jag förstår inte helt BMW, det verkar som två företag i samma nu för tiden. På ena kanten säger dom att de ska göra bilar som kan ha både elektrisk och fossildrift, som X3 och iX3. Sen kommer denna iX där de säger att framtiden för med sig ca 12 helelektriska bilar de kommande 3 åren. Hur ska de ha det? Sen är ju iX3 och iX inte helt olika varken storleksmässigt eller typ av bil. Helsnurrigt, varför ha två!
Oavsett så gillar jag interiören, men absolut inte exteriören på iX. På iX3 känner jag inget habegär på varken in- eller utsida. Den känns bara gammal på alla sätt och vis.
iX3 är en omarbetat X3 för att snabbt kunna få ut en elbil, iX, i4 osv är en fortsättning på i3-konceptet.
iX är betydligt större än iX3, så det finns plats för båda.
Batterikapacitet: >100 kWh
Förbrukning: <21 kWh/100 km (WLTP)
Räckvidd: >600 km
Får inte ihop WLTP-siffrorna ifall de skulle stämma ungefär. Räckvidden känns lite väl exakt, 600 km med 21 kWh/100 km ger 126 kWh batterikapacitet. 100 kWh/21kWh/100 km ger 476 km vilket är nära det som gäller för FTP-75 (enbart stadsdelen av den kombinerade siffran för EPA).
Skulle gissa att förbrukningen är strax under 21 kWh/100 km (WLTP) och >600 km är siffran för NEDC...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Batterikapacitet: >100 kWh
Förbrukning: <21 kWh/100 km (WLTP)
Räckvidd: >600 km
Får inte ihop WLTP-siffrorna ifall de skulle stämma ungefär. Räckvidden känns lite väl exakt, 600 km med 21 kWh/100 km ger 126 kWh batterikapacitet. 100 kWh/21kWh/100 km ger 476 km vilket är nära det som gäller för FTP-75.
Skulle gissa att förbrukningen är strax under 21 kWh/100 km (WLTP) och >600 km är siffran för NEDC...
Eftersom du inte vet hur stort batteriet är så kan du inte säga det. Du skriver faktiskt >100 kWh och inte 100 kWh eller hur? Dessutom står det >600 km och inte exakt 600 km. Antar att du vet vad större än tecknet betyder?
Batterikapacitet: >100 kWh
Förbrukning: <21 kWh/100 km (WLTP)
Räckvidd: >600 km
Får inte ihop WLTP-siffrorna ifall de skulle stämma ungefär. Räckvidden känns lite väl exakt, 600 km med 21 kWh/100 km ger 126 kWh batterikapacitet. 100 kWh/21kWh/100 km ger 476 km vilket är nära det som gäller för FTP-75.
Skulle gissa att förbrukningen är strax under 21 kWh/100 km (WLTP) och >600 km är siffran för NEDC...
Eftersom du inte vet hur stort batteriet är så kan du inte säga det. Du skriver faktiskt >100 kWh och inte 100 kWh eller hur? Dessutom står det >600 km och inte exakt 600 km. Antar att du vet vad större än tecknet betyder?
Skulle jag vara spydig tillbaka så skulle jag kunna skriva något spydigt tillbaka. Läs vad jag skriver så ser du att jag skriver att batteriet måste vara minst 126 kWh om siffrorna stämmer för WLTP men dessa stämmer inte alls med FTP-75-siffrorna. Det är inte heller vanligt att man skriver en siffra som avviker mycket från det faktiska. Sedan kan man fråga sig varför skriva FTP-75-siffran istället för EPA-siffran? Antagligen för att man då inte hade kunnat skriva >300 miles. Ser det som det mest sannolika att bilen har EPA <300 mils och att det är NEDC >600 km och WLTP <600 km som gäller. Svaret får vi när de officiella siffrorna släpps.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kan inte hjälpa att denna är så katastrofful att jag skulle skämmas att köra en sådan här bil (synd, för jag gillar BMW som märke, och interiören var snygg)!!
Kan inte hjälpa att denna är så katastrofful att jag skulle skämmas att köra en sådan här bil (synd, för jag gillar BMW som märke, och interiören var snygg)!!
Ja, jag "saknar" en grill på M3 och MY, men hellre en front utan grill än denna monstrositet.