Re: MS Plaid blev eldklot enligt DI
Postat: 03 jul 2021 16:17
Vi pratade inte Model S, poängen var att vi gärna sett samma i Model 3 som saknar det helt i baksätet.lakke skrev:
Bilden är från manualen så det finns om du letar :p
Vi pratade inte Model S, poängen var att vi gärna sett samma i Model 3 som saknar det helt i baksätet.lakke skrev:
Bilden är från manualen så det finns om du letar :p
OkOfarligTesla skrev:Vi pratade inte Model S, poängen var att vi gärna sett samma i Model 3 som saknar det helt i baksätet.lakke skrev:
Bilden är från manualen så det finns om du letar :p
Är fullt medveten om det, men i en nödsituation så tänker man inte rationellt och anser att lösningen med ett nödvred ska sitta även bak i dörrsidorna som i fram.lakke skrev:Tars skrev:Skulle vilja se detta även bak.TiborBlomhall skrev:Plaid manualen.Model S Plaid har exakt samma manuella dörrhandtag som Model 3. Ovan bild är från
Det mesta info om olyckan kommer än så långe från kundens advokater.
Att föraren först tryckte på vanliga öppna knappen och sedan när det inte funkade behövde använda manuella handtaget heter på advokatspråk "our client was briefly trapped inside the wehicle". Tidningarna skippade sedan "briefly".
Föraren märkte att det kom rök från bak i bilen så han stannade. Dörrknapparna funkade inte så han öppnade dörren manuellt ("forcefully" på advokatspråk), steg ut och såg sedan hur lågorna började komma.
Bra att du förtydliga det en reporter missar. Skandalöst.....
finns i baksätet också
Ja det är väldigt märkligt att alla modeller har egna lösningar.Tars skrev:Har ni alla insett att det vore på sin plats att ha samma lösning om finns fram även bak på alla modeller.
X har bakom gallret, inte heller optimalt.
Gillar x, men känner att det ska gå även för barn att ta sig ut utan att behöva vara stark som en muskelbyggare för att öppna falcondörrarna.
Man kollar säkert instruktionsboken efter hur man öppnat bakdörrarna när man ligger uppochner i vattnet.
Precis som flygvärdinnorna gör en säkerhetsgenomgång innan avgångMaw skrev:Hmm.. det gäller att alla passagerare i en Tesla har läst manualen, alternativt att en säkerhetsgenomgång utförts före avfärd så att det vet hur de tar sig ut i en nödsituation. Det verkar inte vara helt trivialt eller intuituvt att använda nödöppningen om man inte vet hur man gör![]()
Det är ju inte säkert att föraren är tillgänglig efter en olycka och kan visa...
TiborBlomhall skrev:"Hej och välkommen på denna flight med Plaid Airlines. Var god spänn fast säkerhetsbältena och för er egen säkerhet behåll dem fastspända under hela åkturen.
Dörrarna öppnas och stängs så här.
Vid fara eller olycka kan du tvingas använda nödutgångarna. De finns fram samt bak till vänster och höger i fordonet. Nödöppnaren hittar du på dörrhandtaget om du åker fram i första klass samt under stolarna bak i turistklass. Dra i nödöppnaren och tryck upp dörren för hand. I nödsituation bege dig till närmsta utgång. Ta inte med dig bagage utan lämna den kvar. Har du frågor är du välkommen att ställa dem till piloten.
Ta nu på säkerhetsbältet, luta dig bak och gör dig redo för accelerationen vid takeoff."
Problemet är väl just barnlås. Hur får man till något som är enkelt, men inte så enkelt att barn öppnar dörren på motorvägen?Tars skrev:Har ni alla insett att det vore på sin plats att ha samma lösning om finns fram även bak på alla modeller.
X har bakom gallret, inte heller optimalt.
Gillar x, men känner att det ska gå även för barn att ta sig ut utan att behöva vara stark som en muskelbyggare för att öppna falcondörrarna.
Man kollar säkert instruktionsboken efter hur man öppnat bakdörrarna när man ligger uppochner i vattnet.
Tror också detta är en stor del till orsaken att man inte enkelt kopierat framlösningen till bakdörrarna.taliz skrev:Problemet är väl just barnlås. Hur får man till något som är enkelt, men inte så enkelt att barn öppnar dörren på motorvägen?Tars skrev:Har ni alla insett att det vore på sin plats att ha samma lösning om finns fram även bak på alla modeller.
X har bakom gallret, inte heller optimalt.
Gillar x, men känner att det ska gå även för barn att ta sig ut utan att behöva vara stark som en muskelbyggare för att öppna falcondörrarna.
Man kollar säkert instruktionsboken efter hur man öppnat bakdörrarna när man ligger uppochner i vattnet.
I hög fart går det inte att öppna dörrarna, däremot i lägre fart, särskilt i kurva.martinot skrev:taliz skrev:Problemet är väl just barnlås. Hur får man till något som är enkelt, men inte så enkelt att barn öppnar dörren på motorvägen?Tars skrev:Har ni alla insett att det vore på sin plats att ha samma lösning om finns fram även bak på alla modeller.
X har bakom gallret, inte heller optimalt.
Gillar x, men känner att det ska gå även för barn att ta sig ut utan att behöva vara stark som en muskelbyggare för att öppna falcondörrarna.
Man kollar säkert instruktionsboken efter hur man öppnat bakdörrarna när man ligger uppochner i vattnet.
Tror också detta är en stor del till orsaken att man inte enkelt kopierat framlösningen till bakdörrarna.
Man får troligen värdera risken för brand man måste fly ifrån, med risken att barn kan öppna dörrar i lek/nyfikenhet vid hög fart.
mikebike skrev:I hög fart går det inte att öppna dörrarna, däremot i lägre fart, särskilt i kurva.martinot skrev:taliz skrev:Problemet är väl just barnlås. Hur får man till något som är enkelt, men inte så enkelt att barn öppnar dörren på motorvägen?Tars skrev:Har ni alla insett att det vore på sin plats att ha samma lösning om finns fram även bak på alla modeller.
X har bakom gallret, inte heller optimalt.
Gillar x, men känner att det ska gå även för barn att ta sig ut utan att behöva vara stark som en muskelbyggare för att öppna falcondörrarna.
Man kollar säkert instruktionsboken efter hur man öppnat bakdörrarna när man ligger uppochner i vattnet.
Tror också detta är en stor del till orsaken att man inte enkelt kopierat framlösningen till bakdörrarna.
Man får troligen värdera risken för brand man måste fly ifrån, med risken att barn kan öppna dörrar i lek/nyfikenhet vid hög fart.
Been there, done that. Utan säkerhetsbälte. Pappa fick tag i mig och drog in mig. Efter det pillrade jag inte på dörrknapparna längre.
Märkligt att jag lyckades överleva barndomen.
Det finns ju barnlås på bakdörrarna i alla bilar av en anledning. Ungar pillar ju på allt.martinot skrev:mikebike skrev:I hög fart går det inte att öppna dörrarna, däremot i lägre fart, särskilt i kurva.martinot skrev:taliz skrev:Problemet är väl just barnlås. Hur får man till något som är enkelt, men inte så enkelt att barn öppnar dörren på motorvägen?Tars skrev:Har ni alla insett att det vore på sin plats att ha samma lösning om finns fram även bak på alla modeller.
X har bakom gallret, inte heller optimalt.
Gillar x, men känner att det ska gå även för barn att ta sig ut utan att behöva vara stark som en muskelbyggare för att öppna falcondörrarna.
Man kollar säkert instruktionsboken efter hur man öppnat bakdörrarna när man ligger uppochner i vattnet.
Tror också detta är en stor del till orsaken att man inte enkelt kopierat framlösningen till bakdörrarna.
Man får troligen värdera risken för brand man måste fly ifrån, med risken att barn kan öppna dörrar i lek/nyfikenhet vid hög fart.
Been there, done that. Utan säkerhetsbälte. Pappa fick tag i mig och drog in mig. Efter det pillrade jag inte på dörrknapparna längre.
Märkligt att jag lyckades överleva barndomen.
Shit!!![]()
Gott att det slutade väl iaf!
Det fanns inte 1965...Fredrik j skrev:Det finns ju barnlås på bakdörrarna i alla bilar av en anledning. Ungar pillar ju på allt.
Också bra för att undvika dörruppslag på bilar intill.
Nej, men händelser 1965 ligger nog bakom att det finns på dagens bilar. Martinot menade väl Model3 från nu?mikebike skrev:Det fanns inte 1965...Fredrik j skrev:Det finns ju barnlås på bakdörrarna i alla bilar av en anledning. Ungar pillar ju på allt.
Också bra för att undvika dörruppslag på bilar intill.
Han kanske menar alla NYARE bilar?Fredrik j skrev:Nej, men händelser 1965 ligger nog bakom att det finns på dagens bilar. Martinot menade väl Model3 från nu?mikebike skrev:Det fanns inte 1965...Fredrik j skrev:Det finns ju barnlås på bakdörrarna i alla bilar av en anledning. Ungar pillar ju på allt.
Också bra för att undvika dörruppslag på bilar intill.
Flammor o dyl är vanligen inte min kopp te på bilar, men det där var snyggt!mans71 skrev:Har en soft spot för flames på hot rods och fick en idé att prova på Model S
fth skrev:Flammor o dyl är vanligen inte min kopp te på bilar, men det där var snyggt!mans71 skrev:Har en soft spot för flames på hot rods och fick en idé att prova på Model S![]()
/fth