Re: Ford F150 Lightning lanseras 19 Maj
Postat: 20 maj 2021 21:31
lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
Tyckte alla det om smartphones? Jag upplevde det som en mycket snabb acceptans och att de flesta gillade den nya sortens mobiler ganska omgående.lakke skrev:lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
HelectriC skrev:Tyckte alla det om smartphones? Jag upplevde det som en mycket snabb acceptans och att de flesta gillade den nya sortens mobiler ganska omgående.lakke skrev:lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
lakke skrev:HelectriC skrev:Tyckte alla det om smartphones? Jag upplevde det som en mycket snabb acceptans och att de flesta gillade den nya sortens mobiler ganska omgående.lakke skrev:lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
Exakt. Kommer nog va samma med Cybertruck. Speciellt om man jämför med motsvarande konkurrent
HelectriC skrev:lakke skrev:HelectriC skrev:Tyckte alla det om smartphones? Jag upplevde det som en mycket snabb acceptans och att de flesta gillade den nya sortens mobiler ganska omgående.lakke skrev:lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
Exakt. Kommer nog va samma med Cybertruck. Speciellt om man jämför med motsvarande konkurrent
Ytterst tveksam till det dock, men vi får se. Jag tar alla dagar i veckan hellre en Rivian istället för Cybertruck
Båda bilarna är troligen minst ett år bort, så känns lite tidigt att utse någon form av vinnare.Zalman3 skrev:
Cybertrucken är billigare och bättre än en Ford F150 EV.
Och övergången var väl ganska glidande också, det fanns flera modeller som låg mittemellan designmässigt ochHelectriC skrev:Tyckte alla det om smartphones? Jag upplevde det som en mycket snabb acceptans och att de flesta gillade den nya sortens mobiler ganska omgående.lakke skrev:lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
Samma här...HelectriC skrev:lakke skrev:HelectriC skrev:Tyckte alla det om smartphones? Jag upplevde det som en mycket snabb acceptans och att de flesta gillade den nya sortens mobiler ganska omgående.lakke skrev:lite som alla tyckte smartphones va koko och onödigt förstHelectriC skrev:Men det går ju inte att köra runt i en cybertruck, ser ju helt koko ut.
Exakt. Kommer nog va samma med Cybertruck. Speciellt om man jämför med motsvarande konkurrent
Ytterst tveksam till det dock, men vi får se. Jag tar alla dagar i veckan hellre en Rivian istället för Cybertruck
I gammal god TCS-anda så har F140-tråden gått OT till att handla om CT vs Rivian istället, då kan jag ju inte låta bli att posta denna bild igenHelectriC skrev:Ytterst tveksam till det dock, men vi får se. Jag tar alla dagar i veckan hellre en Rivian istället för Cybertruck
All of the above, vilken bil du vill vara i efter Zombie-apokalypsen alltsåHelectriC skrev:Osäker på vad jämförelsen ska visa? Att man dör om man kör Rivian, men överlever om man kör Cybertruck? Vad är hotet? Översvämning? Jordbävning?
Jag tror helst jag vill dö om världen ändå ska gå under!fth skrev:All of the above, vilken bil du vill vara i efter Zombie-apokalypsen alltsåHelectriC skrev:Osäker på vad jämförelsen ska visa? Att man dör om man kör Rivian, men överlever om man kör Cybertruck? Vad är hotet? Översvämning? Jordbävning?
/fth
Att åka runt i en cybertruck tills batteriet är tomt kommer ju bara fördröja lidandet lite...HelectriC skrev:Jag tror helst jag vill dö om världen ändå ska gå under!fth skrev:All of the above, vilken bil du vill vara i efter Zombie-apokalypsen alltsåHelectriC skrev:Osäker på vad jämförelsen ska visa? Att man dör om man kör Rivian, men överlever om man kör Cybertruck? Vad är hotet? Översvämning? Jordbävning?
/fth
Med en Rivian kan du iaf dra ut köket från sidan och gå mätt i dödenFredrik j skrev:Att åka runt i en cybertruck tills batteriet är tomt kommer ju bara fördröja lidandet lite...HelectriC skrev:Jag tror helst jag vill dö om världen ändå ska gå under!fth skrev:All of the above, vilken bil du vill vara i efter Zombie-apokalypsen alltsåHelectriC skrev:Osäker på vad jämförelsen ska visa? Att man dör om man kör Rivian, men överlever om man kör Cybertruck? Vad är hotet? Översvämning? Jordbävning?
/fth
Samma här och då helst utan att ha satt mig i en så vedervärdig bil först. Cirkulera, här finns ingenting att se....HelectriC skrev:Jag tror helst jag vill dö om världen ändå ska gå under!fth skrev:All of the above, vilken bil du vill vara i efter Zombie-apokalypsen alltsåHelectriC skrev:Osäker på vad jämförelsen ska visa? Att man dör om man kör Rivian, men överlever om man kör Cybertruck? Vad är hotet? Översvämning? Jordbävning?
/fth
Varenda unge reserverade ju Cybertruck oberoende om den säljs i landet eller inte och bara för att det var kul att reservera.Zalman3 skrev:Cybertrucken ökade snabbare sina reservationer.
https://electrek.co/Palmer also explained that Ford is trying not to overwhelm buyers with electrification.
The company is also not releasing all the nitty-gritty details of the truck’s electric powertrain, like the kWh capacity of the battery pack, which Palmer believes most people don’t really understand, but he did say that Ford will release all the details, including usable and full battery pack capacity, ahead of production next year.
"The company is also not releasing all the nitty-gritty details of the truck’s electric powertrain, like the kWh capacity of the battery pack, which Palmer believes most people don’t really understand"Zalman3 skrev:Lite märkliga uttalanden av Ford.
Ford vill inte "överväldiga" kunderna med elpickuper.
Och det här med kWh, det är bra krångligt för en "Average Joe".
https://electrek.co/Palmer also explained that Ford is trying not to overwhelm buyers with electrification.
The company is also not releasing all the nitty-gritty details of the truck’s electric powertrain, like the kWh capacity of the battery pack, which Palmer believes most people don’t really understand, but he did say that Ford will release all the details, including usable and full battery pack capacity, ahead of production next year.
Tesla avslöjar väl inte heller hur många kWh batterierna har i brutto- eller nettokapacitet sen ett bra tag tillbaka?Zalman3 skrev:Lite märkliga uttalanden av Ford.
Ford vill inte "överväldiga" kunderna med elpickuper.
Och det här med kWh, det är bra krångligt för en "Average Joe".
https://electrek.co/Palmer also explained that Ford is trying not to overwhelm buyers with electrification.
The company is also not releasing all the nitty-gritty details of the truck’s electric powertrain, like the kWh capacity of the battery pack, which Palmer believes most people don’t really understand, but he did say that Ford will release all the details, including usable and full battery pack capacity, ahead of production next year.
Drygt 76% av Cybertrucks reservationer kom från USA, ytterligare drygt 10% från Kanada, så Cybertruck var/är ändå mer populär i USA/NA sett till tex preorders.dd88 skrev:Är det inte den där grafen som blev omdiskuterad då Cybertruck fick reservationer från hela världen men F150 enbart i NA?