Dålig service/upplevelse?
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Dålig service/upplevelse?
På min Model 3 gick contactorn söndersåga att de bytte motor på garantin… men nej elbilars drivlina behöver inte service. En hybrid är ju tyvärr inte en elbil utan en fossilbil med elmotor. Vet inte varför de är så populära är det för att folk är fegisar och får räckviddsångest?
Nej folk är inte fegisar utan kan räkna själva Kan man använda en plugin hybrid rätt blir det väldigt billiga mil. Det finns fortfarande inga rena elbilar som kan ersätta en vanlig kombi bil.LarsL skrev:På min Model 3 gick contactorn söndersåga att de bytte motor på garantin… men nej elbilars drivlina behöver inte service. En hybrid är ju tyvärr inte en elbil utan en fossilbil med elmotor. Vet inte varför de är så populära är det för att folk är fegisar och får räckviddsångest?
Bensinen är alltså alldeles för billig? Borde kosta 6 kr x 9,8 kWh = 59kr/lnek0 skrev:Nej folk är inte fegisar utan kan räkna själva Kan man använda en plugin hybrid rätt blir det väldigt billiga mil. Det finns fortfarande inga rena elbilar som kan ersätta en vanlig kombi bil.LarsL skrev:På min Model 3 gick contactorn söndersåga att de bytte motor på garantin… men nej elbilars drivlina behöver inte service. En hybrid är ju tyvärr inte en elbil utan en fossilbil med elmotor. Vet inte varför de är så populära är det för att folk är fegisar och får räckviddsångest?
Ja bästa sättet att få folk dit man vill är att straffa de. Blir elbilen mer kapabel om bensinen blir dyrare? Din M3 kommer kunna dra större släpvagn ju dyrare bensinen blirLarsL skrev:Bensinen är alltså alldeles för billig? Borde kosta 6 kr x 9,8 kWh = 59kr/lnek0 skrev:Nej folk är inte fegisar utan kan räkna själva Kan man använda en plugin hybrid rätt blir det väldigt billiga mil. Det finns fortfarande inga rena elbilar som kan ersätta en vanlig kombi bil.LarsL skrev:På min Model 3 gick contactorn söndersåga att de bytte motor på garantin… men nej elbilars drivlina behöver inte service. En hybrid är ju tyvärr inte en elbil utan en fossilbil med elmotor. Vet inte varför de är så populära är det för att folk är fegisar och får räckviddsångest?

Det finns ju ett ganska brett utbud av elbilar numera så alla kan nog välja något som passa, bara de vill.nek0 skrev:Ja bästa sättet att få folk dit man vill är att straffa de. Blir elbilen mer kapabel om bensinen blir dyrare? Din M3 kommer kunna dra större släpvagn ju dyrare bensinen blirLarsL skrev:Bensinen är alltså alldeles för billig? Borde kosta 6 kr x 9,8 kWh = 59kr/lnek0 skrev:Nej folk är inte fegisar utan kan räkna själva Kan man använda en plugin hybrid rätt blir det väldigt billiga mil. Det finns fortfarande inga rena elbilar som kan ersätta en vanlig kombi bil.LarsL skrev:På min Model 3 gick contactorn söndersåga att de bytte motor på garantin… men nej elbilars drivlina behöver inte service. En hybrid är ju tyvärr inte en elbil utan en fossilbil med elmotor. Vet inte varför de är så populära är det för att folk är fegisar och får räckviddsångest?
Kapabla har ju elbilar varit nu i ganska många år så jag ser absolut inget behov av bensin på det sättet. Det är väl vissa som fortfarande tror/tycker att det är billigare med bensin och då vore det ju rimligt att den kostade lite mer. Annars får vi väl dra till med ett förbud av nya fossilbilar helt enkelt.
Har många gånger ställt en fråga och aldrig fått ett svar. Testar en gång till. Vilken elbil enligt dig motsvarar en Skoda Superb eller en VW Passat eller En Seat Leon kombi som är också billigare? Hoppas LarsL du kan svara mer konkret på denna frågan.
ID4/Enyaq eller M3/MY eller Ioniq5/EV6 beroende på vad det nu är man är ute efter.
Betydligt bättre och modernare än Passat/mfl på alla sätt utom kanske det enda att dra tung släpvagn långa sträckor vintertid till resmål helt utan elektricitet.
Själv skulle jag ju aldrig köpa en Passat överhuvudtaget då den är behäftad med bland annat dyra servicekostnader, adbluesystemet klarar inte av vinter = ej fungerande avgasrening halva året (hela året om man mäter på riktigt), elektronikfel, rasade växellådor osv osv. Dyr i drift när man kör mycket. Inte särskilt komfortabel heller och snålt utrustad.
Betydligt bättre och modernare än Passat/mfl på alla sätt utom kanske det enda att dra tung släpvagn långa sträckor vintertid till resmål helt utan elektricitet.
Själv skulle jag ju aldrig köpa en Passat överhuvudtaget då den är behäftad med bland annat dyra servicekostnader, adbluesystemet klarar inte av vinter = ej fungerande avgasrening halva året (hela året om man mäter på riktigt), elektronikfel, rasade växellådor osv osv. Dyr i drift när man kör mycket. Inte särskilt komfortabel heller och snålt utrustad.
Tesla Y LR -22 EAP
Jo det var bara det där med laster och pengar. Ingen av bilarna klarar att dra tunga laster billigare. Man köper inte en diesel idag privat. Har själv kört Skoda Superb (3 st) mellan 2014 och 2021 har aldrig haft problem med adblue. Betalade 312000kr för en Leon plugin för att det inte finns en elbil som är i närheten av vad den klarar av till ungefär samma kostnad.BrooklynS skrev:ID4/Enyaq eller M3/MY eller Ioniq5/EV6 beroende på vad det nu är man är ute efter.
Alla jag känner häruppe har haft problem med sina VAG-bilar när det är kallt ute.
Toyota RAV-4 plugin verkar däremot trevlig, har haft den vanliga hybriden som hyrbil i tre veckor och kört släp osv.
Toyota RAV-4 plugin verkar däremot trevlig, har haft den vanliga hybriden som hyrbil i tre veckor och kört släp osv.
Tesla Y LR -22 EAP