Obehaglig upplevelse Autopilot

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare
Inlägg: 242
Blev medlem: 04 sep 2023 21:31

Re: Obehaglig upplevelse Autopilot

Inlägg av xms67 »

HAr på tok för få mil i min MY för att kunna säga något säkert. Men upplevelsen så här långt är at man ligger långt efter andra tillverkare vad gäller AP. Volvo, VW, BMW och MD har alla bättre funktionalitet än Tesla så som jag upplever det. Jag kan justera min uppfattning efter fler mil bakom ratten i MY. Det jag kan säga är att om jag jämför 50 mil bakom ratten i konkurrenterna så är de 50 milen bakom ratten i MY en klar indikation på att Tesla ligger efter. Jag trodde Teslas AP skulle vara bättre med tanke på allt snack om självkörning. Inte för att jag har uppgraderingarna, men trodde grundsystemet byggde på något som var mer funktionellt än vad det är.

Även den adaptiva farthållaren ligger efter de nämnda konkurrenterna. Men inte lika tydligt som AP. Jag tycker inte man kan ha en förväntan på att alla delar av en bil slår konkurrenterna, men just AP trodde jag sin sagt Tesla var vassare på. Men man får vara glad för att motorer, laddsystem och förbrukning är på topp. Även pekskärmen är svårslagen och mjukvaran. Så bilen är riktigt bra, men inte utan brister.
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Skriv svar