MWall skrev:Fel och fel, annorlunda skulle jag säga. Jag är helnöjd över att SuC har öppnat, och handskakning är snabbare än ionity. Denna tråden ör väl vad man sett varit på gång…Bjelke skrev:Finns det ens några sådana kvar längre? Tesla är väl numera bara en bil och inte så mycket mer, är domKriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
ens bäst på något längre?
SUC var helt klart en USP tidigare, och drivlinan såklart… en stor skärm som styr det mesta var väl
lite coolt ett tag också, men resten? Numera är det bara en av många bilar och som sagt, på service-sidan
(eller kundvård) så har dom rasat från excellent till närapå uselt.
Min nästa bil kan bli lite varsomhelst men helst INTE en Tesla iaf.
Finns ju några fans kvar ändå. Men många har svängt.
Jag älskar den stora skärmen i min S. Har ofta kartan på helskärm och kollar runt hur det ser ut i omgivningarna när jag kör.
Tycker SuC är en liten USP fortfarande. Verkar krångligt att ha laddporten på fel sida.
Teslas kundbemötande
Moderator: Redaktion
Re: Teslas kundbemötande
27,8 kWp solceller
Re: Teslas kundbemötande
Ska kunden få ersättning om Tesla avbokar en servicetid?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7675
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Teslas kundbemötande
Då har jag en del innestående....Zalman3 skrev:Ska kunden få ersättning om Tesla avbokar en servicetid?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: Teslas kundbemötande
Jag tror detta är väldigt enkelt egentligen. Tesla är ett av få företag tar sin affärsidé helt bokstavligt. Styrelsen har inte den typiska makten att få in motstridiga mål. Från hemsidan: "Our mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy." De stora satsningarna vägs bara mot detta. Vad accelererar världens övergång till hållbar energi snabbast? Bättre service eller större produktion? Som orderboken sett ut senaste åren så blir svaret alltid produktion. Därför satsar man inte på service. Elon verkar tänka helt matematiskt kring detta oavsett hur arga kunderna blir.
2012-2013 när de behövde sälja fler bilar var servicen exceptionellt bra för att skapa merförsäljning med hjälp av nöjda kunder. I takt med växande orderbok har det behovet minskat.
Det senaste uttalandet om att servicen ska förbättras är kanske en gardering mot en fördjupad lågkonjunktur i kombination med ökande produktion, där orderboken krymper så mycket att man behöver sälja bilar igen.
2012-2013 när de behövde sälja fler bilar var servicen exceptionellt bra för att skapa merförsäljning med hjälp av nöjda kunder. I takt med växande orderbok har det behovet minskat.
Det senaste uttalandet om att servicen ska förbättras är kanske en gardering mot en fördjupad lågkonjunktur i kombination med ökande produktion, där orderboken krymper så mycket att man behöver sälja bilar igen.
Teslaägare sedan 2013
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5526
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Teslas kundbemötande
Den inställningen kan dock bli farlig för Tesla, folks uppfattning om produkter laggar efter rätt rejält och än så länge anses Tesla vara coolt och premium. Men om de fortsätter försämra servicen för varje år som går så kommer uppfattningen skifta förr eller senare, är vi då inte längre inne i en period där elbilar säljer sig själva och andra tillverkare har högre produktion av billigare bilar så kan det bli knivigt.Olof Tenghoff skrev:Jag tror detta är väldigt enkelt egentligen. Tesla är ett av få företag tar sin affärsidé helt bokstavligt. Styrelsen har inte den typiska makten att få in motstridiga mål. Från hemsidan: "Our mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy." De stora satsningarna vägs bara mot detta. Vad accelererar världens övergång till hållbar energi snabbast? Bättre service eller större produktion? Som orderboken sett ut senaste åren så blir svaret alltid produktion. Därför satsar man inte på service. Elon verkar tänka helt matematiskt kring detta oavsett hur arga kunderna blir.
2012-2013 när de behövde sälja fler bilar var servicen exceptionellt bra för att skapa merförsäljning med hjälp av nöjda kunder. I takt med växande orderbok har det behovet minskat.
Det senaste uttalandet om att servicen ska förbättras är kanske en gardering mot en fördjupad lågkonjunktur i kombination med ökande produktion, där orderingången går ner så mycket att man behöver sälja bilar igen.
Sedan tror jag inte en sekund på att de gör det för att göra en snabbare omställning, det handlar garanterat om att tjäna mer pengar då service kostar pengar, specielt när produktionsfilisofin är att leverera alla bilar oavsett defekter och låta service fixa dem.
Re: Teslas kundbemötande
För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.OfarligTesla skrev:Sedan tror jag inte en sekund på att de gör det för att göra en snabbare omställning, det handlar garanterat om att tjäna mer pengar då service kostar pengar, specielt när produktionsfilisofin är att leverera alla bilar oavsett defekter och låta service fixa dem.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Model X Plaid 2023
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5526
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Teslas kundbemötande
Ja, och jag tror som sagt inte de gör det för att öka på omställningen, tror mer på att de gör det för att Elon vill ha mer pengar. Och som sagt, när elbilar inte säljer sig själva längre så kan det vara dumt om man ha fått rykte om att ha dålig kvalitet och dålig service.Dagfinn skrev:För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
Re: Teslas kundbemötande
Tesla är ett vanligt aktiebolag, vars syfte är att berika ägarna. Allt annat är marknadsföring. Elon är bra på det och att söka sig till sektorer med massor av statliga bidrag. Sedan är det bra att man påskyndat utvecklingen mot elbilar. Det är en bra prestation. Men det är inte syftet. Syftet är att tjäna mest pengar. Som med alla aktiebolag. Det är därför Larry Ellison har investerat i Tesla. Man får leta efter en mer hyper-kaptialist än Ellison men man kommer aldrig att hitta någon...OfarligTesla skrev:Ja, och jag tror som sagt inte de gör det för att öka på omställningen, tror mer på att de gör det för att Elon vill ha mer pengar. Och som sagt, när elbilar inte säljer sig själva längre så kan det vara dumt om man ha fått rykte om att ha dålig kvalitet och dålig service.Dagfinn skrev:För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
Om man brydde sig mer om miljön än pengar skulle man ha planer för att uppgradera bilarna när dom är gamla till exempel. Right to repair var ju inget Tesla gick med på frivilligt. Sa jag att Elon var bra på marknadsföring? Bäst kanske.
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: Teslas kundbemötande
Exakt så är det!Dagfinn skrev:För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.OfarligTesla skrev:Sedan tror jag inte en sekund på att de gör det för att göra en snabbare omställning, det handlar garanterat om att tjäna mer pengar då service kostar pengar, specielt när produktionsfilisofin är att leverera alla bilar oavsett defekter och låta service fixa dem.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
Om man med tjäna pengar menar göra vinst så har man många alternativ för användning:
vinst -> sysselsatt kapital = produktionsinvestering -> "accelerate the worlds transition..."
vinst -> täcka kostnader = laga kunders bilar -> decelerate the worlds transition..."
vinst -> utdelning = berika ägarna
Tesla har som bekant ingen utdelning så det är de första två som gäller av dessa tre.
Teslaägare sedan 2013
Re: Teslas kundbemötande
Fria fantasier, på snudd självbedrägeri. Inga tillväxtbolag delar ut pengar. Är Amazon en miljökämpe för att dom inte har aktieutdelning? Det handlar bara om ROCE, ROIC (optimerad kaptialförvalitning). Läs aktiebolagslagen? Tesla är ett vinst-drivande företag, inte en non-profit.Olof Tenghoff skrev:vinst -> utdelning = berika ägarna
Tesla har som bekant ingen utdelning så det är de första två som gäller.
Investerar Tesla i Kina för att det är bäst för miljon att exportera bilar därifrån? Nä det är för att man maximerar sina marginaler så. Billig och lydig arbetskraft. Inga jävla fackföreningar där inte och lätt att expandera om man slickar regimen i röven.
Att blanda in mission-statement i argumentation är inte imponerande i min bok. Lite som att tro på jultomten liksom...
Om Tesla satte miljön först så skulle dom bygga billigare bilar med mindre batterier, lägre acceleration och bättre kvalitet. Och göra dem uppgraderbara i 20 år till låg kostnad.
