Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare
Inlägg: 392
Blev medlem: 26 jan 2023 14:59

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Freez »

Six-ten skrev: 20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.

Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Tror du mest vill skriva en massa skräp om Tesla, av dina totalt 6 inlägg handlar alla om att klanka ned på Tesla. Tror inte du äger en Model S. Detta forum borde rensas från Trollkonton!
MY RWD Vit 2023
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1981
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av pejvic »

Six-ten skrev: 20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.

Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Undra vad som är rätt här då. Att markera artikeln som osäker eller lita på Aftonbladet?

De skriver tex idag, citat: "att Tesla utnyttjar barnarbetare till slavlöner"
Styrs bilvalet av Aftonbladet mm så är det ju bara att köpa något annat ju.

För de flesta är de gamla dagstidningen Aftonbladet lite som "Hänt Extra" med sina löpsedlar.
Deras uppgift är att sälja klick, inte förmedla sanning.

Det är ju också tex extremt många tidningar som sagt att Elon uttalat sig om strejken som "insane".
Fast de som läst inlägget vet ju att heller inte det stämmer.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 328
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av ONSatan »

pejvic skrev: 20 dec 2023 09:34
Six-ten skrev: 20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.

Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Undra vad som är rätt här då. Att markera artikeln som osäker eller lita på Aftonbladet?

De skriver tex idag, citat: "att Tesla utnyttjar barnarbetare till slavlöner"
Styrs bilvalet av Aftonbladet mm så är det ju bara att köpa något annat ju.

För de flesta är de gamla dagstidningen Aftonbladet lite som "Hänt Extra" med sina löpsedlar.
Deras uppgift är att sälja klick, inte förmedla sanning.

Det är ju också tex extremt många tidningar som sagt att Elon uttalat sig om strejken som "insane".
Fast de som läst inlägget vet ju att heller inte det stämmer.
Vad är fel i Aftonfabelns text? Köper du en Tesla med batterier från BYD så kör du sen en bil som möjliggjorts tack vare just barn och slavlöner…?
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1981
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av pejvic »

Ja tror man att Tesla utnyttjar barnarbetarna så..
Det är bara lite skevt vinklat helt enkelt.
En normal granskning kunde ju berätta var mineralen finns i samhället mer brett.
Ser du inte hur de använder ordet Tesla för att få klick?

Det är ju därför inte artikeln är seriös.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 328
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av ONSatan »

pejvic skrev: 20 dec 2023 10:00
Ja tror man att Tesla utnyttjar barnarbetarna så..
Det är bara lite skevt vinklat helt enkelt.
En normal granskning kunde ju berätta var mineralen finns i samhället mer brett.
Ser du inte hur de använder ordet Tesla för att få klick?

Det är ju därför inte artikeln är seriös.
Så vi är överens om att texten är korrekt men du är upprörd för att en tidning vill sälja ”klick”.

Hm, dina favoritkällor, hur tror du att de finansieras?
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1404
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Verdi_ »

ONSatan skrev: 20 dec 2023 10:06
pejvic skrev: 20 dec 2023 10:00
Ja tror man att Tesla utnyttjar barnarbetarna så..
Det är bara lite skevt vinklat helt enkelt.
En normal granskning kunde ju berätta var mineralen finns i samhället mer brett.
Ser du inte hur de använder ordet Tesla för att få klick?

Det är ju därför inte artikeln är seriös.
Så vi är överens om att texten är korrekt men du är upprörd för att en tidning vill sälja ”klick”.

Hm, dina favoritkällor, hur tror du att de finansieras?

Det är ju bättre med tidningar som till stor grad finansieras av prenumeranter. Då behöver de inte vara så vassa i rubriksättningen för att få läsare.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1981
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av pejvic »

ONSatan skrev: 20 dec 2023 10:06
pejvic skrev: 20 dec 2023 10:00
Ja tror man att Tesla utnyttjar barnarbetarna så..
Det är bara lite skevt vinklat helt enkelt.
En normal granskning kunde ju berätta var mineralen finns i samhället mer brett.
Ser du inte hur de använder ordet Tesla för att få klick?

