Re: VW ID Buzz
Postat: 05 nov 2021 11:51
Var i Sverige finns ens 12% lutning? Här borde ju den tyngre gälla default.
Det finns säkert nån båtramp eller garageuppfart som har den lutningen. Och då tar man det säkra före det osäkra i Sverige. Andra länder verkar vara lite mer generösa i den punkten.PapaD skrev:Var i Sverige finns ens 12% lutning? Här borde ju den tyngre gälla default.
Hoppas de lägger till lite extra knappbelysning på centerskärmen och lite ambientbelysning baktaliz skrev:https://www.motor1.com/news/545273/vw-i ... py-photos/
Som väntat exakt samma skärmar etc som övriga ID-bilar.
Jag har idag försökt att mjölka min VW-säljare på information, men han visste inget han heller. Inte mer än vad vi vet. Han är ansvarig för transportbilarna, så jag trodde att han kanske hade lite mer insiderinfo. Men icke.flipmac skrev:Någon som läst rykten om säteskonfigurationer? Tänker också om det möjligtvis skulle kunna lanseras en first edition likt id4 och om den kanske i så fall endast får någon mer exklusiv 6-sätesversion? Enbart spekulationer från min sida detta.
taliz skrev:
Notera vad det står under Hanover.
Kommer från VW.flipmac skrev:Att ID Buzz ska tillverkas i Hannover är ju känt sedan länge. https://via.tt.se/pressmeddelande/volks ... Id=3281092
Men var kommer bilden från Taliz? Om VW själva använder benämningen California så är ju det väldigt intressant.
Jaha, ifall den är officiell så är det ju intressant att de skriver California.taliz skrev:Kommer från VW.flipmac skrev:Att ID Buzz ska tillverkas i Hannover är ju känt sedan länge. https://via.tt.se/pressmeddelande/volks ... Id=3281092
Men var kommer bilden från Taliz? Om VW själva använder benämningen California så är ju det väldigt intressant.
Så det är mer eller mindre bekräftat att den kommer. Frågan är bara när.
Kanske en följd av den interna striden mellan Diess och facket?taliz skrev:Varför skulle det ta så lång tid?mati skrev:Kan det vara så enkelt att produktionslinan inte är färdig? Buzz ska byggas i Hannover, i samma fabrik där de andra folkabussarna tillverkas. Jag antar att det krävs en del ombyggnation så att man kan tillverka elbilar där.taliz skrev:Fattar inte riktigt varför det tar sån tid.
Finns ju flera andra tillverkare ute med eldrivna minibussar nu.
Tex Mercedes EQV och Peugeot e-Traveller.
MEB-plattformen har dom ju levererat många bilmodeller på nu liksom. Drivlina och alla viktiga komponenter har masstillverkats länge nu och det verkar ju inte vara något revolutionerande med denna. Bara lite annan plåt typ.
Dom tillverkad ju MEB-bilar på massvis med ställen nu, i flera olika länder dessutom.
Fabriken börjar byggas om för detta ändamål redan sommaren 2020 så den biten borde väl vara klar vid det här laget?taliz skrev:Varför skulle det ta så lång tid?mati skrev:Kan det vara så enkelt att produktionslinan inte är färdig? Buzz ska byggas i Hannover, i samma fabrik där de andra folkabussarna tillverkas. Jag antar att det krävs en del ombyggnation så att man kan tillverka elbilar där.taliz skrev:Fattar inte riktigt varför det tar sån tid.
Finns ju flera andra tillverkare ute med eldrivna minibussar nu.
Tex Mercedes EQV och Peugeot e-Traveller.
MEB-plattformen har dom ju levererat många bilmodeller på nu liksom. Drivlina och alla viktiga komponenter har masstillverkats länge nu och det verkar ju inte vara något revolutionerande med denna. Bara lite annan plåt typ.
Dom tillverkad ju MEB-bilar på massvis med ställen nu, i flera olika länder dessutom.
Jag tror det också. Det är därför jag har förbokat en ID Buzz. Den kommer nog lagom tills leasingen på Ioniq går ut om tre år.Walker skrev:Skulle komma info mitten av dec. Och, ja, det fick vi. I början av mailet står det under ”första kvartalet”, men när man klickar sig fram står det plötsligt ”under första halvåret”.
Börjar låta som Neo (I.D 3) som skulle nå ut till kund under 2019….
Lansering slutet av första kvartalet och leverans hösten 2022 läser jag.Walker skrev:Skulle komma info mitten av dec. Och, ja, det fick vi. I början av mailet står det under ”första kvartalet”, men när man klickar sig fram står det plötsligt ”under första halvåret”.
Börjar låta som Neo (I.D 3) som skulle nå ut till kund under 2019….
Man kan ju alltid hoppas på det senare och att det innebär att de från början lanserar AWD och 100+ kWh batteriflipmac skrev:Lansering slutet av första kvartalet och leverans hösten 2022 läser jag.Walker skrev:Skulle komma info mitten av dec. Och, ja, det fick vi. I början av mailet står det under ”första kvartalet”, men när man klickar sig fram står det plötsligt ”under första halvåret”.
Börjar låta som Neo (I.D 3) som skulle nå ut till kund under 2019….
Fick ni också mailet idag med märkliga undersökningen? Är det för att de bara vill hålla intresset vid liv eller samlar de på riktigt in underlag för att avgöra vilka varianter de ska prioritera först?
Lite längre in i informationen hittar du detta = Q2flipmac skrev:Lansering slutet av första kvartalet och leverans hösten 2022 läser jag.Walker skrev:Skulle komma info mitten av dec. Och, ja, det fick vi. I början av mailet står det under ”första kvartalet”, men när man klickar sig fram står det plötsligt ”under första halvåret”.
Börjar låta som Neo (I.D 3) som skulle nå ut till kund under 2019….
Fick ni också mailet idag med märkliga undersökningen? Är det för att de bara vill hålla intresset vid liv eller samlar de på riktigt in underlag för att avgöra vilka varianter de ska prioritera först?
Ja det är ju fullt rimligt att priset presenteras i samband med försäljningsstarten under första halvåret. Troligtvis redan vid presentationen i slutet av Q1. Det jag menade var att leveranserna verkar bli först andra halvåret. Eller tänker du att försäljningsstart första halvåret också är lika med leverans första halvåret?Walker skrev:Lite längre in i informationen hittar du detta = Q2flipmac skrev:Lansering slutet av första kvartalet och leverans hösten 2022 läser jag.Walker skrev:Skulle komma info mitten av dec. Och, ja, det fick vi. I början av mailet står det under ”första kvartalet”, men när man klickar sig fram står det plötsligt ”under första halvåret”.
Börjar låta som Neo (I.D 3) som skulle nå ut till kund under 2019….
Fick ni också mailet idag med märkliga undersökningen? Är det för att de bara vill hålla intresset vid liv eller samlar de på riktigt in underlag för att avgöra vilka varianter de ska prioritera först?