Jag blev påbackad i ett garage. Fick det hela tydligt på film. Anmälde till mitt försäkringsbolag som skötte resten, skickade in ett usb med fimsnutten till skaderegleraren.
För mig hur smidigt som helst.
PPF-skada som inte ingår i försäkring?
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: PPF-skada som inte ingår i försäkring?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Fin skylt, men den uppfyller inte IMY:s krav, och då kan man väl lika gärna låta bli till det finns riktlinjer.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag tror inte att Polisen är intresserade av att hindra Teslaägare från att använda Sentry med tanke på vad jag just råkade ut för:
Jag blev uppringd från ett hemligt nummer.
"Hej, det är Stefan Nilsson från Polisen i Solna. Som du kanske vet inträffade det en skjutning i Hagalund för en tid sedan. Vi söker efter vittnen och vi har noterat att du har en Tesla parkerad på gatan. Finns det någon möjlighet att den kan ha filmat något av intresse för vår utredning?"
Detta är andra gången jag får en sådan förfrågan, så det verkar ingå i Polisens rutiner numera.
PS. Han hette inte Stefan Nilsson.
Jag blev uppringd från ett hemligt nummer.
"Hej, det är Stefan Nilsson från Polisen i Solna. Som du kanske vet inträffade det en skjutning i Hagalund för en tid sedan. Vi söker efter vittnen och vi har noterat att du har en Tesla parkerad på gatan. Finns det någon möjlighet att den kan ha filmat något av intresse för vår utredning?"
Detta är andra gången jag får en sådan förfrågan, så det verkar ingå i Polisens rutiner numera.
PS. Han hette inte Stefan Nilsson.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.