Ja, fast funktionen här på forumet är dålig. Den tar inte bort inlägget utan man ser fortfarande att personen har gjort ett inlägg. Dessutom visas alla citat som andra gör av personen. På Facebook försvinner personen helt och hållet.
Nja, jag tycker det är rätt ok. Ser jag vederbörandes oförblommade och orginella inlägg blir jag oftast gravt irriterad. Om jag bara behöver se det i någon annans svar som citat, så känner jag mig betydligt mindre manad till att själv svara och engagera mig i närstrid. Förvånande många av den blockerade personens inlägg förblir obesvarade av andra, så jag har rätt mycket effekt av filtret.
Och det där med att man ser att vederbörande gjort inlägg, men att de är ersatta med en placeholder gör att jag njuter allt mer av allt jag inte behöver läsa.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Generellt räcker det ju med att inte hålla med om allvarsgraden på ett upplevt problem med Tesla för att kallas för "fanboy" vilket i grund och botten är ett ganska grovt nedsättande begrepp.
Ja, det kan säkert kastas ut felaktigt ibland.
Om det är så värst nedsättande vet jag inte?
Fanboy skulle väl kunna översättas till "förblindad av kärlek till en produkt".
Jag har blivit kallad värre saker
Jag uppfattar att det oftare används som "din uppfattning kan inte vara relevant eftersom du saknar förmåga att vara objektiv". Jag tycker det är ganska osmakligt att bli avfärdad som irrationell apologet oavsett ämne.
Generellt räcker det ju med att inte hålla med om allvarsgraden på ett upplevt problem med Tesla för att kallas för "fanboy" vilket i grund och botten är ett ganska grovt nedsättande begrepp.
Ja, det kan säkert kastas ut felaktigt ibland.
Om det är så värst nedsättande vet jag inte?
Fanboy skulle väl kunna översättas till "förblindad av kärlek till en produkt".
Jag har blivit kallad värre saker
Jag uppfattar att det oftare används som "din uppfattning kan inte vara relevant eftersom du saknar förmåga att vara objektiv". Jag tycker det är ganska osmakligt att bli avfärdad som irrationell apologet oavsett ämne.
Var och en får väl själv känna efter om de är förblindade eller inte. Vad andra har för uppfattning är trots allt av underordnad betydelse.
Jag kan erkänna att jag är lite fanboy av min Polestar 2, men jag försöker se klart så gott jag kan. Blir spännande att se hur jag blir om vi skaffar en Tesla MY efter sommaren
När jag för 19 år sedan som 27-åring hade en Honda S2000 var jag definitivt en fanboy. Det fanns absolut inga brister på den bilen oavsett vad någon sa och Honda var obestridligt den skickligaste av alla biltillverkare, de var i en klass för sig. Tyckte jag då. Men att jag var en fanboy fattade jag förstås inte förens senare
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)