Olika anledningar att behöva dragkrok på bilen

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Olika anledningar att behöva dragkrok på bilen

Inlägg av fth »

Jerker skrev:
På Tesla model Y verkar ju dragkrok vara en total nödvändighet om man ska ha med sig nån slags packning... ;) (Utöver chips, alltså)
Man måste ju dessutom ha släpvagn, eftersom last på kroken (cyklar o dyl) räknas in i de 319 kg man får lasta i den modellen :roll:

Det där måste väl ändå Tesla lösa på något sätt? Det känns som en dealbreaker för många, definitivt för mig iaf.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

spacecowboy skrev:
Jag var ärlig med att jag endast ville förstå andra människors behov och livsval.

Har aldrig ifrågasatt någonting.

Trist att man bara möts av ifrågasättande som svar dock.
Det är nog långt ifrån alla i den här tråden som ifrågasätter din frågeställning. Men du ska nog veta att diskussionens vågor gått höga i den här frågan tidigare, både här och i andra fora, och vi har verkligen blivit ifrågasatta! Så en del är säkert rätt trötta på diskussionen och på att tvingas förklara sig i tid och otid. Själv log jag lite när jag såg tråden och klickade med viss bävan in mig i den. Men tonen har varit sansad, tycker jag. Bild
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

fth skrev:
Jerker skrev:
På Tesla model Y verkar ju dragkrok vara en total nödvändighet om man ska ha med sig nån slags packning... ;) (Utöver chips, alltså)
Man måste ju dessutom ha släpvagn, eftersom last på kroken (cyklar o dyl) räknas in i de 319 kg man får lasta i den modellen :roll:

Det där måste väl ändå Tesla lösa på något sätt? Det känns som en dealbreaker för många, definitivt för mig iaf.

/fth
Ja, jag menade att släp ska hängas på kroken!
Esterox

Inlägg av Esterox »

fth skrev:
Jerker skrev:

/fth
Och med kultryck på 50-90 kg blev det inte mycket kvar till resten invändigt..
Melon Must

Inlägg av Melon Must »

spacecowboy skrev:
Jag var ärlig med att jag endast ville förstå andra människors behov och livsval.

Har aldrig ifrågasatt någonting.

Trist att man bara möts av ifrågasättande som svar dock.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sorry var inte meningen att vara dryg.
Som svar på frågan så drar jag nästan aldrig släp men har cykelställ med familjens cyklar på stup i kvarten. Cyklar också mtb och har därför både min och kompisars cyklar på kroken ganska ofta.
DrDR
elbilist

Inlägg av DrDR »

Bor i villa och det är ofta nåt som ska slängas på tippen eller köpas in, t ex vid renovering eller möbler på blocket o dyl.

När min pappa gick bort så ärvde jag hans släp, men innan dess så körde jag ofta saker på takräcket eller fällde baksätena, med skavmärken på inredningen som resultat. :(

Men nu när jag har släpet på tomten så använder jag den titt som tätt. Slänger grejer på den som ska till tippen och när det är fullt åker jag dit. Så när man har släp så är det svårt att vara utan.

Kör även cyklar på cykelhållaren då både jag, frun och ett av barnen cyklar MTB.

Dragkrok är därmed ett måste och jag väljer bort bilar utan.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Skriv svar