på... En beg Tesla där 1:a ägaren har gjort det jobbet är ju förstås mer problemfri.Yxel skrev:På en sprillans ny bil?
Vågar man ens beställa en ny X?
Yxel skrev:Vill du köpa min problemfria S?
Ja... allt är ju relativt förstås...MDurante skrev:Vill du köpa min problemfria X?
Eller så får man 4 felfria Teslormans71 skrev:Ja, men man får jobba med SC för att jobba bort felen. Karossglipor osv får man kanske acceptera men andra åtgärdbara fel är ju bara att nöta på... En beg Tesla där 1:a ägaren har gjort det jobbet är ju förstås mer problemfri.Yxel skrev:På en sprillans ny bil?
Vågar man ens beställa en ny X?
Finns det något sätt att kolla upp de bilar som Tesla säljer, eller är det bara de som är insatta och kan jämföra antal mil osv som kan räkna ut det?Verdi skrev:mati skrev:Detta diskuterades häromveckan i en annan tråd. Ja, bonusen är borta. Och beroende på priset på inventorybilarna - dvs om de inte är minst 60k billigare - kan det vara bättre att beställa en helt ny. Samtidigt får man då en bil som inte har lämnats tillbaka av någon som inte var nöjd med den.Andersen skrev:Jag har faktiskt aldrig sett en inventory-bil som haft anmärkningen "obs ej bonus" - för de 60 000 är väl rökta...
Det slog mig också. De bilar som lämnats tillbaka inom de första veckorna ska man nog passa sig noga för. Såg en sån Model 3 också som hade varit reggad på ett bolag som inte var Tesla och sen låg som "ny".
wannabee skrev:Finns det något sätt att kolla upp de bilar som Tesla säljer, eller är det bara de som är insatta och kan jämföra antal mil osv som kan räkna ut det?Verdi skrev:mati skrev:Detta diskuterades häromveckan i en annan tråd. Ja, bonusen är borta. Och beroende på priset på inventorybilarna - dvs om de inte är minst 60k billigare - kan det vara bättre att beställa en helt ny. Samtidigt får man då en bil som inte har lämnats tillbaka av någon som inte var nöjd med den.Andersen skrev:Jag har faktiskt aldrig sett en inventory-bil som haft anmärkningen "obs ej bonus" - för de 60 000 är väl rökta...
Det slog mig också. De bilar som lämnats tillbaka inom de första veckorna ska man nog passa sig noga för. Såg en sån Model 3 också som hade varit reggad på ett bolag som inte var Tesla och sen låg som "ny".
Läste nån annan tråd där en bil som såldes som ny inte var det, utan han blev ägare nr2 och ingen bonus.
Legato skrev:Eller så får man 4 felfria Teslormans71 skrev:Ja, men man får jobba med SC för att jobba bort felen. Karossglipor osv får man kanske acceptera men andra åtgärdbara fel är ju bara att nöta på... En beg Tesla där 1:a ägaren har gjort det jobbet är ju förstås mer problemfri.Yxel skrev:På en sprillans ny bil?
Vågar man ens beställa en ny X?
Man kan ju tycka att det är ganska märkligt att två nästintill likadana bilar har så pass olika kvalitet med leverans nästan samtidigt. Det är ju trots allt bilar över miljonen segmentet. Jag hade heller inte accepterat en bil som tappar gps + autopilot, dörrar som skaver i karossen. Lämnade tillbaka min 3a illa kvickt då jag inte alls var nöjd med byggkvaliteten med tanke på priset (748.980kr)Verdi skrev:Legato skrev:Eller så får man 4 felfria Teslormans71 skrev:Ja, men man får jobba med SC för att jobba bort felen. Karossglipor osv får man kanske acceptera men andra åtgärdbara fel är ju bara att nöta på... En beg Tesla där 1:a ägaren har gjort det jobbet är ju förstås mer problemfri.Yxel skrev:På en sprillans ny bil?
Vågar man ens beställa en ny X?
Eller så har du lägre krav än Tars.
