Sida 3 av 3

Re: Olycksstatistiken

Postat: 31 jan 2020 21:06
av Bjelke
e5m1r skrev:
Jag lägger bara ut nedan
No comment
AJ! :shock:

Re: Olycksstatistiken

Postat: 31 jan 2020 21:07
av Nicke Nyfiken
e5m1r skrev:
Jag lägger bara ut nedan
No comment

Demo Mode rules. :lol: :lol: :lol:

Re: Olycksstatistiken

Postat: 31 jan 2020 21:09
av carl-pedal
nek0 skrev:
ElTorsk skrev:
Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.

Jämfört med en rapplig dieselbrännare med DSG-låda så är elbilen överlägsen i dessa sammanhang.
På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?
Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!

Re: Olycksstatistiken

Postat: 31 jan 2020 21:15
av nek0
carl-pedal skrev:
nek0 skrev:
ElTorsk skrev:
Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.

Jämfört med en rapplig dieselbrännare med DSG-låda så är elbilen överlägsen i dessa sammanhang.
På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?
Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!
Ja det har jag gjort de senaste 6 åren och inte förstår ändå. Är nu på min tredje diesel med dsg och kört ca 20 000 mil.

Re: Olycksstatistiken

Postat: 31 jan 2020 21:18
av Nicke Nyfiken
nek0 skrev:
carl-pedal skrev:
nek0 skrev:
ElTorsk skrev:
Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.

Jämfört med en rapplig dieselbrännare med DSG-låda så är elbilen överlägsen i dessa sammanhang.
På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?
Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!
Ja det har jag gjort de senaste 6 åren och inte förstår ändå. Är nu på min tredje diesel med dsg och kört ca 20 000 mil.
Dieslarna med DSG 6 går ju hur mjukt som helst. Däremot bensinarna med DSG 7 kan ju vara lite si så där.

Re: Olycksstatistiken

Postat: 31 jan 2020 21:20
av nek0
Nicke Nyfiken skrev:
nek0 skrev:
carl-pedal skrev:
nek0 skrev:
ElTorsk skrev:
Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.

Jämfört med en rapplig dieselbrännare med DSG-låda så är elbilen överlägsen i dessa sammanhang.
På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?
Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!
Ja det har jag gjort de senaste 6 åren och inte förstår ändå. Är nu på min tredje diesel med dsg och kört ca 20 000 mil.
Dieslarna med DSG 6 går ju hur mjukt som helst. Däremot bensinarna med DSG 7 kan ju vara lite si så där.
+1
Precis DSG7 är rena skiten, DSG6 och den nya DSG7 med våtkopplingar är rena drömmen

Re: Olycksstatistiken

Postat: 01 feb 2020 13:18
av ElTorsk
Nicke Nyfiken skrev:
Har du provat att manövrera en Model S eller X i ett trångt parkeringshus? ;)
Har inte haft den äran men jag antar att det inte är svårare än att manövrera någon annan bil i motsvarande storlek?

Re: Olycksstatistiken

Postat: 01 feb 2020 13:29
av ElTorsk
nek0 skrev:
På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?
Nu har jag iofs bara kört 4 bilar med DSG så det kanske finns varianter som går mjukare men jag upplever ”glappet” i dubbelkopplingen som störande om man jämför mot traditionella automatlådor med momentomvandlare. Detta gäller då kökörning och vid parkering.