Jag såg också 8 nya fundament och diket dom gräver börjar ju vid sista gamla stolpen,
så en kvalificerad gissning är väl att det blir 8 till stolpar och därmed 14 totalt
Jag såg också 8 nya fundament och diket dom gräver börjar ju vid sista gamla stolpen,
så en kvalificerad gissning är väl att det blir 8 till stolpar och därmed 14 totalt
Men kommer de nya stolparna tillåta laddning för model 3? För det är väl bara model s o model x som kan ladda vid bredden för närvarande?
Men kommer de nya stolparna tillåta laddning för model 3? För det är väl bara model s o model x som kan ladda vid bredden för närvarande?
Jag har mycket svårt att tro att Tesla skulle installera nya stolpar utan CCS.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag har mycket svårt att tro att Tesla skulle installera nya stolpar utan CCS.
Med 99,9% säkerhet blir dom 8 nya stolparna V3 vilket innebär CCS bara!
Sedan är frågan vad som händer med dom gamla 6 stolparna och min GISSNING är att även dom uppgraderas till V3, vilket om det stämmer innebär att bara Tesla med CCS kommer kunna ladda i framtiden i Bredden.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Med 99,9% säkerhet blir dom 8 nya stolparna V3 vilket innebär CCS bara!
Sedan är frågan vad som händer med dom gamla 6 stolparna och min GISSNING är att även dom uppgraderas till V3, vilket om det stämmer innebär att bara Tesla med CCS kommer kunna ladda i framtiden i Bredden.
Ett antal taxibilar som uppgraderar till CCS då
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ska ut och åka om 2 timmar kan kolla hur det ser ut.
Kan köpa de gamla stolparna eller skalen tror ni
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ni får lägga in i ekvationen att M3 kommer kunna ladda också. Fullständigt rimligt med M3, men ekvationen +fler laddare-M3-Taxi kommer nog göra situationen än mer ohållbar.
Ni får lägga in i ekvationen att M3 kommer kunna ladda också. Fullständigt rimligt med M3, men ekvationen +fler laddare-M3-Taxi kommer nog göra situationen än mer ohållbar.
Har inget emot att taxi laddar, men kombinationen taxi+gratis supercharging+få laddplatser är olycklig. Det löser sig förhoppningsvis nu.
Jag har svårt att se att situationen blir mer ohållbar för Model 3 än den är nu. Nu är 0 av 0 laddare med CCS tillgängliga för Model 3. Om det ökas till 2 av 8 tillgängliga t ex, så ser jag det som att situationen snarare blir mer hållbar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag har svårt att se att situationen blir mer ohållbar för Model 3 än den är nu. Nu är 0 av 0 laddare med CCS tillgängliga för Model 3. Om det ökas till 2 av 8 tillgängliga t ex, så ser jag det som att situationen snarare blir mer hållbar.
Har dom gamla laddarna fått dubbla sladdar när dom sattes tilbaka? Annars är ju situationen oförändrad för dom stolparna, och dom nya kan som sagt bara förbättra situationen.
Om även dom gamla har fått CCS så är det ju f.n. risk för ännu större trängsel eftersom även Model 3 nu kommer att konkurrera om dom sex platserna.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Till att börja med så verkar det bli 8st nya V3/CCS laddare.
Efter det är min gissning att dom existerande 6 laddarna konverteras till V3/CCS.
Om dom "bara" skulle få dubbla sladdar, så skulle det ha gjorts för länge sedan.
Jag gissar att man väntat för att göra det ordentligt (läs: V3).
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre