Sida 3 av 3
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 22 apr 2016 20:32
av Dannei
Ferro94 skrev:bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.
Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iaf

Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 22 apr 2016 21:25
av Ferro94
Dannei skrev:Ferro94 skrev:bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.
Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iaf

Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 22 apr 2016 21:32
av Dannei
Ferro94 skrev:Dannei skrev:Ferro94 skrev:bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.
Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iaf

Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...
Ok, inte mycket "skarvar" el liknande heller... Man vil ju inte att det kommer upp vatten m.m som hamnar innanför underredet och blir kvar så att säga, sedan tänker jag på andra delar som kan tänkas finnas under som jag har 0 koll på. (Säkert redan tagits upp någonstans på forumet, så jag kan söka mig fram)
Modell 3 specifikation ändras
Postat: 22 apr 2016 23:17
av Ferro94
Dannei skrev:Ferro94 skrev:Dannei skrev:Ferro94 skrev:bylund skrev:Fast hur den klarar korrosion återstår att se....
Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.
Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iaf

Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...
Ok, inte mycket "skarvar" el liknande heller... Man vil ju inte att det kommer upp vatten m.m som hamnar innanför underredet och blir kvar så att säga, sedan tänker jag på andra delar som kan tänkas finnas under som jag har 0 koll på. (Säkert redan tagits upp någonstans på forumet, så jag kan söka mig fram)

Lite gammal bild. Ser t.o.m bättre ut nu.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 22 apr 2016 23:21
av Jerker
[quote="mans71"Det får man ju hoppas att dom inte ändrar på. Det vore orimligt med tanke på att Clever som i princip är ensamma med bra täckning tar 7.50 SEK / kw med kontantkort. Jag tankar för 5 SEK / kw på faktura, men det blir ju faktiskt i regionen 8 SEK / mil bara i el...

[/quote]
Nja, det där är en sanning med modifikation. Du köper ett kontantkort på Statoil för 150:- så finns det 20 kWh på det, men så fort du registrerar det hos Clever får du 10 kWh till, alltså 5:-/kWh. Sen fyller du på det för 5:-/kWh.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 23 apr 2016 00:15
av Dannei
Ferro94 skrev:Dannei skrev:Ferro94 skrev:Dannei skrev:Ferro94 skrev:
Så sant. M3 är ett oskrivet kort på många sätt. Låt oss hoppas att Elon tänker klokt.
Mmm, det är just d jag är lite konfunderad över, har aldrig kollat hur en Tesla ser ut undertill osv.. Men de i Norge har väl inte skrotats ännu iaf

Slät som en bebisrumpa... Inte en utstickande del eller hålighet så långt ögat kan nå... typ...
Ok, inte mycket "skarvar" el liknande heller... Man vil ju inte att det kommer upp vatten m.m som hamnar innanför underredet och blir kvar så att säga, sedan tänker jag på andra delar som kan tänkas finnas under som jag har 0 koll på. (Säkert redan tagits upp någonstans på forumet, så jag kan söka mig fram)

Lite gammal bild. Ser t.o.m bättre ut nu.
Intressant

De på däckverkstan tyckte för ett par år sedan att det var "väldans vad mycket plastskydd det var" under en 335 jag hade, undrar vad de säger om dessa
Den var verkligen "slät"
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 23 apr 2016 06:18
av Svenssons
Dannei skrev:
Intressant

De på däckverkstan tyckte för ett par år sedan att det var "väldans vad mycket plastskydd det var" under en 335 jag hade, undrar vad de säger om dessa
Den var verkligen "slät"
De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här".
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 23 apr 2016 12:08
av Dannei
Svenssons skrev:Dannei skrev:
Intressant

De på däckverkstan tyckte för ett par år sedan att det var "väldans vad mycket plastskydd det var" under en 335 jag hade, undrar vad de säger om dessa
Den var verkligen "slät"
De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här".
Så det är så det är, bra.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 23 apr 2016 12:54
av lator
Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 23 apr 2016 16:27
av Dannei
Ja , det är ju det som skrämmer lite. Fast nu tycker jag ändå det ser rätt tätt ut när jag ser denna bild, men får hoppas inte salt-slask hamnar på insidan av det för då kan jag tänka mig att problem kan uppstå. Vore intressant med en bild utan "underredet" Å andra sidan förfinas det väl förhoppningsvis än mer och då även med tanke på att den ska kunna framföras i snöslask, kruxet är väl allt salt som hälls ut så det blir mer eller mindre saltvatten, det vill man ju inte få upp så det stannar, men det kanske det inte gör heller.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 16 jun 2016 22:18
av Dannei
"De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här"
Läste något om att det inte kommer vara så mycket aluminium och titan på Model 3, så nu blir jag orolig igen. Kvalitén på stolarna och dess komfort vid långkörning är nog det som oroar mest samt hur rostbenägen den kommer vara.. Det får definitivt inte bli sämre än övriga modeller, jag hoppas snarare isf på förbättring. Vore extremt trist om jag ej kan skaffa M3 pga av något så vitalt som att stolarna inte är bekväma och håller.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 16 jun 2016 22:27
av Svenssons
Dannei skrev:"De borde säga" väldans vad mycket titan och aluminium det var här"
Läste något om att det inte kommer vara så mycket aluminium och titan på Model 3, så nu blir jag orolig igen. Kvalitén på stolarna och dess komfort vid långkörning är nog det som oroar mest samt hur rostbenägen den kommer vara.. Det får definitivt inte bli sämre än övriga modeller, jag hoppas snarare isf på förbättring. Vore extremt trist om jag ej kan skaffa M3 pga av något så vitalt som att stolarna inte är bekväma och håller.
Var har du hört att det inte blir så mycket titan på Model 3? Karossen är troligen inte i aluminium men batteripack kan mycket väl och troligen fortfarande vara i aluminium och titanskölden följer troligen med. De lär inte vilja nalla på säkerhetsdetaljer. Hur stolarna blir kan vi idag inte ha en aning om så det är ingen ide att oroa sig för dessa när det inte finns någon information om dessa. Troligen lär de inte bli lika tekniskt avancerade som på Model X utan mer lättproducerade men det säger inget om hur bekväma de kommer vara eller hur hållbara.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 17 jun 2016 09:47
av StefL
lator skrev:Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Vi Bilägare (som jag är en trogen läsare av sedan över 20 år) har tidigare inte gjort något fullskaligt test av Model S (där rosttest brukar ingå) utan de artiklar man skrivit har handlat om provkörningar som visserligen är intressanta men lite mer kortfattade. I nästa nummer (som kommer ut 5 juli men som bör landa i min brevlåda någon vecka tidigare) kommer man dock faktiskt att ha ett fullskaligt test där man jämför Model S med Merca S-klass och BMW 7-serien under rubriken "Vad får man för en miljon?"
Det blir alltså en sån fullständig jämförelse som brukar finnas i varje nummer där man kör 2 eller (oftast) 3 modeller mot varandra och jämför teknik, komfort, ekonomi, miljö, rostskydd mm. Ska bli MYCKET intressant att läsa.
Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 17 jun 2016 09:55
av gellerstam
StefL skrev:lator skrev:Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Vi Bilägare (som jag är en trogen läsare av sedan över 20 år) har tidigare inte gjort något fullskaligt test av Model S (där rosttest brukar ingå) utan de artiklar man skrivit har handlat om provkörningar som visserligen är intressanta men lite mer kortfattade. I nästa nummer (som kommer ut 5 juli men som bör landa i min brevlåda någon vecka tidigare) kommer man dock faktiskt att ha ett fullskaligt test där man jämför Model S med Merca S-klass och BMW 7-serien under rubriken "Vad får man för en miljon?"
Det blir alltså en sån fullständig jämförelse som brukar finnas i varje nummer där man kör 2 eller (oftast) 3 modeller mot varandra och jämför teknik, komfort, ekonomi, miljö, rostskydd mm. Ska bli MYCKET intressant att läsa.
Då får du nu i uppgift att återkoppla så fort du fått tidningen.

Re: Modell 3 specifikation ändras
Postat: 17 jun 2016 10:10
av Bjelke
gellerstam skrev:StefL skrev:lator skrev:Bara det inte finns hyllor och håligheter där saltlösningen kan leta sig in så är det bra. Tyvärr verkar det ha en förmåga att leta sig in på de mest omöjliga ställen. Har inte Vi Bilägare gjort något rosttest på Model S?
Vi Bilägare (som jag är en trogen läsare av sedan över 20 år) har tidigare inte gjort något fullskaligt test av Model S (där rosttest brukar ingå) utan de artiklar man skrivit har handlat om provkörningar som visserligen är intressanta men lite mer kortfattade. I nästa nummer (som kommer ut 5 juli men som bör landa i min brevlåda någon vecka tidigare) kommer man dock faktiskt att ha ett fullskaligt test där man jämför Model S med Merca S-klass och BMW 7-serien under rubriken "Vad får man för en miljon?"
Det blir alltså en sån fullständig jämförelse som brukar finnas i varje nummer där man kör 2 eller (oftast) 3 modeller mot varandra och jämför teknik, komfort, ekonomi, miljö, rostskydd mm. Ska bli MYCKET intressant att läsa.
Då får du nu i uppgift att återkoppla så fort du fått tidningen.

Ja verkligen, det vill man ju veta hur det går