Det är ju därför inte artikeln är seriös.
Så vi är överens om att texten är korrekt men du är upprörd för att en tidning vill sälja ”klick”.

Hm, dina favoritkällor, hur tror du att de finansieras?
'

Jag kan inte helt stämma in på att jag tycker texten är korrekt.
Det är isåfall upp till den enskilde att avgöra. Tesla har ej bett barnen gå ner i gruvan.
Vet ej exakt hur uppköpsprocessen ser ut, så tänker inte gå i polemik, men nä jag är inte överens om att texten är rätt utformad.
I fallet med uttalandet av Musk så var det direkt på Twitter, det är väl också reklamfinansierat men det var hans uttalande som kom direkt och där tolkar pressen det på ett helt annat sätt. Som att han svarar på en helt annan fråga. Så ursprungskällan var ju Twitter och där alla kan se det direkt.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare
Inlägg: 392
Blev medlem: 26 jan 2023 14:59

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Freez »

Vill man veta mer om hur Tesla jobbar med hållbarhetsfrågor, leverantörskedjor osv kan jag rekommendera att läsa deras Impact report 2022 och Master Plan Part 3.

https://www.tesla.com/impact
https://www.tesla.com/blog/master-plan-part-3

Även om det finns saker som går att ifrågasätta så gör bolaget mycket bra för vår planet. Betydligt mer än många andra storbolag.

Tesla är med på Corporate Knights Global 100 ranking. (Världens mest hållbara bolag)

https://www.corporateknights.com/rankin ... more-story

"Corporate Knights’ 2023 ranking of the world’s 100 most sustainable corporations is based on a rigorous assessment of more than 6,000 public companies with revenue over US$1 billion. All companies are scored on applicable metrics relative to their peers, with 50% of the weight assigned to sustainable revenue and sustainable investment. Nine of the indicators have fixed weights; the rest are assigned weights according to each industry’s relative impact in relation to the overall economy. After quantitatively analyzing data for 25 key performance indicators, using the Corporate Knights methodology, this year’s overall scores were converted to letter grades."
MY RWD Vit 2023
Six-ten
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jul 2023 07:51

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Six-ten »

Teslakvalite. Till dig som inte tror att jag äger en model s. Du får tro vad du vill men detta var bara ett av många problem med bilen efter att jag kört hem bilen från Malmö till Stockholm. Och att jag behövde hämta bilen i Malmö berodde på att Tesla gång på gång strulade och detta efter att bilen är mer än två år försenad. Att de sedan lurar mig på några tusenlappar när det gäller uppgraderingen av fälgar är väl egentligen ett mindre problem i sammanhanget men visar att det är ett oärligt företag.
IMG_5473.jpeg
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 328
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av ONSatan »

Freez skrev: 20 dec 2023 14:30
Vill man veta mer om hur Tesla jobbar med hållbarhetsfrågor, leverantörskedjor osv kan jag rekommendera att läsa deras Impact report 2022 och Master Plan Part 3.

https://www.tesla.com/impact
https://www.tesla.com/blog/master-plan-part-3

Även om det finns saker som går att ifrågasätta så gör bolaget mycket bra för vår planet. Betydligt mer än många andra storbolag.

Tesla är med på Corporate Knights Global 100 ranking. (Världens mest hållbara bolag)

https://www.corporateknights.com/rankin ... more-story

"Corporate Knights’ 2023 ranking of the world’s 100 most sustainable corporations is based on a rigorous assessment of more than 6,000 public companies with revenue over US$1 billion. All companies are scored on applicable metrics relative to their peers, with 50% of the weight assigned to sustainable revenue and sustainable investment. Nine of the indicators have fixed weights; the rest are assigned weights according to each industry’s relative impact in relation to the overall economy. After quantitatively analyzing data for 25 key performance indicators, using the Corporate Knights methodology, this year’s overall scores were converted to letter grades."
Ska bli intressant att se hur de klarar Corporate sustainability due diligence i Europa
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Toja »

Six-ten skrev:
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.

Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Byt till en i VW konsernen?
Dom dom man iallafall vet att dom fuskar. Med dieselgate och säkert mycket annat
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Ubiquity
Inlägg: 33
Blev medlem: 02 okt 2023 18:36

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Ubiquity »

Skitföretaget fortsätter bete sig som skit och vi är inte ensamma:

[Reuters]: Tesla blamed drivers for failures of parts it long knew were defective
Model Y LR - 23
Ubiquity
Inlägg: 33
Blev medlem: 02 okt 2023 18:36

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Ubiquity »

Toja skrev: 20 dec 2023 14:45
Byt till en i VW konsernen?
Dom dom man iallafall vet att dom fuskar. Med dieselgate och säkert mycket annat
Ingen påstår att VW är ett perfekt bolag, men den här tråden handlar inte om VW.
Model Y LR - 23
Frunken
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Frunken »

Som sagt, det blir rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen som fyller tråd efter tråd… tillfälligheter? Skulle inte tro det.
Ubiquity
Inlägg: 33
Blev medlem: 02 okt 2023 18:36

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Ubiquity »

Frunken skrev: 20 dec 2023 15:37
Som sagt, det blir rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen som fyller tråd efter tråd… tillfälligheter? Skulle inte tro det.
Förbered era foliehattar gott folk! Bilarna är perfekta men ändå skrivs det ont om vår overlord, kan ju bara förklaras som propaganda. Det kan väl inte bero på att bolaget har växt så oerhört fort att man inte hinner med att hålla ordning på leveransen och samtidigt upprätthålla lönsamhet, och därmed sviktar kvalitén. /s
Senast redigerad av Ubiquity, redigerad totalt 2 gång.
Model Y LR - 23
Frunken
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Frunken »

Ok, då vet vi…
Frunken
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Frunken »

Ubiquity skrev: 20 dec 2023 15:56
Frunken skrev: 20 dec 2023 15:37
Som sagt, det blir rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen som fyller tråd efter tråd… tillfälligheter? Skulle inte tro det.
Förbered era foliehattar gott folk! Bilarna är perfekta men ändå skrivs det ont om vår overlord, kan ju bara förklaras som propaganda. Det kan väl inte bero på att bolaget har växt så oerhört fort att man inte hinner med att hålla ordning på leveransen och samtidigt upprätthålla lönsamhet, och därmed sviktar kvalitén. /s
Så när man ifrågasätter så kommer sarkasmen fram och det är ju extremt konstruktivt.
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 feb 2015 08:36
Ort: Strängnäs

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Lembritt »

Six-ten skrev: 20 dec 2023 14:31
Teslakvalite. Till dig som inte tror att jag äger en model s. Du får tro vad du vill men detta var bara ett av många problem med bilen efter att jag kört hem bilen från Malmö till Stockholm. Och att jag behövde hämta bilen i Malmö berodde på att Tesla gång på gång strulade och detta efter att bilen är mer än två år försenad. Att de sedan lurar mig på några tusenlappar när det gäller uppgraderingen av fälgar är väl egentligen ett mindre problem i sammanhanget men visar att det är ett oärligt företag.
Varför lämnade du inte tillbaka bilen om du är så missnöjd.
Defekter på en ny bil kan inträffa och om tillverkaren inte tar sitt ansvar hade jag köpt ett annat märke.

Hade jag en beställning som blir så försenad, hade jag hävt köpet långt innan.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5464
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Frunken skrev: 20 dec 2023 15:37
Som sagt, det blir rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen som fyller tråd efter tråd… tillfälligheter? Skulle inte tro det.
Det är nog snart dags för Tibor & Co att sätta sig ner och tänka till vad man egentligen vill med TCS i framtiden.

Allt mindre handlar om elbilar på detta forum.

Allt mer handlar om politik, höger/vänster frågor och en massa personliga åsikter om saker som inte har på ett elbilsforum att göra.

Ska TCS handla om elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet, eller ska det bli ett Flashback 2.0?

Jag vet att man kan välja vilka trådar man vill läsa. Men snart finns det inga trådar kvar som är fria från politiska åsikter på ett eller annat sätt.
Model Y P
Model S P
Model S P
Frunken
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Frunken »

Nicke Nyfiken skrev: 20 dec 2023 16:19
Frunken skrev: 20 dec 2023 15:37
Som sagt, det blir rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen som fyller tråd efter tråd… tillfälligheter? Skulle inte tro det.
Det är nog snart dags för Tibor & Co att sätta sig ner och tänka till vad man egentligen vill med TCS i framtiden.

Allt mindre handlar om elbilar på detta forum.

Allt mer handlar om politik, höger/vänster frågor och en massa personliga åsikter om saker som inte har på ett elbilsforum att göra.

Ska TCS handla om elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet, eller ska det bli ett Flashback 2.0?

Jag vet att man kan välja vilka trådar man vill läsa. Men snart finns det inga trådar kvar som är fria från politiska åsikter på ett eller annat sätt.
Precis samma känsla. Det är tråkigt och tar bort lite av den glädje som ett forum kan ge. Det blir dessutom så otroligt tjatigt och tröttsamt med samma tjat i vartenda tråd.
Ubiquity
Inlägg: 33
Blev medlem: 02 okt 2023 18:36

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Ubiquity »

Frunken skrev: 20 dec 2023 16:01
Så när man ifrågasätter så kommer sarkasmen fram och det är ju extremt konstruktivt.
Du har ju varken ifrågasatt någonting, eller själv bidragit med något särskilt konstruktivt.
Frunken skrev: 20 dec 2023 15:37
[...] rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen [...]
Det här du skriver är rena spekulationer som driver på ett irrelevant konspiratoriskt narrativ. Jag undrar om du ens äger en Teslabil eller om du bara skriver i forumet för att driva en politisk agenda. Nästan alla dina tidigare inlägg saknar något sakligt med ägandet av en Teslabil och innehåller nästan enbart politiskt strunt.

Dela gärna dina egna erfarenheter som Teslaägare istället för att ta på foliehatten och kritisera kritiken. På så sätt kan du själv bidra med att få forumet att bli mer konstruktivt.
Frunken skrev: 20 dec 2023 16:30
Precis samma känsla. Det är tråkigt och tar bort lite av den glädje som ett forum kan ge. Det blir dessutom så otroligt tjatigt och tröttsamt med samma tjat i vartenda tråd.
Dessutom saknar du självinsikt.
Model Y LR - 23
Frunken
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Frunken »

Ubiquity skrev: 20 dec 2023 17:13
Frunken skrev: 20 dec 2023 16:01
Så när man ifrågasätter så kommer sarkasmen fram och det är ju extremt konstruktivt.
Du har ju varken ifrågasatt någonting, eller själv bidragit med något särskilt konstruktivt.
Frunken skrev: 20 dec 2023 15:37
[...] rätt tydligt nu med den här smutskastningskampanjen [...]
Det här du skriver är rena spekulationer som driver på ett irrelevant konspiratoriskt narrativ. Jag undrar om du ens äger en Teslabil eller om du bara skriver i forumet för att driva en politisk agenda. Nästan alla dina tidigare inlägg saknar något sakligt med ägandet av en Teslabil och innehåller nästan enbart politiskt strunt.

Dela gärna dina egna erfarenheter som Teslaägare istället för att ta på foliehatten och kritisera kritiken. På så sätt kan du själv bidra med att få forumet att bli mer konstruktivt.
Frunken skrev: 20 dec 2023 16:30
Precis samma känsla. Det är tråkigt och tar bort lite av den glädje som ett forum kan ge. Det blir dessutom så otroligt tjatigt och tröttsamt med samma tjat i vartenda tråd.
Dessutom saknar du självinsikt.
Ok, så dina inlägg är alltid konstruktiva tycker du?

Det blir alltid personliga påhopp när man inte har något vettigt konstruktivt att komma med.