Punkt 3-6 är väl default för en Tesla? Eller finns det bilar som inte har dessa "egenskaper"? Jag hade ju inga falkondörrar på min S men 3, 5 och 6 check.Tars skrev:1. Ap låste sig så den va blind
2. GPS låste sig utanför Enköping
3. Vibrationer vid gaspådrag vid very low
4. Båda falcondörrarna skaver mot karossen fastän det har kommit en uppdatering listen , men den skaver i alla fall
5. En sne dörr, dock så är det inte därför jag lämnade tillbaka den.
6. Spotify låser sig 2-3 gånger om dagen i värsta fall så omstart va nödvändigt
7. Sätessensorn passagerardörren uppfattade att någon satt där så airbagen vart urkopplad efter ett tag så personen som satt där hade inte airbag aktiverat
Tror det var allt
mati skrev:Punkt 3-6 är väl default för en Tesla? Eller finns det bilar som inte har dessa "egenskaper"? Jag hade ju inga falkondörrar på min S men 3, 5 och 6 check.Tars skrev:1. Ap låste sig så den va blind
2. GPS låste sig utanför Enköping
3. Vibrationer vid gaspådrag vid very low
4. Båda falcondörrarna skaver mot karossen fastän det har kommit en uppdatering listen , men den skaver i alla fall
5. En sne dörr, dock så är det inte därför jag lämnade tillbaka den.
6. Spotify låser sig 2-3 gånger om dagen i värsta fall så omstart va nödvändigt
7. Sätessensorn passagerardörren uppfattade att någon satt där så airbagen vart urkopplad efter ett tag så personen som satt där hade inte airbag aktiverat
Tror det var allt
Punkt 1 och 2 påminner väldigt mycket om Remuz bil. Och med tanke på hans resa och hur det gick hade jag också lämnat tillbaka bilen illa kvickt.
Punkt 7 verkar nåt nytt, men det känns ju inte olösbart.
Himla synd att en så fin och dyr bil inte levereras i bättre skick än så.
Har faktiskt kört bilen uteslutande i very low hela tiden. Men tror självklart det går att lösa.Verdi skrev:mati skrev:Punkt 3-6 är väl default för en Tesla? Eller finns det bilar som inte har dessa "egenskaper"? Jag hade ju inga falkondörrar på min S men 3, 5 och 6 check.Tars skrev:1. Ap låste sig så den va blind
2. GPS låste sig utanför Enköping
3. Vibrationer vid gaspådrag vid very low
4. Båda falcondörrarna skaver mot karossen fastän det har kommit en uppdatering listen , men den skaver i alla fall
5. En sne dörr, dock så är det inte därför jag lämnade tillbaka den.
6. Spotify låser sig 2-3 gånger om dagen i värsta fall så omstart va nödvändigt
7. Sätessensorn passagerardörren uppfattade att någon satt där så airbagen vart urkopplad efter ett tag så personen som satt där hade inte airbag aktiverat
Tror det var allt
Punkt 1 och 2 påminner väldigt mycket om Remuz bil. Och med tanke på hans resa och hur det gick hade jag också lämnat tillbaka bilen illa kvickt.
Punkt 7 verkar nåt nytt, men det känns ju inte olösbart.
Himla synd att en så fin och dyr bil inte levereras i bättre skick än så.
Min nuvarande vibrerar faktiskt ingenting och de flesta av de lånebilar jag haft har också varit helt vibrationsfria. Jag kör dock alltid i low och har så gjort sen bilen var helt ny.
Jag har inga av dessa problem i listan. Har inte heller en X men en S som gått snart 9000 mil på 3 år. Vill uppgradera den till en X med drag så snart det går. Vill dock ha en ny lika problemfri bil som jag haft nu!Verdi skrev:mati skrev:Punkt 3-6 är väl default för en Tesla? Eller finns det bilar som inte har dessa "egenskaper"? Jag hade ju inga falkondörrar på min S men 3, 5 och 6 check.Tars skrev:1. Ap låste sig så den va blind
2. GPS låste sig utanför Enköping
3. Vibrationer vid gaspådrag vid very low
4. Båda falcondörrarna skaver mot karossen fastän det har kommit en uppdatering listen , men den skaver i alla fall
5. En sne dörr, dock så är det inte därför jag lämnade tillbaka den.
6. Spotify låser sig 2-3 gånger om dagen i värsta fall så omstart va nödvändigt
7. Sätessensorn passagerardörren uppfattade att någon satt där så airbagen vart urkopplad efter ett tag så personen som satt där hade inte airbag aktiverat
Tror det var allt
Punkt 1 och 2 påminner väldigt mycket om Remuz bil. Och med tanke på hans resa och hur det gick hade jag också lämnat tillbaka bilen illa kvickt.
Punkt 7 verkar nåt nytt, men det känns ju inte olösbart.
Himla synd att en så fin och dyr bil inte levereras i bättre skick än så.
Min nuvarande vibrerar faktiskt ingenting och de flesta av de lånebilar jag haft har också varit helt vibrationsfria. Jag kör dock alltid i low och har så gjort sen bilen var helt ny.
”Regnsensorn” på de nya är under all kritik. Speciellt när det blir mörkt.nicklasandersson skrev:Jag har inga av dessa problem i listan. Har inte heller en X men en S som gått snart 9000 mil på 3 år. Vill uppgradera den till en X med drag så snart det går. Vill dock ha en ny lika problemfri bil som jag haft nu!Verdi skrev:mati skrev:Punkt 3-6 är väl default för en Tesla? Eller finns det bilar som inte har dessa "egenskaper"? Jag hade ju inga falkondörrar på min S men 3, 5 och 6 check.Tars skrev:1. Ap låste sig så den va blind
2. GPS låste sig utanför Enköping
3. Vibrationer vid gaspådrag vid very low
4. Båda falcondörrarna skaver mot karossen fastän det har kommit en uppdatering listen , men den skaver i alla fall
5. En sne dörr, dock så är det inte därför jag lämnade tillbaka den.
6. Spotify låser sig 2-3 gånger om dagen i värsta fall så omstart va nödvändigt
7. Sätessensorn passagerardörren uppfattade att någon satt där så airbagen vart urkopplad efter ett tag så personen som satt där hade inte airbag aktiverat
Tror det var allt
Punkt 1 och 2 påminner väldigt mycket om Remuz bil. Och med tanke på hans resa och hur det gick hade jag också lämnat tillbaka bilen illa kvickt.
Punkt 7 verkar nåt nytt, men det känns ju inte olösbart.
Himla synd att en så fin och dyr bil inte levereras i bättre skick än så.
Min nuvarande vibrerar faktiskt ingenting och de flesta av de lånebilar jag haft har också varit helt vibrationsfria. Jag kör dock alltid i low och har så gjort sen bilen var helt ny.
Jag har haft ett garantiärende på tre år och justerat en ruta och bytt listen runt dörren. AP1 tycker jag levererar mer än väl också inkl helljusautomatik och regnsensor.
Jag har inga av dessa problem i listan. Har inte heller en X men en S som gått snart 9000 mil på 3 år. Vill uppgradera den till en X med drag så snart det går. Vill dock ha en ny lika problemfri bil som jag haft nu!nicklasandersson skrev:
Min nuvarande vibrerar faktiskt ingenting och de flesta av de lånebilar jag haft har också varit helt vibrationsfria. Jag kör dock alltid i low och har så gjort sen bilen var helt ny.
Att det skulle vara standard att starta om Spotify 2-3 gånger om dagen? Balanserad kritik som vanligt Mati...mati skrev:Punkt 3-6 är väl default för en Tesla? Eller finns det bilar som inte har dessa "egenskaper"? Jag hade ju inga falkondörrar på min S men 3, 5 och 6 check.Tars skrev:1. Ap låste sig så den va blind
2. GPS låste sig utanför Enköping
3. Vibrationer vid gaspådrag vid very low
4. Båda falcondörrarna skaver mot karossen fastän det har kommit en uppdatering listen , men den skaver i alla fall
5. En sne dörr, dock så är det inte därför jag lämnade tillbaka den.
6. Spotify låser sig 2-3 gånger om dagen i värsta fall så omstart va nödvändigt
7. Sätessensorn passagerardörren uppfattade att någon satt där så airbagen vart urkopplad efter ett tag så personen som satt där hade inte airbag aktiverat
Tror det var allt
Punkt 1 och 2 påminner väldigt mycket om Remuz bil. Och med tanke på hans resa och hur det gick hade jag också lämnat tillbaka bilen illa kvickt.
Punkt 7 verkar nåt nytt, men det känns ju inte olösbart.
Himla synd att en så fin och dyr bil inte levereras i bättre skick än så.
För mig är just dugg det enda problemet. Men så har det varit med alla auto wipers för mig oavsett tillverkare.Laban skrev:Tycker regnsensorn (mjukvaran) funkar bra nu på trean. Klarar även lätt duggregn numera vilket inte fungerade i tidigare versioner.
Både Spotify och TuneIn har hakat upp sig i båda mina bilar på löpande band. Jag har oftast inte ens orkat försöka mig på omstart eller dylikt, och helt enkelt kört utan radio. Der hände åtminstone flera gånger per vecka. Jag kör inte varje dag.Legato skrev:
Att det skulle vara standard att starta om Spotify 2-3 gånger om dagen? Balanserad kritik som vanligt Mati....
Funkar "sensorn" för dig på natten?? Min gör det inte alls, 0% funktion när det blir mörkt, dvs inga gatlyktor som lyser upp för då funkar det skapligt...Legato skrev:För mig är just dugg det enda problemet. Men så har det varit med alla auto wipers för mig oavsett tillverkare.Laban skrev:Tycker regnsensorn (mjukvaran) funkar bra nu på trean. Klarar även lätt duggregn numera vilket inte fungerade i tidigare versioner.
Har iofs inte testat uppdateringen som kom i natt, men samma problem med v10 för mig iaf (noterat senast igår).