Velig i mitt beslut om M3! Hjälp!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Re: Velig i mitt beslut om M3! Hjälp!

Inlägg av grenhall »

LarsL skrev:
grenhall skrev:
Jag var kanske lite otydlig med att jag leasar så i min värld är det aningen orimligt att sätta drag på en bil som jag ändå säljer inom 1-2 år och så var det det här med typgodkännandet också. Utrymmet är fint men det behövs inte.
Behövs inget typgodkänande för en cykelhållare.

Men behöver du inte utrymmet är ju en S onödig.
Nej det vet jag väl men att sälja en bil med dragkrok utan typgodkännande är som att sälja sand i Sahara. Det kommer skapa merjobb för mig och det är jag inte intresserad av.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare

Inlägg av Emg »

grenhall skrev:
Vi har en 7-åring och en 10-åring. Inga som helst problem att sätta dem i 3:an. Men det är en bra idé att klämma och känna själv också.
Nä precis, kan tro det. Det verkar som de flesta är nöjda med utrymmena ändå.
Men det är väl mest bagaget vi är oroliga för. Packning för några dagar i stugan plus två bensindunkar till skotern brukar göra det rätt trångt i vår A6 Allroad. Men det rör sig om någon gång per år, och vi tror nog det kommer lösa sig ändå
I värsta fall får man åka två svängar fram och tillbaka :D
BEV[e-Rage]

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Emg skrev:
....plus två bensindunkar till skotern brukar göra det rätt trångt....
Kommer tydligen några lösningar även för detta:
https://aurorapowertrains.com/
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

grenhall skrev:
Nej det vet jag väl men att sälja en bil med dragkrok utan typgodkännande är som att sälja sand i Sahara. Det kommer skapa merjobb för mig och det är jag inte intresserad av.
Det är en annan typ av ”dragkrok” för cykelhållare. Den har en liten knopp som gör att du inte kan sätta dit en släpkärra på den. Inget grått eller olagligt med det. Men det är ju inget för just dig om du ändå är mest inne på en Model 3.
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare

Inlägg av Emg »

LarsL skrev:
grenhall skrev:
Det är en annan typ av ”dragkrok” för cykelhållare. Den har en liten knopp som gör att du inte kan sätta dit en släpkärra på den. Inget grått eller olagligt med det. Men det är ju inget för just dig om du ändå är mest inne på en Model 3.
Det var alltså sådana här krokar som personalen i MOS varnade oss för att sätta på en ny S pga ev garantiproblem.
Det var tillräckligt tydligt meddelande för att få oss att utesluta S i varje fall.
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare

Inlägg av Emg »

BEV[e-Rage] skrev:
Emg skrev:
....plus två bensindunkar till skotern brukar göra det rätt trångt....
Kommer tydligen några lösningar även för detta:
https://aurorapowertrains.com/
Ser trevliga ut. Lite kort räckvidd kanske.
Inget för vårt behov av stugskoter dock. Vi har lagt mer pengar på kläder och hjälmar etc än vad skotern kostade oss begagnad :D
De två bensindunkarna vi fraktar kan om vi har otur också räcka i två säsonger :shock:
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Emg skrev:
grenhall skrev:
Vi har en 7-åring och en 10-åring. Inga som helst problem att sätta dem i 3:an. Men det är en bra idé att klämma och känna själv också.
Nä precis, kan tro det. Det verkar som de flesta är nöjda med utrymmena ändå.
Men det är väl mest bagaget vi är oroliga för. Packning för några dagar i stugan plus två bensindunkar till skotern brukar göra det rätt trångt i vår A6 Allroad. Men det rör sig om någon gång per år, och vi tror nog det kommer lösa sig ändå
I värsta fall får man åka två svängar fram och tillbaka :D

Vi åker regelbundet till både Kiruna, Åre och Hemavan och bor också i Luleå.

Välkommen att klämma/känna/prova Tesla 3 och se att den är rymligare än vad man tror.

PM om du är intresserad.

/S

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Skriv svar