Vilken sladd

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vilken sladd

Inlägg av LarsL »

Ja, dras det av från min skatt så finns det ju alltid pengar så det räcker.
heldiggrisen
elbilist

Inlägg av heldiggrisen »

LarsL skrev:
Ja, dras det av från min skatt så finns det ju alltid pengar så det räcker.
Inte enligt Thatcher
F1957CFA-D799-4EBF-8D14-953BDD882481.jpeg
Åter till tråden.
Lite frågetecken finns kvar; kan man få 50% grönt avdrag på tillbehör till laddboxen, som sladden, upphäng, lastfördelare etc. Blir intressant att se över nyår hur man löser beställningsprocessen.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Struntar i detta inlägg för att höja stämningen.
Senast redigerad av LarsL, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

heldiggrisen skrev:
Lite frågetecken finns kvar; kan man få 50% grönt avdrag på tillbehör till laddboxen, som sladden, upphäng, lastfördelare etc. Blir intressant att se över nyår hur man löser beställningsprocessen.
Tidigare har du fått bidrag för sladden till en laddbox som inte har saknar fast kabel. En lastbalanserare, jordfelbrytare osv ingår också i den fasta installationen.

Antar att fler kommer med installationspaket. Kommer för vissa bli lite dyrare men borde jämna ut sig i genomsnitt. Jag skulle med ett sådan här erbjudande kräva att de drog nya kablar från centralen tex.
https://laddstoppet.se/installation/ins ... on-laddbox
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

heldiggrisen skrev:
martinot skrev:
All denna osäkerheten gör ju att det känns som betydligt säkrare att göra alla sådana här installationer med bidrag på denna sidan året (om man har möjlighet till det).
Men då är det inte säkert du får stöd alls. Nya 50 miljoner kom till i mitten av September, gissningsvis ungefär 40 miljoner kvar, då det försvinner ~5 miljoner i veckan. Siffrorna blir uppdaterat i dag, 43 miljoner kvar för en vecka sedan enligt:
https://www.naturvardsverket.se/Stod-i- ... tpersoner/

Så jag killgissar lite när jag säger att du har en månad på dig att installera box för att vara säker på att få stöd.
Nu skall jag låta min firma att betala för det (de har en separat pott hos Naturvårdsverket, som är skild ifrån potten för privatpersoner), men skall försöka skynda mig att installera så snart som möjligt. Har beställt box från Tibber, och så fort jag får avisering så beställer jag tid hos elektriker.

Men tack för bra info (och bra för andra i tråden att veta, som också kanske funderat på en till box någonstans)! :)
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar