Tycker inte att det ser bra ut alls när de plockar bort den traditionella intrumenteringsinneslutningen bakom ratten. Tycker inte det ser bra ut på Tesla 3 eller Y heller.
Här har man ju både IC och HUD så jag tycker inte det finns anledning att klaga?
Tycker inte att det ser bra ut alls när de plockar bort den traditionella intrumenteringsinneslutningen bakom ratten. Tycker inte det ser bra ut på Tesla 3 eller Y heller.
Här har man ju både IC och HUD så jag tycker inte det finns anledning att klaga?
Dessutom verkar de fylla på HUD med mer och mer information och då tror jag inte man saknar clustret alls.
Sällan jag kollar på mitt i ID4an utan det viktiga visas i framrutan.
Tycker inte att det ser bra ut alls när de plockar bort den traditionella intrumenteringsinneslutningen bakom ratten. Tycker inte det ser bra ut på Tesla 3 eller Y heller.
Här har man ju både IC och HUD så jag tycker inte det finns anledning att klaga?
Tycker inte att det ser bra ut alls när de plockar bort den traditionella intrumenteringsinneslutningen bakom ratten. Tycker inte det ser bra ut på Tesla 3 eller Y heller.
Här har man ju både IC och HUD så jag tycker inte det finns anledning att klaga?
Hen saknar tjocktv-bubblan bakom ratten.
Precis. Tycker det så otroligt mycket snyggare ut. Men jag är så klart öppen för innovation på det här området med.
BMW 'öppnade' ju t.ex. upp den lite i sin i8. Sen finns det annat som jag tycker mindre bra om på just den här i8an. Som t.ex. blå som accentfärg eller den ljusa 'stripen' i/på ratten...
Tycker inte att det ser bra ut alls när de plockar bort den traditionella intrumenteringsinneslutningen bakom ratten. Tycker inte det ser bra ut på Tesla 3 eller Y heller.
Här har man ju både IC och HUD så jag tycker inte det finns anledning att klaga?
Hen saknar tjocktv-bubblan bakom ratten.
Precis. Tycker det så otroligt mycket snyggare ut. Men jag är så klart öppen för innovation på det här området med.
BMW 'öppnade' ju t.ex. upp den lite i sin i8. Sen finns det annat som jag tycker mindre bra om på just den här i8an. Som t.ex. blå som accentfärg eller den ljusa 'stripen' i/på ratten...
[En bild.]
Fast i och för sig så måste det väl inte vara en "bubbla". Men så som det ser ut på M3/MY och den här ID.7an gillar jag inte. Tycker att det behövs något slags 'instrument' bakom ratten för att få till estetiken. Bara det ser snyggt ut så är jag nöjd. Och så verkar ju t.o.m Tesla också ha resonerat när de gjorde en nya interiören för MS och MX.
Fast i och för sig så måste det väl inte vara en "bubbla". Men så som det ser ut på M3/MY och den här ID.7an gillar jag inte. Tycker att det behövs något slags 'instrument' bakom ratten för att få till estetiken. Bara det ser snyggt ut så är jag nöjd.
Fast ID.7:an har ju instrumentdisplay bakom ratt till skillnad från 3/Y. Plus HUD.
Fast i och för sig så måste det väl inte vara en "bubbla". Men så som det ser ut på M3/MY och den här ID.7an gillar jag inte. Tycker att det behövs något slags 'instrument' bakom ratten för att få till estetiken. Bara det ser snyggt ut så är jag nöjd.
Fast ID.7:an har ju instrumentdisplay bakom ratt till skillnad från 3/Y. Plus HUD.
[En bild.]
Jag gillar som sagt inte estetiken på den designen. Tycker den är för minimalistisk. Jag tycker det behövs ngt mer. Men HUD är såklart bra.
Fast i och för sig så måste det väl inte vara en "bubbla". Men så som det ser ut på M3/MY och den här ID.7an gillar jag inte. Tycker att det behövs något slags 'instrument' bakom ratten för att få till estetiken. Bara det ser snyggt ut så är jag nöjd.
Fast ID.7:an har ju instrumentdisplay bakom ratt till skillnad från 3/Y. Plus HUD.
[En bild.]
Jag gillar som sagt inte estetiken på den designen. Tycker den är för minimalistisk. Jag tycker det behövs ngt mer. Men HUD är såklart bra.
Fast i och för sig så måste det väl inte vara en "bubbla". Men så som det ser ut på M3/MY och den här ID.7an gillar jag inte. Tycker att det behövs något slags 'instrument' bakom ratten för att få till estetiken. Bara det ser snyggt ut så är jag nöjd.
Fast ID.7:an har ju instrumentdisplay bakom ratt till skillnad från 3/Y. Plus HUD.
[En bild.]
Jag gillar som sagt inte estetiken på den designen. Tycker den är för minimalistisk. Jag tycker det behövs ngt mer. Men HUD är såklart bra.
Skulle också vilja ha en något högre instrumentpanel på förarsidan. Det är onödigt tomt. Upp till rutan skulle det kunna gå utan att förstöra sikten. Positivt med instrument framför ratten.
Äntligen riktigt snyggt jobbat av VW, grymt clean och fräsch
Det enda som störde mig var färgen på drag-luckorna på mittkonsolen. Kanske även form. Ser lite billigt ut. Annars kanonbra design.
VW förstör ofta inredningen med sina pianolackade plastpaneler eller med sunkiga och totalt ologiskt placerade kromlister.
Har ägt Touraner, T-roc, Sportsvan, Golfar, Passat…
Äntligen riktigt snyggt jobbat av VW, grymt clean och fräsch
Det enda som störde mig var färgen på drag-luckorna på mittkonsolen. Kanske även form. Ser lite billigt ut. Annars kanonbra design.
Spolade runt lite i den där Autogefühl-videon tidgare för att bilda mig en uppfattning om designen på interiören. Då råkade jag höra att han kommenterade de där dragluckorna. Enligt honom var det en förproduktionsgrej. När bilen går i produktion kommer det vara en annan finish på de där dragluckorna. Formen minns jag dock inte ifall han nämnde ngt om.
Din nästa bil då kanske?
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 13:32
av Force-Walker
Dags för presentation om 30 minuter
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 14:14
av taliz
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 14:15
av taliz
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 16:52
av HelectriC
Very boring zzzzzzz……
En Passat framstår som exotisk i jämförelse.
Very boring zzzzzzz……
En Passat framstår som exotisk i jämförelse.
Lite mer spännande än ID4 iaf.
Tycker den mörkblå ser helt ok ut.
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 17:45
av Maw
Ser ut att kunna bli en bra familjebil
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 18:09
av lloydfabege
Ser bra ut tycker jag men hade låga förväntningar. Klart + att infotainment-systemet ser ut att vara betydligt rappare och med fler inställningar och en lika stor skärm som i 3 och Y.
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 19:18
av Dafro
Hastighetsmätaren bakom ratten ser ju lika liten ut som den i Enyaq, kräver ju nästan läsglasögon på för farbror. Och vit ratt vet ag inte hur länge den håller sig ren, väntar nog på elpassatkombin men det ör väl först 2026.
Hastighetsmätaren bakom ratten ser ju lika liten ut som den i Enyaq, kräver ju nästan läsglasögon på för farbror. Och vit ratt vet ag inte hur länge den håller sig ren, väntar nog på elpassatkombin men det ör väl först 2026.
Nog lite större än Enyaq-displayen.
De flesta i Europa lär nog köpa med svart ratt. Samma som övriga ID-bilar, inte många man ser med vit ratt.
"Elpassarkombin" är ju denna, så den blir exakt likadan förutom lite annan vinkel på bakluckan. Den kommer nästa år, dvs 2024.
Illavarslande att det ryktas om priser på 60k euro hursomhelst. 50 hade kanske funkat, om man fått bonus.
För 60 utan bonus köper jag hellre en ny MYP, eller beggad S eller etron.
Hastighetsmätaren bakom ratten ser ju lika liten ut som den i Enyaq, kräver ju nästan läsglasögon på för farbror. Och vit ratt vet ag inte hur länge den håller sig ren [...
Tror också Taliz har rätt om hastighetsmätaren. 99% säker på att det inte behövs några läsglasögon. Och så här ser den ut med svart ratt:
Re: VW ID.7
Postat: 17 apr 2023 19:34
av Honkan
Ser schysst ut , lite Tesla inspiration ser det ut som
Hastighetsmätaren bakom ratten ser ju lika liten ut som den i Enyaq, kräver ju nästan läsglasögon på för farbror. Och vit ratt vet ag inte hur länge den håller sig ren, väntar nog på elpassatkombin men det ör väl först 2026.
Nog lite större än Enyaq-displayen.
De flesta i Europa lär nog köpa med svart ratt. Samma som övriga ID-bilar, inte många man ser med vit ratt.
"Elpassarkombin" är ju denna, så den blir exakt likadan förutom lite annan vinkel på bakluckan. Den kommer nästa år, dvs 2024.
Illavarslande att det ryktas om priser på 60k euro hursomhelst. 50 hade kanske funkat, om man fått bonus.
För 60 utan bonus köper jag hellre en ny MYP, eller beggad S eller etron.
Aha läste 2026 någonstans, men det faller väl på räckvidd för det blir väl inte större batteri i den och även pris som du säger.
Hastighetsmätaren bakom ratten ser ju lika liten ut som den i Enyaq, kräver ju nästan läsglasögon på för farbror. Och vit ratt vet ag inte hur länge den håller sig ren, väntar nog på elpassatkombin men det ör väl först 2026.
Nog lite större än Enyaq-displayen.
De flesta i Europa lär nog köpa med svart ratt. Samma som övriga ID-bilar, inte många man ser med vit ratt.
"Elpassarkombin" är ju denna, så den blir exakt likadan förutom lite annan vinkel på bakluckan. Den kommer nästa år, dvs 2024.
Illavarslande att det ryktas om priser på 60k euro hursomhelst. 50 hade kanske funkat, om man fått bonus.
För 60 utan bonus köper jag hellre en ny MYP, eller beggad S eller etron.
Inte förvånande när id4 börjar på 600KSEK men jag håller med om att VWs priser måste ner för att konkurrera med Tesla. Ett bra första steg att producera något som väcker lite habegär i alla fall.
Edit: Deras priser är ju ett skämt. Säljer dom några id3 öht till det priset?