Ska köra Model X imorgon :-)

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Ska köra Model X imorgon :-)

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
danni skrev:
HelectriC skrev:
ett problem som jag ser det med den typen bakvänd stol är hur man ska fästa de främre stropparna? eller snarare vad man gör när stolen flyttas fram elektriskt och stropparna då blir lösa? Men det kan man ju iofs lösa genom att inte skicka fram just den stolen och bara gå till tredje rad genom den andra sidan. Har man två bakvända så blir det dock trixigt.
Köp stroppfri stol.
bakvända stolar har väl för det mesta stroppar eller hur ska man säkra att inte stolen vrider sig runt isofixfästena (eller hur man nu har fäst den del som är in mot ryggstödet) annars?
kanske finns nån be-safe iofs som har en stor bygel mot ryggstödet. Men den på bilden har vi också och den är ju ganska populär och funkar då inte.
Jag vet inte, ingen av våra bakåtvända stolar har haft stroppar. Verkar meckigt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
HelectriC skrev:
danni skrev:
HelectriC skrev:
ett problem som jag ser det med den typen bakvänd stol är hur man ska fästa de främre stropparna? eller snarare vad man gör när stolen flyttas fram elektriskt och stropparna då blir lösa? Men det kan man ju iofs lösa genom att inte skicka fram just den stolen och bara gå till tredje rad genom den andra sidan. Har man två bakvända så blir det dock trixigt.
Köp stroppfri stol.
bakvända stolar har väl för det mesta stroppar eller hur ska man säkra att inte stolen vrider sig runt isofixfästena (eller hur man nu har fäst den del som är in mot ryggstödet) annars?
kanske finns nån be-safe iofs som har en stor bygel mot ryggstödet. Men den på bilden har vi också och den är ju ganska populär och funkar då inte.
Jag vet inte, ingen av våra bakåtvända stolar har haft stroppar. Verkar meckigt.
vad händer med era stolar vid en kraftig påkörning bakifrån då? kommer inte stolarna att vrida sig mot bakre ryggstödet och barnet får ansiktet intryckt där?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
danni skrev:
HelectriC skrev:
danni skrev:
HelectriC skrev:
Köp stroppfri stol.
vad händer med era stolar vid en kraftig påkörning bakifrån då? kommer inte stolarna att vrida sig mot bakre ryggstödet och barnet får ansiktet intryckt där?
Det hoppas jag verkligen inte. Det är väldigt säkra stolar som fått mycket bra betyg i krocktester. De har såna byglar som du beskriver.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:

vad händer med era stolar vid en kraftig påkörning bakifrån då? kommer inte stolarna att vrida sig mot bakre ryggstödet och barnet får ansiktet intryckt där?[/quote]

Det hoppas jag verkligen inte. Det är väldigt säkra stolar som fått mycket bra betyg i krocktester. De har såna byglar som du beskriver.[/quote]

ja ok, det funkar ju också. Problemet med dom är att dom bygger mycket i längd, man behöver ta mer av utrymmet (framstolarna kan inte vara lika långt bak), så beror kanske på hur långa föraren och passageraren är om man kan ha de eller inte.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar