Re: 7.1 har släppts med "Summon"
Postat: 11 jan 2016 20:12
Ska man hårddra hans tweet kan det ju betyda att du kan vara i LA och köra in och ur bilen i ett garage i NY. Inte så jättespännande...

Hmmm, det här hade ju varit ett stort problem. Många av lederna i och runt Göteborg har skyltats ner till 70 eller 80 men den enda rimliga hastigheten att hålla när det inte är rusningstrafik är ~100 - kör man långsammare blir man en trafikfara. Vore tråkigt att inte kunna ha AP på när man transporterar sig till andra änden av stan.Pontus skrev:Hur är det med restriktionerna för AP? Om jag fattade det rätt kan man inte ställa upp farthållaren i högre hastighet än den tillåtna (+10) på typ 70 vägar och lägre, Är det då oxå omöjligt att öka farten med pedalen?
När det kommer till Spotify så har jag förstått det som att det är Spotify som har valt att bara ge det till Europa, Hongkong och Australien till en början med. När de kommer till Autopilot-funktionerna kan det mycket väl ha att göra med lagar.Pontus skrev:Har det gjorts några försök från Tesla att förklara varför europa fått Spotify men inte USA och tvärtom med summon?
I USA har Tesla redan, och har alltid haft, en annan streamingtjänst som heter Slacker. Rdio var nåt elände som vi hade i Europa när Tesla initialt inte fick till en deal med Spotify.Pontus skrev:Har det gjorts några försök från Tesla att förklara varför europa fått Spotify men inte USA och tvärtom med summon?
7.0 var det annat med villa jag påstå då vi utanför usa fick ingetHerr X skrev:I USA har Tesla redan, och har alltid haft, en annan streamingtjänst som heter Slacker. Rdio var nåt elände som vi hade i Europa när Tesla initialt inte fick till en deal med Spotify.Pontus skrev:Har det gjorts några försök från Tesla att förklara varför europa fått Spotify men inte USA och tvärtom med summon?
Summonfunktionen är säkert av samma anledning som autopiloten, dvs. att man vill testa den i USA och dubbelkolla lokala lagar och regler innan man släpper den till resten av världen. Resten av världen fick 7.0 med AP en vecka efter USA.
Den gubben går inte, du hade ingen Tesla när 7.0 kom.e5m1r skrev:7.0 var det annat med villa jag påstå då vi utanför usa fick inget
Jag fick 7.1 igår och har kört autopiloten sedan dess. Ingen restriktion vad gäller hastighetsbegränsningar där, inte. Inte alls vad jag har märkt. Allt är som tidigare. Däremot är det en väldans aktivitet i instrumenthuset nu när bilen ser alla andra bilar i alla andra filer. Märkte inte av någon förändring i autopiloten i övrigt, men jag tycker den har betett sig bra innan också.danni skrev:Hmmm, det här hade ju varit ett stort problem. Många av lederna i och runt Göteborg har skyltats ner till 70 eller 80 men den enda rimliga hastigheten att hålla när det inte är rusningstrafik är ~100 - kör man långsammare blir man en trafikfara. Vore tråkigt att inte kunna ha AP på när man transporterar sig till andra änden av stan.Pontus skrev:Hur är det med restriktionerna för AP? Om jag fattade det rätt kan man inte ställa upp farthållaren i högre hastighet än den tillåtna (+10) på typ 70 vägar och lägre, Är det då oxå omöjligt att öka farten med pedalen?
Ja den testade jag nyss - den funkar jättebra. Faktiskt ganska användbar och öppnar dörren precis när jag själv brukar göra det - dock stänger den inte dörren efter bilen själv.HelectriC skrev:funkar auto-garagedörrfunktionen i europa?
Herr X skrev:Ja den testade jag nyss - den funkar jättebra. Faktiskt ganska användbar och öppnar dörren precis när jag själv brukar göra det - dock stänger den inte dörren efter bilen själv.HelectriC skrev:funkar auto-garagedörrfunktionen i europa?
MEN vad är det som gör det så svårt för Tesla att ge denna informationen till kunderna???Herr X skrev:I USA har Tesla redan, och har alltid haft, en annan streamingtjänst som heter Slacker. Rdio var nåt elände som vi hade i Europa när Tesla initialt inte fick till en deal med Spotify.Pontus skrev:Har det gjorts några försök från Tesla att förklara varför europa fått Spotify men inte USA och tvärtom med summon?
Summonfunktionen är säkert av samma anledning som autopiloten, dvs. att man vill testa den i USA och dubbelkolla lokala lagar och regler innan man släpper den till resten av världen. Resten av världen fick 7.0 med AP en vecka efter USA.
Nej, det är nog att öppna garagedörren från appen som du tänker på - det är en av funktionerna som hör till summon the car...HelectriC skrev:Herr X skrev:Ja den testade jag nyss - den funkar jättebra. Faktiskt ganska användbar och öppnar dörren precis när jag själv brukar göra det - dock stänger den inte dörren efter bilen själv.HelectriC skrev:funkar auto-garagedörrfunktionen i europa?
konstigt att det står att det bara ska funka i USA i iOS app Store. skrivfel?
Den fanns tidigare, iaf i version 2.9.12 som jag hade innan uppdateringen. Håller med, tycker den är väldigt praktisk att ha i intrumentpanelen.dstr skrev:En liten grej som jag gillade ,och som jag inte visste att jag saknat, är att man nu ser vilken intervall energimätaren är inställde på direkt på instrumentpanelen.
Min läser skyltarna bra.drakbane skrev:Drar man spaken mitt sej 1 gång så sätter den hastigheten efter vad GPSen har för hastighetsgränser på den sträckan. Skyltarna bilen tyvärr inte läsa än. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
/Sony Z3 Dual
Min är tvärt om, nya 40 skyltar och den reagerar direkt på det. Dessutom så byter den hastighet precis vid pauseringen av en skylt +- typ 3 m vilket borde tyda på att det inte är GPSen.drakbane skrev:Min går INTE efter skyltarna, o är ganska säker på att ingen gör de. Vad jag vet så går den efter GPSen. Det märker ivf jag när man kör på vägar som fått ny hastighet, där inte GPSen är uppdaterad. Här i byn finns nya fina 40-skyltar,men bilens GPS säger 50, o bilen håller 50.
/Sony Z3 Dual
Precis. Den ser nästan alltid skyltarna. Sedan händer de att den går tillbaka till GPS-hastighet ibland, det märks tydligt på f d 90-vägar runt Stockholm som nu är 80. Ibland har det inte varit någon 80-skylt på länge, och då börjar den visa 90, t ex på E4 Uppsalavägen.Pontus skrev:Min är tvärt om, nya 40 skyltar och den reagerar direkt på det. Dessutom så byter den hastighet precis vid pauseringen av en skylt +- typ 3 m vilket borde tyda på att det inte är GPSen.drakbane skrev:Min går INTE efter skyltarna, o är ganska säker på att ingen gör de. Vad jag vet så går den efter GPSen. Det märker ivf jag när man kör på vägar som fått ny hastighet, där inte GPSen är uppdaterad. Här i byn finns nya fina 40-skyltar,men bilens GPS säger 50, o bilen håller 50.
/Sony Z3 Dual