Re: Teslas kundbemötande
Du glömmer att Tesla bygger roliga bilar för det satte fart på elbilsförsäljningen
MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: Teslas kundbemötande
Det är klart att dom inte gör. Det som gör mig mest förvånad är att vuxna män ibland inte begriper när dom blir matade med PR. Och dessutom insisterar.OfarligTesla skrev:Ja, och jag tror som sagt inte de gör det för att öka på omställningen, tror mer på att de gör det för att Elon vill ha mer pengar. Och som sagt, när elbilar inte säljer sig själva längre så kan det vara dumt om man ha fått rykte om att ha dålig kvalitet och dålig service.Dagfinn skrev:För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: Teslas kundbemötande
Eller inte begriper att de blir matade med FUD.Curik skrev:Det är klart att dom inte gör. Det som gör mig mest förvånad är att vuxna män ibland inte begriper när dom blir matade med PR. Och dessutom insisterar.OfarligTesla skrev:Ja, och jag tror som sagt inte de gör det för att öka på omställningen, tror mer på att de gör det för att Elon vill ha mer pengar. Och som sagt, när elbilar inte säljer sig själva längre så kan det vara dumt om man ha fått rykte om att ha dålig kvalitet och dålig service.Dagfinn skrev:För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
För att återgå till ämnet så gäller fortfarande hypotesen att Tesla gjort en iskall beräkning att tillväxten går snabbare om man satsar allt på produktion och inget på kundvård just nu. Om motivationen för detta är "Elon vill ha mer pengar" eller "Vill snabba på omställningen" vet vi ju inte säkert men vad man väljer att tro är nog en spegling av ens egen affärsmoral
Teslaägare sedan 2013
Re: Teslas kundbemötande
Det finns inget motsatsförhållande i att BÅDE tillverka fler bilar OCH ta väl hand om kunderna...Olof Tenghoff skrev:För att återgå till ämnet så gäller fortfarande hypotesen att Tesla gjort en iskall beräkning att tillväxten går snabbare om man satsar allt på produktion och inget på kundvård just nu. Om motivationen för detta är "Elon vill ha mer pengar" eller "Vill snabba på omställningen" vet vi ju inte säkert men vad man väljer att tro är nog en spegling av ens egen affärsmoral
Det enda som hindrar en från att ha bra kundvård OCH snabb tillväxt är ren och skär kortsiktig hederlig kapitalism, och det är inget fel med det. Men jag väljer aldrig att växa med den prioriteringen när jag driver bolag. Att antyda att "det beror på att dom vill rädda planeten, så dom måste göra så" låter väldigt konstigt i mina öron.
Det vi är överens om är att Tesla lägger så lite som möjligt på befintliga kunder. Man kan inte ens KÖPA bra service från Tesla. Jag tror att det är ett enormt strategiskt misstag. Time will tell.
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 768
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
- Kontakt:
Re: Teslas kundbemötande
Då var bilen såld. Skämdes ihjäl att Tesla hade glömt att sätta dit plastdetaljer i frunken när firman hämtade bilen.
Det var verkligen droppen, tyvärr var detta nog min första och sista Tesla.
Det var verkligen droppen, tyvärr var detta nog min första och sista Tesla.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
-
- Inlägg: 5629
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Teslas kundbemötande
Jag har haft den diskussionen X antal ggr med Spacecoin och minst en gång med Curik... Det ledde exakt ingenstans alls. Och som vi sett ovan så lägger de sig så nära personangrepp som de tror att de kan komma undan med när de egna argumenten tryter...Olof Tenghoff skrev:Eller inte begriper att de blir matade med FUD.Curik skrev:Det är klart att dom inte gör. Det som gör mig mest förvånad är att vuxna män ibland inte begriper när dom blir matade med PR. Och dessutom insisterar.OfarligTesla skrev:Ja, och jag tror som sagt inte de gör det för att öka på omställningen, tror mer på att de gör det för att Elon vill ha mer pengar. Och som sagt, när elbilar inte säljer sig själva längre så kan det vara dumt om man ha fått rykte om att ha dålig kvalitet och dålig service.Dagfinn skrev:För att snabba på en omställning krävs en snabb produktion. Att snabbt öka produktionen (i en takt som världen knappt sett förut) kräver dito snabba pengar. Fabrikerna och allt kring produktion är inte gratis. Självklart innebär det sämre service och lägre kvalitet också, men det är iskallt med i beräkningen.
Det är jävligt svårt med storskalig produktion, och att komma upp i dom nuffrorna Tesla nu opererar med är egentligen helt omöjligt på så kort tid. Bara att fråga dom andra biltillverkarna. Hur många elbilar producerar dom, och speciellt elbilar med hög kvalitet / låg kostnad / megabra service efteråt?
För att återgå till ämnet så gäller fortfarande hypotesen att Tesla gjort en iskall beräkning att tillväxten går snabbare om man satsar allt på produktion och inget på kundvård just nu. Om motivationen för detta är "Elon vill ha mer pengar" eller "Vill snabba på omställningen" vet vi ju inte säkert men vad man väljer att tro är nog en spegling av ens egen affärsmoral
Spacecoin skrev:Fria fantasier, på snudd självbedrägeri. /.../ Att blanda in mission-statement i argumentation är inte imponerande i min bok. Lite som att tro på jultomten liksom... /...
Ta det här t.ex:Curik skrev:.../ Det som gör mig mest förvånad är att vuxna män ibland inte begriper när dom blir matade med PR. Och dessutom insisterar.
Det Spacecoin så lämpligt missar att nämna här är att det vid en här tidpunkten fortfarande – och sedan länge – fanns en MASSIV vägg med FUD från TslaQ-rörelsen som inte missade ett enda tillfälle att basunera ut att Tesla-bilar minsann var livsfarliga rullande brandbomber(!)... Det kan ju inte vara därför som Tesla ville hålla reparationer hos auktoriserade verkstäder... Näää… Så kan det ju inte ha varit…Spacecoin skrev:.../ Right to repair var ju inget Tesla gick med på frivilligt. /...
https://en.wikipedia.org/wiki/TSLAQ
Den här diskussionen är lika rolig varje gång...
Fråga 1: Är klimatkrisen med 1,5-gradermålet verklighet eller inte?
Fråga 2: Någon som har talas om förnyelsebar el? Vad är syftet med det? Kan det vara ett hållbart energi-system? Näää... Så kan det ju inte vara! Det måste ju istället baara handla om att tjäna maximalt med pengar!!!
Fråga 3: Någon som hört talas om fossilfritt stål? Vad kan syftet med det vara? Kan det handla om att minska det egna företagets klimatpåverkan? Näää... Så kan det ju inte vara! Det måste ju istället baara handla om att tjäna maximalt med pengar!!!
Kan någon till äventyrs ha velat skapa en mer hållbar värld 2003 då Tesla grundades precis som Martin Eberhard, Marc Tarpenning och Elon Musk uttryckligen sagt vid bokstavligt talat säkert hundratals tillfällen? Näää... Så kan det ju inte vara!!! Det måste ju istället baara handla om att tjäna maximalt med pengar!!!
Visst... Sääkert...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Teslas kundbemötande
Du har inte diskuterat något, om det är detta du tänker på. Det är jättesvårt att argumentera med någon som alltid har rätt baserat på känslor och tycke. Du halmgubbar och what-about-ar.SwedishAdvocate skrev:Jag har haft den diskussionen X antal ggr med Spacecoin och minst en gång med Curik... Det ledde exakt ingenstans alls. Och som vi sett ovan så lägger de sig så nära personangrepp som de tror att de kan komma undan med när de egna argumenten tryter...
Att blanka är inte att hata Tesla. Teslas servicebrister har inget med Covid eller Putin att göra. Man tar inte bort radar, laddkablar och andra besparingar för att rädda jorden. Sorry, det är faktiskt som att tro på jultomten!
-
- Inlägg: 5629
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Teslas kundbemötande
Jag har så klart inga som helst illusioner om att en diskussion med dig om det här kommer leda någonstans överhuvudtaget...Curik skrev:Du har inte diskuterat något, om det är detta du tänker på. Det är jättesvårt att argumentera med någon som alltid har rätt baserat på känslor och tycke. Du halmgubbar och what-about-ar.SwedishAdvocate skrev:Jag har haft den diskussionen X antal ggr med Spacecoin och minst en gång med Curik... Det ledde exakt ingenstans alls. Och som vi sett ovan så lägger de sig så nära personangrepp som de tror att de kan komma undan med när de egna argumenten tryter...
Att blanka är inte att hata Tesla. Teslas servicebrister har inget med Covid eller Putin att göra. Man tar inte bort radar, laddkablar och andra besparingar för att rädda jorden. Sorry, det är faktiskt som att tro på jultomten!
Och med det sagt så är du varmt välkommen att få sista ordet!
Varsågod!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Teslas kundbemötande
Varför denna animositet?
Rikta den istället mot det fenomen som diskuteras!
Uppenbart att Teslas service har drastiskt försämrats, delvis orsakat av den höga försäljningen men den kom inte som en överraskning.
Mängder av förbokade bilar när modell 3 presenterades t.ex.
Inte så svårt att förutse att serviceorganisationen måste hålla jämna steg med nybilsleveranserna.
Ett företag bedöms via produkt och eftermarknad.
Har de som var pionjärer och köpte roadstern fått löst batteriproblemen?
Har vi som köpt model S och SuC mycket fått ordning på laddhastigheten.
Det saknas reservdelar visar det sig när nu uppenbart (av vad som framkommer i denna tråd och andra berättelser och egen erfarenhet (halvår sedan skadan inträffade och ännu ingen åtgärd) ) service inte sällan resulterar i skada.
Utlovade programuppdateringar för "mindre" problem, läs: torkar- helljusautomatik osv kommer inte. Samtidigt har man en programmeringsavdelning som man hävdar ligger i yttersta framkant och framhärdar att självkörande bilar är runt nästa gathörn.
Rikta den istället mot det fenomen som diskuteras!
Uppenbart att Teslas service har drastiskt försämrats, delvis orsakat av den höga försäljningen men den kom inte som en överraskning.
Mängder av förbokade bilar när modell 3 presenterades t.ex.
Inte så svårt att förutse att serviceorganisationen måste hålla jämna steg med nybilsleveranserna.
Ett företag bedöms via produkt och eftermarknad.
Har de som var pionjärer och köpte roadstern fått löst batteriproblemen?
Har vi som köpt model S och SuC mycket fått ordning på laddhastigheten.
Det saknas reservdelar visar det sig när nu uppenbart (av vad som framkommer i denna tråd och andra berättelser och egen erfarenhet (halvår sedan skadan inträffade och ännu ingen åtgärd) ) service inte sällan resulterar i skada.
Utlovade programuppdateringar för "mindre" problem, läs: torkar- helljusautomatik osv kommer inte. Samtidigt har man en programmeringsavdelning som man hävdar ligger i yttersta framkant och framhärdar att självkörande bilar är runt nästa gathörn.
Re: Teslas kundbemötande
Handlar inte tråden om Teslas mission statement, Teslas roll som räddare av Parisavtalet och konspirationen att motarbeta Tesla menar du?
Re: Teslas kundbemötande
Fick igen min Tesla efter en mindre reparation, summan slutade på 25% av uppskattat pris, Tack Tesla!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Teslas kundbemötande
Ovanstående kan tolkas som att du är nöjd med att servicecentrat missbedömde kostnaden fyrfaldigt, eller ironiskt missnöje med samma sak.Zalman3 skrev:Fick igen min Tesla efter en mindre reparation, summan slutade på 25% av uppskattat pris, Tack Tesla!
-
- Inlägg: 5629
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Teslas kundbemötande
Sorry, men att tro att Tesla endast skapades för att tjäna pengar – det är faktiskt som att tro på Grinchen!spacecoin skrev:[En bild med jultomten.]
...Men jag har så klart inga som helst illusioner om att en diskussion med dig om det här kommer leda någonstans överhuvudtaget det heller.
Och med det sagt så är även du varmt välkommen att få sista ordet!
Varsågod!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Teslas kundbemötande
För att vara någon som inte vill diskutera så kliar det väldigt mycket i dina fingrar... Först Teslas mission statement och nu Grinchen. Verkligen slagkraftiga argument varför Tesla har den serviceupplevelse man valt att ha, och hur det påverkar oss ägare av BILEN (inte aktien, märk väl)