Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Beställde 12/3 och fått bokad leverans till 27/3, 15 dagar, väldigt imponerande!
För den som har riktigt bråttom finns det en Juniper ledig i Trelleborg just nu.
MYLR (Juniper) -25
Det är omöjligt. Jag läste på internet (X) senast i förmiddags att Tesla inte hinner rampa upp i takt med efterfrågan, säljer massor nu trots att svenskarna hatar Elon och nazister.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det är nästan som att det bara är en facelift och Tesla redan har intrimmade produktionslinor, erfaren personal och väloljad logistik.
Hade ni väntat er "production hell" likt OG Model 3?
Hade ni väntat er "production hell" likt OG Model 3?
- FinaFisken
- Teslaägare
Någon med röd AWD som fått leveranstid före maj, eller en mer exakt angivelse än bara maj?
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Tänkte vänta på MYP, beställde RWD standard, ändrat till LR AWD p.g.a.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Vad har ni med AWD fått för VIN nummer?
Egen är på 618XXX och beställd i början på Maj.
Leverans möjlig nästan omgående från beställning.
Har ni som fått era bilar kollat om ni har fått AG555QGL modemet eller gamla AG525RGL?
Kan kollas från: Serviceläge -> Infotainment -> Anslutning
Edit: nu tog jag emot min bil, den har också det gamla 4G-modemet, för de som är intresserade.
Har ni som fått era bilar kollat om ni har fått AG555QGL modemet eller gamla AG525RGL?
Edit: nu tog jag emot min bil, den har också det gamla 4G-modemet, för de som är intresserade.
Senast redigerad av Robban94, redigerad totalt 1 gånger.
- daz_meatball
- Teslaägare
Jag har inte fått något VIN står bara leverans Maj
Men det får gärna dra ut lite på tiden då jag behöver sälja den gamla först
Men det får gärna dra ut lite på tiden då jag behöver sälja den gamla först

-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
Robban94 skrev: ↑06 maj 2025 21:40Vad har ni med AWD fått för VIN nummer?
AG525RGL på min.
Okej, vad börjar din VIN-nummer på?pidagi skrev: ↑08 maj 2025 19:19Robban94 skrev: ↑06 maj 2025 21:40Vad har ni med AWD fått för VIN nummer?
AG525RGL på min.
Knappast någre större saker att hänga upp sig på. Får lov att radera X efter man tagit emot bilen för att slippa se ständiga rykten och uppdateringar

Ni som har nya modellen, hur ser era bakluckors ”panel gaps” ut? Min är lite sned/lägre på högra sidan.
Kan man justera detta?
Eller bäst att låta vara? Är ca 3-4 mm
(…+ lite färg som bildat en droppe där)
Kan man justera detta?
Eller bäst att låta vara? Är ca 3-4 mm
(…+ lite färg som bildat en droppe där)
Senast redigerad av Robban94, redigerad totalt 1 gånger.
- Plexx
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn50072
Ska hämta upp min nya Model Y juniper LR idag.
Ni som redan fått era bilar, finns det nått man bör vara extra uppmärksam på vid leveransen av nya bilen?
Min Model 3 som jag hämtade ut 2021 hade vid leveransen ett par saker som inte var bra, men upptäckte allt såklart i efterhand.
Tesla fixade dock till allt utan kostnad i efterhand.
Ni som redan fått era bilar, finns det nått man bör vara extra uppmärksam på vid leveransen av nya bilen?
Min Model 3 som jag hämtade ut 2021 hade vid leveransen ett par saker som inte var bra, men upptäckte allt såklart i efterhand.
Model 3 LR -21
Model Y LR (Juniper) -25
Model Y LR (Juniper) -25
- supasoulfighter
- Teslaägare
Jag ska också hämta ut min Juniper också idag.Plexx skrev: ↑09 jun 2025 08:07Ska hämta upp min nya Model Y juniper LR idag.
Jag är nyfiken på vilka fel du hade på dina 3a när du hämtade ut?
MYLR (Juniper) -25
- Tennisfarsan
- Teslaägare
Jag har samma på min baklucka, höger sida också. Det var inget jag märkte. Jag kollade först när jag såg din baklucka.
SorryTennisfarsan skrev: ↑09 jun 2025 17:48Jag har samma på min baklucka, höger sida också. Det var inget jag märkte. Jag kollade först när jag såg din baklucka.

Ja, hade inte själv sett det… men en annan påpekade, och idag såg jag på långt håll att det såg knasigt ut.
Rangern kommer och kollar på det… (igen… han var och fixade LED-listen på förarsidan förra veckan) --> "within spec", men de skulle följa upp ärendet senare...
- Tennisfarsan
- Teslaägare
Det är lugnt, om jag också vill att dom ska titta på min baklucka, hur går man tillväga då. Bokat jag service via appen? Kan man välja ranger eller åka till serviceställe? Det är min första Tesla/elbil.
Jag tycker också att höger dörr fram inte stänger lika lätt som dom andra dörrarna.
Är det vanligt att det kommer upp felmeddelanden när man ska köra som typ ”Automatisk nödbromsning inte tillgänglig” ”Undvik körfältsavvikelse otillgänglig”.
När jag nästa gång startar och kör så är dom borta.
Jag tycker också att höger dörr fram inte stänger lika lätt som dom andra dörrarna.
Är det vanligt att det kommer upp felmeddelanden när man ska köra som typ ”Automatisk nödbromsning inte tillgänglig” ”Undvik körfältsavvikelse otillgänglig”.
Förslag: gå och titta på ett gäng nya bilar från andra fabrikat på valfri parkering. Då kommer du snabbt se att övriga inte är "perfekta" heller. Lister är lite off osv, även på sprillans nya Porsche.Tennisfarsan skrev: ↑12 jun 2025 14:06Det är lugnt, om jag också vill att dom ska titta på min baklucka, hur går man tillväga då. Bokat jag service via appen? Kan man välja ranger eller åka till serviceställe? Det är min första Tesla/elbil.
Det har blivit helt hysteriskt det här med perfektionsjakten på Teslabilar IMO.
När det gäller felmeddelanden som de du nämner så beror det på att det är kamerabaserade funktioner. Ibland är kameran bländad eller smutsig osv.