Så slänger vi sen lite obefogad generalisering på det 😂
Du ger exempel på dålig härskarteknik och tillför absolut ingenting vettigt i ditt försök att framställa mig i dålig dagar när jag IFRÅGASÄTTER den här smutskastningskampanjen som pågår i flera trådar.
Ubiquity
Inlägg: 33
Blev medlem: 02 okt 2023 18:36

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Ubiquity »

Frunken skrev: 20 dec 2023 17:21
Du ger exempel på dålig härskarteknik och tillför absolut ingenting vettigt i ditt försök att framställa mig i dålig dagar när jag IFRÅGASÄTTER den här smutskastningskampanjen som pågår i flera trådar.
Har du funderat på om "smutskastningskampanjen" beror på att vi som äger Teslabilar är trötta på fel vi behöver leva med efter att vi betalat stora summor pengar för en bil som vi förväntade oss mer utav? Trötta på att vi blir gaslightade av folk som är "trötta" på att läsa om kritik?

Det finns utrymme i forumet för både kritik och eloge. Om du är trött på att läsa om kritik så föreslår jag att du läser i trådar som inte har titeln "Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag". Låt oss samleva ifred i olika trådar.
Frunken skrev: 20 dec 2023 17:21
Ok, så dina inlägg är alltid konstruktiva tycker du?

Det blir alltid personliga påhopp när man inte har något vettigt konstruktivt att komma med.
Jag har inte efterfrågat konstruktivitet, det var du som gjorde det tillsammans med egen sarkasm:
Frunken skrev: 20 dec 2023 16:01
Så när man ifrågasätter så kommer sarkasmen fram och det är ju extremt konstruktivt.
Model Y LR - 23
Frunken
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 26 nov 2023 23:28

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Frunken »

Ubiquity skrev: 20 dec 2023 17:32
Frunken skrev: 20 dec 2023 17:21
Du ger exempel på dålig härskarteknik och tillför absolut ingenting vettigt i ditt försök att framställa mig i dålig dagar när jag IFRÅGASÄTTER den här smutskastningskampanjen som pågår i flera trådar.
Har du funderat på om "smutskastningskampanjen" beror på att vi som äger Teslabilar är trötta på fel vi behöver leva med efter att vi betalat stora summor pengar för en bil som vi förväntade oss mer utav? Trötta på att vi blir gaslightade av folk som är "trötta" på att läsa om kritik?

Det finns utrymme i forumet för både kritik och eloge. Om du är trött på att läsa om kritik så föreslår jag att du läser i trådar som inte har titeln "Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag". Låt oss samleva ifred i olika trådar.
Frunken skrev: 20 dec 2023 17:21
Ok, så dina inlägg är alltid konstruktiva tycker du?

Det blir alltid personliga påhopp när man inte har något vettigt konstruktivt att komma med.
Jag har inte efterfrågat konstruktivitet, det var du som gjorde det tillsammans med egen sarkasm:
Frunken skrev: 20 dec 2023 16:01
Så när man ifrågasätter så kommer sarkasmen fram och det är ju extremt konstruktivt.
Jag har absolut INGA problem med att man ger kritik där den är befogad.

Men, när tråd efter tråd fylls med en massa negativt så är det väl inte konstigt att man på fullt allvar börjar undra varför.

Man kan ju lätt tro att det är bluff o båg Co. som kränger bilar på nån bakgård, och det finns givetvis utrymme för bättring från Teslas sida, men kanske har folk tröttnat så mycket att de bara vill kräkas här?
Ubiquity
Inlägg: 33
Blev medlem: 02 okt 2023 18:36

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Ubiquity »

Frunken skrev: 20 dec 2023 17:50
[...] fylls med en massa negativt så är det väl inte konstigt att man på fullt allvar börjar undra varför.
Ja, jag håller med om att det är en vettig frågeställning. Men att insinuera en konspiratorisk förklaring så som "smutskastningskampanj" känns som att ta i från tårna och bidrar inget förutom splittring.
Frunken skrev: 20 dec 2023 17:50
[...] men kanske har folk tröttnat så mycket att de bara vill kräkas här?
Där sa du något! Kan vara så enkelt att kamelens rygg är bruten. Efter ett gäng dumma beslut och att Tesla's verkliga kvalitet nu börjar ta form efter ett par år, så kanske det tyvärr visar sig att bilmärket inte är så rosfyllt som många trott när bolaget har växt. Jag vet i alla fall att jag är trött på att behöva åka fram och tillbaka till Tesla's service center med min 3 månader nya Model Y.
Model Y LR - 23
Skriv svar