Det verkar som problemet inte ligger i själva stället där du klickar i bältet utan där det ska sitta permanent fast. Dels är det då säkert att det var ett konstruktionsmiss under tillverkningen och dels så bör det vara rätt lätt att kontrollera. Har inget med huruvida man råkat koppla loss bältet eller ej alltså.Nicklas skrev:Citat från artikeln:Franz skrev:Så här stod det i mitt mail:
"Om du innan inspektion önskar undersöka dina sätesbälten så kan du med en kraft på minst 37 kg dra hårt i midjedelen av ditt sätesbälte. Denna metod kan upptäcka ett felaktigt fastkopplat bälte men eliminerar inte behovet av en inspektion utförd av tekniker från Tesla."
Det tolkar jag som att ifall det är fel är felet av sådan natur att det inte håller alls ens under mindre belastning.Hon kan ju lika gärna kommit åt knappen när hon vred på sigAbout two weeks ago, Tesla said, a customer in Europe reported that her seat belt disconnected when she turned to talk to rear passengers.![]()
Det verkar inte krävas mycket kraft...
Tesla ska återkalla alla Model S
Moderator: Redaktion
Re: Tesla ska återkalla alla Model S
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Såg på Nylands kanal att Tesla har skickat ut tekniker till de mer välbesökta superchargerserna för att göra inspektionen på plats åt folk medan de laddar. Där kan vi snacka service!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
+1, riktigt grymtdanni skrev:Såg på Nylands kanal att Tesla har skickat ut tekniker till de mer välbesökta superchargerserna för att göra inspektionen på plats åt folk medan de laddar. Där kan vi snacka service!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
+1danni skrev:Såg på Nylands kanal att Tesla har skickat ut tekniker till de mer välbesökta superchargerserna för att göra inspektionen på plats åt folk medan de laddar. Där kan vi snacka service!
Hehe "Välkommen att ladda din bil på vår SC så kollar vi bältet..."
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kunde man fått lite spolarvätska och fyllt på luft i däcken också, så är vi nästan på den gamla tidens mackar när det gäller serviceBjelke skrev:+1danni skrev:Såg på Nylands kanal att Tesla har skickat ut tekniker till de mer välbesökta superchargerserna för att göra inspektionen på plats åt folk medan de laddar. Där kan vi snacka service!

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Oljebyte fixar de redan!HelectriC skrev:Kunde man fått lite spolarvätska och fyllt på luft i däcken också, så är vi nästan på den gamla tidens mackar när det gäller serviceBjelke skrev:+1danni skrev:Såg på Nylands kanal att Tesla har skickat ut tekniker till de mer välbesökta superchargerserna för att göra inspektionen på plats åt folk medan de laddar. Där kan vi snacka service!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Laddade precis vid Tesla SuC i Löddeköpinge och kom i slang med en som visade sig vara tekniker på TM som skulle leverera en ny vit (85D tror jag det var) till en kund, efter något lackstrul vid vanliga leveransen. Han passade på att checka mina bälten på bilen medan vi stod och laddade! Det kallar jag service
.

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Fick ni andra också skriva på ett dokument om att bilen har blivit kontrollerad?
Model 3-24/Polestar 3-24
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Min oortodoxa lösning av kontrollen enl ovan skulle inkludera ngt email med uppgifter om att bältena har kontrollerats.HelectriC skrev:Fick ni andra också skriva på ett dokument om att bilen har blivit kontrollerad?
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Ja, jag fick skriva på ett dokument som beskrev att kontrollen var gjord och inget var fel.HelectriC skrev:Fick ni andra också skriva på ett dokument om att bilen har blivit kontrollerad?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Jo, samma här. Kommer inte ihåg själva formuleringarna, men det vore ju rimligare att den som gjorde kontrollen skrev på något än att jag skriver på att en tekniker flyttade fram stolen, kröp lite i baksätet och kände, kollade och drog i bältet.jpetters skrev:Ja, jag fick skriva på ett dokument som beskrev att kontrollen var gjord och inget var fel.HelectriC skrev:Fick ni andra också skriva på ett dokument om att bilen har blivit kontrollerad?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag undrar också vad vitsen är med att jag skriver på. Så att jag inte ska kunna stämma dom om bältet hoppar ur från och med nu? För nu har blev blivit kontrollerad och felet kan inte uppstå?bylund skrev:Jo, samma här. Kommer inte ihåg själva formuleringarna, men det vore ju rimligare att den som gjorde kontrollen skrev på något än att jag skriver på att en tekniker flyttade fram stolen, kröp lite i baksätet och kände, kollade och drog i bältet.jpetters skrev:Ja, jag fick skriva på ett dokument som beskrev att kontrollen var gjord och inget var fel.HelectriC skrev:Fick ni andra också skriva på ett dokument om att bilen har blivit kontrollerad?
Model 3-24/Polestar 3-24
Din signatur på det har ingen bäring på eventuell stämning. Kontrollen är ju för att kolla om det fanns ett identifierat konstruktionsfel. Tror snarare att det kan användas för att tekniker inte ska rapportera in bilar som inte har kontrollerats och för att ha koll på vem som var med vid kontrollen. Behöver ju inte vara ägaren och bilarna kan byta ägare.HelectriC skrev:
Jag undrar också vad vitsen är med att jag skriver på. Så att jag inte ska kunna stämma dom om bältet hoppar ur från och med nu? För nu har blev blivit kontrollerad och felet kan inte uppstå?