Tja - det många med mig vänder sig emot är inte att du kritiserar eller ifrågasätter, utan det är sättet du gör det på. Du verkar ju vara en hyfsat intelligent människa så jag har svårt att tro att du inte medvetet formulerar dig som du gör med syftet att skapa de reaktioner vi ser (Beteendet påminner mig om andra personer jag stött på i mitt ganska långa liv som ser sig som förmer än andra - i mitt tycke ingen egenskap att sträva efter). Nu säger jag inte att detta gäller dig - du kanske bara har otur när du formulerar dig, men det har ju hänt mer än en gång så jag personligen lutar åt att det är en medveten handling. Och det skapar som du märkt en tråkig stämning. De flesta andra medlemmarna klarar på ett utmärkt sätt att både skriva ris och ros utan att för den skull uppröra andra.Advocatus Diabolo skrev:Jo, jag är både entusiast och ägare, men det innebär inte att jag inte kan ha se saker på ett annat sätt än det som uppfattas som "sekteristiskt korrekt". Att försöka tysta det öppna ordet genom att hävda att man "skapar dålig stämning" eller "inte har på forumet att göra" , tja, vad skall man säga om det? Liknar en attityd som fanns i en stor öststat för ett antal år sedan. Men visst är det frestande att ta till brösttoner och attackera när något kommer på tal som man inte vill höra.zeb skrev:Hänvisar till detta:
Tesla Club Sweden är en från Tesla Motors oberoende märkesklubb för Tesla-entusiaster och ägare.
Eller gäller inte detta forumet också? Har man som avsikt att provocera eller liknade ser jag inte att man har på forumet att göra med hänvisning till ovanstående. Skapar som sagt tråkig stämning.
Eller som i det militära - Har du inga, eller endast dåliga argument? - HÖJ RÖSTEN!![]()
![]()
Funkar det verkligen för dig i långa loppet?
Om du är Teslaägare, varför registrerar du dig inte som sådan på forumet?
Jag är ingen person som kan så mycket mer än mitt yrke - dvs ingen debattör eller åsiktsmaskin. Har inte så mycket koll på omvärlden och så. Läser inte tidningen och kollar kanske på nyheterna några gånger i veckan. Jobbar väldigt mycket för att hålla näsan över vattnet i egna företaget. Så när jag läser ditt inlägg enl nedan blir jag väldigt förvirrad, kanske då pga min inskränkthet.
Jag har svårt att se något annat än att en del av ditt syfte är att provocera andra medlemmar. Det går att ta upp problem och missnöje på ett trevligare sätt. Eller har du någon bra förklaring?Advocatus Diabolo skrev:Tack. Jo, jag har fullständigt samma uppfattning i sak. Dessutom så anser jag att jag "bara lever en gång" och varje dag utan att njuta av världens just nu sammantaget bästa bil vore en förlorad dag. Det tär ju faktiskt bara på kapitalet som man till äventyrs kan lämna efter sig, så varför inte leva nu när man har förmågan att äntligen göra det.Advocatus Diabolo skrev:Du ställer en fråga och ger några möjliga svar. Här är mitt svar:Foluke skrev:
Vore det samma om det gällde en konventionell fossilbil som de facto bara leasas några år? Vem gratulerar då?
Ja, jag mår bra av att jag bidrar till omställning av miljön.
Framför allt mår jag suveränt bra varje gång jag tänker på Teslan, sitter i den, kör den. Jag verkligen njuter!
Jo, folk omkring mig gratulerar mig och de verkar vara uppriktiga. Det känns också bra.
Finansiering, fossiler, skatter, subventionering mm, mm, har nog inget att göra med välbefinnandet eller gratulationer.
Bilmässigt har allt annat bara varit en resa i en lång mörk tunnel mot det ljus som vi nu tack vare Tesla fått uppleva. Inte illa för en "Rookie Venture".
Sen är det ju så att jag kan inte annat än att älska när någon med resurser och huvud vågar gå mot strömmen och vågar satsa så till 100% på det han tror på.
Gissar att många varnat honom under resans gång, men han har kört på. Han har vågat ta konflikter mot allehanda "motvalls kärringar" för att få sin ide och sitt projekt rullande.
Sådant ger på sikt såväl resultat och respekt och det är faktiskt en STARKT bidragande faktor i mitt val i bilköp (och aktieköp!). Att det sedan dessutom är bilvärldens snyggaste, sexigaste och mest förföriska bil, gör inte ekvationen sämre.
Jag tror många håller med?
Således jag säger GRATTIS till alla oss som sett ljuset och fått ta del av Teslas start av något som fullständigt kommer att förändra hela transportsektorn. Ett Grattis till att vi har lyckats få förmågan och resurserna till att få vara med på denna fantastiska resa. -Inte allom förunnat!