så en kvalificerad gissning är väl att det blir 8 till stolpar och därmed 14 totalt
Vad händer i Bredden då?
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vad händer i Bredden då?
Jag såg också 8 nya fundament och diket dom gräver börjar ju vid sista gamla stolpen,
så en kvalificerad gissning är väl att det blir 8 till stolpar och därmed 14 totalt
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- metchristian
- Teslaägare
Men kommer de nya stolparna tillåta laddning för model 3? För det är väl bara model s o model x som kan ladda vid bredden för närvarande?Bjelke skrev:Jag såg också 8 nya fundament och diket dom gräver börjar ju vid sista gamla stolpen,
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag har mycket svårt att tro att Tesla skulle installera nya stolpar utan CCS.metchristian skrev:Men kommer de nya stolparna tillåta laddning för model 3? För det är väl bara model s o model x som kan ladda vid bredden för närvarande?Bjelke skrev:Jag såg också 8 nya fundament och diket dom gräver börjar ju vid sista gamla stolpen,
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja nu lär det bli med CCS får man väl antafth skrev:Jag har mycket svårt att tro att Tesla skulle installera nya stolpar utan CCS.metchristian skrev:Men kommer de nya stolparna tillåta laddning för model 3? För det är väl bara model s o model x som kan ladda vid bredden för närvarande?Bjelke skrev:Jag såg också 8 nya fundament och diket dom gräver börjar ju vid sista gamla stolpen,
/fth
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Med 99,9% säkerhet blir dom 8 nya stolparna V3 vilket innebär CCS bara!
Sedan är frågan vad som händer med dom gamla 6 stolparna och min GISSNING är att även dom uppgraderas till V3, vilket om det stämmer innebär att bara Tesla med CCS kommer kunna ladda i framtiden i Bredden.
Sedan är frågan vad som händer med dom gamla 6 stolparna och min GISSNING är att även dom uppgraderas till V3, vilket om det stämmer innebär att bara Tesla med CCS kommer kunna ladda i framtiden i Bredden.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
Det är schysta specar på betongen. Uppfyller kraven på 100 års livslängdsklass enligt EN-standard.dstr skrev:Tveklöst teslafundament.
Ett antal taxibilar som uppgraderar till CCS dåEnTraktor skrev:Med 99,9% säkerhet blir dom 8 nya stolparna V3 vilket innebär CCS bara!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Dagens uppdatering.
Inhägnaden tyder på ett antal fler laddare. Ett fundament på plats. Man har också grävt fram till elcentralen. 

Inhägnaden tyder på ett antal fler laddare. Ett fundament på plats. Man har också grävt fram till elcentralen. 

Ska ut och åka om 2 timmar kan kolla hur det ser ut.Duo skrev:Någon som vet om de är klara där ännu?
Kan köpa de gamla stolparna eller skalen tror ni
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
En snabb titt i Appen säger att det är 2/6 lediga. Så om man kan lita på det, har dom i alla fall aktiverat dom gamla igen.
Hoppas på goda nyheter!Pontus skrev:Ska ut och åka om 2 timmar kan kolla hur det ser ut.Duo skrev:Någon som vet om de är klara där ännu?
Kan köpa de gamla stolparna eller skalen tror ni
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Inga nya och allt återställt eller håller de fortfarande på bredvid?NEO skrev:Var där idag. De gamla laddarna är åter aktiverade. Inga nya.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Bredvid är det fortfarande spärrat med stängsel.John Galt skrev:Inga nya och allt återställt eller håller de fortfarande på bredvid?NEO skrev:Var där idag. De gamla laddarna är åter aktiverade. Inga nya.
En användare på Facebook postade följande!
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Vore bra om de kunde spärra taxibilar 4/6 bilar där är ju alltid taxibilar.
Fast 4/14 taxibilar kanske är mer ok när det är utbyggt? Eller t o m 9/14 taxibilar?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Risken finns att ännu fler taxibilar kommer också men visst 4/14 är iaf bättrebylund skrev:Fast 4/14 taxibilar kanske är mer ok när det är utbyggt? Eller t o m 9/14 taxibilar?
Ni får lägga in i ekvationen att M3 kommer kunna ladda också. Fullständigt rimligt med M3, men ekvationen +fler laddare-M3-Taxi kommer nog göra situationen än mer ohållbar.
- FinaFisken
- Teslaägare
Har inget emot att taxi laddar, men kombinationen taxi+gratis supercharging+få laddplatser är olycklig. Det löser sig förhoppningsvis nu.John Galt skrev:Ni får lägga in i ekvationen att M3 kommer kunna ladda också. Fullständigt rimligt med M3, men ekvationen +fler laddare-M3-Taxi kommer nog göra situationen än mer ohållbar.
Jag har svårt att se att situationen blir mer ohållbar för Model 3 än den är nu. Nu är 0 av 0 laddare med CCS tillgängliga för Model 3. Om det ökas till 2 av 8 tillgängliga t ex, så ser jag det som att situationen snarare blir mer hållbar.John Galt skrev:Ni får lägga in i ekvationen att M3 kommer kunna ladda också. Fullständigt rimligt med M3, men ekvationen +fler laddare-M3-Taxi kommer nog göra situationen än mer ohållbar.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Har dom gamla laddarna fått dubbla sladdar när dom sattes tilbaka? Annars är ju situationen oförändrad för dom stolparna, och dom nya kan som sagt bara förbättra situationen.bylund skrev:Jag har svårt att se att situationen blir mer ohållbar för Model 3 än den är nu. Nu är 0 av 0 laddare med CCS tillgängliga för Model 3. Om det ökas till 2 av 8 tillgängliga t ex, så ser jag det som att situationen snarare blir mer hållbar.John Galt skrev:Ni får lägga in i ekvationen att M3 kommer kunna ladda också. Fullständigt rimligt med M3, men ekvationen +fler laddare-M3-Taxi kommer nog göra situationen än mer ohållbar.
Om även dom gamla har fått CCS så är det ju f.n. risk för ännu större trängsel eftersom även Model 3 nu kommer att konkurrera om dom sex platserna.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Till att börja med så verkar det bli 8st nya V3/CCS laddare.
Efter det är min gissning att dom existerande 6 laddarna konverteras till V3/CCS.
Om dom "bara" skulle få dubbla sladdar, så skulle det ha gjorts för länge sedan.
Jag gissar att man väntat för att göra det ordentligt (läs: V3).
Efter det är min gissning att dom existerande 6 laddarna konverteras till V3/CCS.
Om dom "bara" skulle få dubbla sladdar, så skulle det ha gjorts för länge sedan.
Jag gissar att man väntat för att göra det ordentligt (läs: V3).
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30