Re: Straffavgift på snabbladdning
Postat: 26 sep 2021 19:25
Hm.. är osäker på om jag skulle ha nån engångskostnad. Tror att jag bara skulle kunna byta till 25A-säkringsar.. (Observera "tror".) 

Bara en box här som är ställd på 13A men vi laddar oftast med 8A (sen laddar vi ibland på Scandic också, tex vid enNect skrev:Vad laddar du dina bilar med ? (Ampere) och brukar du ladda en bil och gången?Bjelke skrev:Och vi klarar oss med 16A säkringar och två model Sjoel80 skrev:Jag har delvis eluppvärmt hus (Elelement och luftvärmepump) klarar mig med 20A trots elbil. Laddar oftast på natten men behöver jag på dagtid har laddaren effektvakt.Bjelke skrev:Ja vi har 25A maximalt här tex och det är väl väldigt vanligt har jag för mig…ChristerSjo skrev:Att ladda i 32A skulle med största sannolikhet innebära att man måste uppgradera kabeln mellan centralen och laddboxen.kör med bergvärme och inga barn här längre så vi
lever nog elsnålt jämfört med många andra tror jag…
Har själv 16A huvudsäkring med fjärrvärme, och funderar hur bökigt det skulle bli med två elbilar som behöver laddas
Det är (oftast) ingen engångskostnad att byta. Däremot ”måste” en elektriker anmäla det till ditt elnätsbolag + att hon/han måste komma och byta bricka så du kan få in större säkringar. Ett 20 minuters jobb. + resa. Så det blir ju en engångsavgift till en elektriker om du inte känner någon .joel80 skrev:Hm.. är osäker på om jag skulle ha nån engångskostnad. Tror att jag bara skulle kunna byta till 25A-säkringsar.. (Observera "tror".)
Toppen tack..koded skrev:Det är (oftast) ingen engångskostnad att byta. Däremot ”måste” en elektriker anmäla det till ditt elnätsbolag + att hon/han måste komma och byta bricka så du kan få in större säkringar. Ett 20 minuters jobb. + resa. Så det blir ju en engångsavgift till en elektriker om du inte känner någon .joel80 skrev:Hm.. är osäker på om jag skulle ha nån engångskostnad. Tror att jag bara skulle kunna byta till 25A-säkringsar.. (Observera "tror".)