Att handtvätta min vita M3 är verkligen en baggis jämfört med min förra svarta Audi A8, tar inte alls lång tid att få bilen fin. Behövs det tvättar jag 8 ggr/mån.Gadiel skrev:Jag kör tvättabbet. Fast på firmabilen, en Caddy.NEO skrev:Nja, tråden handlar också om hur pass ren bilen blir efter en vända i tvätten. Florerar inlägg att det skulle vara en dålig tvätt. Det dementerar mina bilder ganska starkt. Så definitivt informativa inlägg för bilägare som är intresserade av just OKQ8 tvättabonnemang med bildbevis.HelectriC skrev:Fast hela tråden handlar ju om det är bra för lacken att tvätta så ofta. Men jag tolkar det som du då menar att det går bra att tvätta så ofta, så länge man har matt folie på bilen? Och det stämmer ju säkert, dock har ju de flesta den blanka originallacken på bilen.NEO skrev:Inte sagt något om tvättrepor? Snarare fördelar med PPF och att ha det här tvättabonnemanget.HelectriC skrev:Men det är ju matt folie på bilen? Klart det inte blir tvättrepor på den så lätt.
Eller håller du inte med att mina inlägg är relevanta? Har du mer erfarenhet av tvättabonnemanget?
Sen handlar den till 50% om fossilbillister och tankvanor, i sedvanlig TCS anda. Men nej det ser du inte minsann. Pin
Bilen blir väl helt ok ren. Men så har jag inte så höga krav på hur det blir på den heller.
Har man annat att göra än att stå och handtvätta och inte har så höga krav. Då är abonnemanget kanon.
Är det bra för bilen att tvätta den 8 gånger per mån?
Moderator: Redaktion
Re: Är det bra för bilen att tvätta den 8 gånger per mån?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Är det bra för bilen att tvätta den 8 gånger per mån?
Hur har det fungerat genom vintern nu? Blir bilen riktigt ren eller bara tillräckligt för att inte se smutsig ut på håll? Har alla tvättrepor självläkt på folien? Funderar på att göra samma upplägg som du på nästa bil, folie+keramiskt och sen köra automattvätt till stor del även om det lär bli någon grundlig handtvätt ibland också.NEO skrev:
Nja, tråden handlar också om hur pass ren bilen blir efter en vända i tvätten. Florerar inlägg att det skulle vara en dålig tvätt. Det dementerar mina bilder ganska starkt. Så definitivt informativa inlägg för bilägare som är intresserade av just OKQ8 tvättabonnemang med bildbevis.
Eller håller du inte med att mina inlägg är relevanta? Har du mer erfarenhet av tvättabonnemanget?
Sen handlar den till 50% om fossilbillister och tankvanor, i sedvanlig TCS anda. Men nej det ser du inte minsann. Pin