Re: Hur märkes-lojala är vi?
Postat: 21 maj 2021 16:28
Ja nån Q4 tänker jag då inte köpa. 

Dexter skrev:Nej inte den modellen med "sjuttiotals ratt".
Vintage modell?
Typ Spacex DragonMWall skrev:Dexter skrev:Nej inte den modellen med "sjuttiotals ratt".
Vintage modell?
Tänkte mest på det där klumpedunsiga åt höger. Rena linjer? Harmoni? Nej du. Här ska vi åka rymdskepp!
5" tjocktv är varken snyggt eller praktiskt.MWall skrev:Skoda är så sjuk mycket snyggare.
Dexter skrev:Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
MWall skrev:Skoda är så sjuk mycket snyggare.
Finns ju mycket fossibilstänk som tex. startknapp, växelspak nere vid golvet/mittkonsolen, etc.MWall skrev:Dexter skrev:Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
För mycket knappar ser plottrigt ut och sen en "start engine knapp" till att starta vadå för något?MWall skrev:Dexter skrev:Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
Nej, det vore ju en fantastiskt lite kundgrupp att rikta sig mot.martinot skrev:Är nog inte främst vänt mot oss som redan är elbilister.
Håller med helt. Finns ju mycket större marknad (extremt mycket fler ICE-bilister än BEV-bilister) att sälja till där. Helt rätt strategi av VAG.Fredrik j skrev:Nej, det vore ju en fantastiskt lite kundgrupp att rikta sig mot.martinot skrev:Är nog inte främst vänt mot oss som redan är elbilister.
Det är ju dagens VW-kunder man vill locka.
Du vill ha en jävla Model 3 helt enkelt?Dexter skrev:För mycket knappar ser plottrigt ut och sen en "start engine knapp" till att starta vadå för något?MWall skrev:Dexter skrev:Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
Måste man trycka på den för att stänga av också?
Finns växelspak också?
Jag har en fossil bil också med massa knappar och instrument display och en mittdisplay och start engine knapp m.m.
Det räcker för min del.
Jag vill ha något nytt så man märker att det är en elbil när man hoppar in och inte påminner om den gamla vanliga fossilen.
Obs! Detta är ju min subjektiva uppfattning med det menar jag inte att andra ska tycka likadant som jag absolut inte.
Jag har en kompis som för några år sedan beställde en ny passat som tjänstebil utan veta vilken generation av bilen han beställde. Nu kör han Skoda.martinot skrev:Håller med helt. Finns ju mycket större marknad (extremt mycket fler ICE-bilister än BEV-bilister) att sälja till där. Helt rätt strategi av VAG.Fredrik j skrev:Nej, det vore ju en fantastiskt lite kundgrupp att rikta sig mot.martinot skrev:Är nog inte främst vänt mot oss som redan är elbilister.
Det är ju dagens VW-kunder man vill locka.
Tror också att VW-ägare är nog en lite annan typ av människor än Tesla-ägare, och går igång på olika saker.
Så även om VAG tar efter mycket tekniskt från Tesla, så gör de ju rätt att inte konkurrera om samma typ av kunder.
Som sagt subjektivt för mig.MWall skrev:Du vill ha en jävla Model 3 helt enkelt?Dexter skrev:För mycket knappar ser plottrigt ut och sen en "start engine knapp" till att starta vadå för något?MWall skrev:Dexter skrev:Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
Måste man trycka på den för att stänga av också?
Finns växelspak också?
Jag har en fossil bil också med massa knappar och instrument display och en mittdisplay och start engine knapp m.m.
Det räcker för min del.
Jag vill ha något nytt så man märker att det är en elbil när man hoppar in och inte påminner om den gamla vanliga fossilen.
Obs! Detta är ju min subjektiva uppfattning med det menar jag inte att andra ska tycka likadant som jag absolut inte.![]()
Vadå plottrigt? Knappar är bättre än touch screen i en bil. Att slå på "tändningen" är inte bara dumt heller.
Det är en betydande andel som tycker att en bilinteriör ska ha instrumentering för åtminstone hastighet rakt fram. På en elbil vet jag inte vilken annan info som skulle passa rakt fram, men bilar har nästan alltid haft instrumentering rakt fram. Och Tesla bygger bilar.taliz skrev:5" tjocktv är varken snyggt eller praktiskt.MWall skrev:Skoda är så sjuk mycket snyggare.
Dom borde lagt pengarna den kostar på en större central skärm och bättre mjukvara..
Good catch.Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför? /...
Du kanske inte håller med, men Model 3 och Model Y är bilar.SwedishAdvocate skrev:Det är en betydande andel som tycker att en bilinteriör ska ha instrumentering för åtminstone hastighet rakt fram. På en elbil vet jag inte vilken annan info som skulle passa rakt fram, men bilar har nästan alltid haft instrumentering rakt fram. Och Tesla bygger bilar.
Tesla valde även att behålla instrumentering för hastighet rakt fram á la "tjocktv" på både S och X för deras nya interiör.
Som jag förstår det så var en tung faktor för interiören i 3 att hålla nere kostnaden för att kunna nå $35K-målet för den bilen. Och sen blev det så klart logiskt att bara föra över samma interiör till Y.
Men nu har man kommit upp i volym och borde kunna presentera något snyggare som bättre matchar den relativt lyckade exteriöra designen på 3 när det blir dags att göra om intrumentbrädan på 3 och Y -- något som har instrumentering för hastighet rakt fram och som passar i en bil.
:
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Förarna kom troligen från fossilbilar ursprungligen.SwedishAdvocate skrev:Good catch.Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför? /...
Eller så ville dom visa någon data som de inte kunde få fram på annat sätt?Dexter skrev:Förarna kom troligen från fossilbilar ursprungligen.SwedishAdvocate skrev:Good catch.Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför? /...
För att de skulle känna sig hemma så fick de montera en extra display bakom ratten.
Kan det vara svaret?