Tesla appen
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Tesla appen
Är mer och mer tvivlande till användarbarheten med en första vy som måste scrollas.
Känns som ett steg tillbaka när jag testar sida vid sida.
Känns som ett steg tillbaka när jag testar sida vid sida.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Jepp fortsatt användning av RemoteS fler funktioner Watch App summon utan dödmansgrepp max värmen/kyla med en knapptryckning osv....SolnaGnagarn skrev:Helt onödig uppdatering! Många lär ju ha förväntat sig lite nya grejer. Denna kunde dom ha väntat med tills den fyller fler funktioner.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Vi kan hoppas att det kommer mer saker i appen efter att det kommit stöd för det i bilarna (och på servrarna) i och med 8.1. Men jag hoppas inte på för mycket. Kosmetiska uppdateringar känns onödiga när folk efterfrågar mer funktionalitet.
Men widgeten tror jag att jag kommer bli jätteanvändbar. Det är ofta jag bara går in i appen väldigt snabbt för att göra nåt enkelt.
Men widgeten tror jag att jag kommer bli jätteanvändbar. Det är ofta jag bara går in i appen väldigt snabbt för att göra nåt enkelt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Håller med att det initialt var lite av en besvikelse att det inte kom några större nya funktioner, men hoppas samtidigt på att det är en ny plattform bakom som gör att vi kommer se uppdateringar mer frekvent framöver. Tidsstyrning av uppvärmning tycker jag inte känns nödvändigt, däremot tidsstyrd laddning vore bra att kunna administrera via appen. Skulle även vara bekvämt att kunna skicka destinationer från appen till bilen innan avfärd och hoppas på en generellt förbättrad ruttplanering i 8.1.
Nya UI:t känns mkt smidigare och modernare samt att ha snabbaccess via widget är kanon. Scrollen behöver man inte använda då allt som man använder på daglig basis är ett klick bort.
Nya UI:t känns mkt smidigare och modernare samt att ha snabbaccess via widget är kanon. Scrollen behöver man inte använda då allt som man använder på daglig basis är ett klick bort.
Stooor besvikelse! Ok, widgeten var ett lyft men i övrigt en av de större uppdaterings-besvikelserna sen jag blev med Tesla 
Widgeten och UI-förändringen har tagit max en vecka för EN utvecklare att få till! Sen kanske (förhoppningsvis) har de tagit höjd för nya funktioner etc i samband med 8.1?
Önskelista i prioordning:
- Tvåstegs-verifiering
- ladd-sluttid i tillägg till starttid
- Stolsvärme/defroster
- Ange starttid för förvärmning
- Styra/justera amperestyrkan
- Starta mjukvaruuppadatering
- Ta ett snapshot/foto med front och backkameran

Widgeten och UI-förändringen har tagit max en vecka för EN utvecklare att få till! Sen kanske (förhoppningsvis) har de tagit höjd för nya funktioner etc i samband med 8.1?
Önskelista i prioordning:
- Tvåstegs-verifiering
- ladd-sluttid i tillägg till starttid
- Stolsvärme/defroster
- Ange starttid för förvärmning
- Styra/justera amperestyrkan
- Starta mjukvaruuppadatering
- Ta ett snapshot/foto med front och backkameran
MY LR, Pearl White
Det var rätt tydligt kommunicerat att det var en användargränssnittsuppdatering skulle jag påstå, så det är mer jämförbart att bli besviken att det inte var godis i påsen när förslaget var att gå och köpa en papperspåse.SolnaGnagarn skrev:Kom barn så går vi och köper en godispåse. Jaaaaaaaa!!
Varsågod!
Men pappa, det är ju bara en tom påse.
Jo men det är en godispåse.
Jag tycker alltså också att det saknas många funktioner, och att det är en besvikelse att det inte kommit mer än. Men, jag förstår inte besvikelsen över att de nya funktionerna inte kom just nu. Det hade ju inte ens antytts att det var något som skulle komma samtidigt med denna uppdatering.
Tittar man i gränssnittet så ser det lättare ut att lägga till nya funktioner nu. Tidigare tryckte man in summon som en knapp mitt på förstavyn, och att starta bilen som en knapp uppe i verktygsraden. Man hade inte ens tagit höjd för att lägga till funktioner tidigare. Jag tror att man har det nu.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
+1bylund skrev:Det var rätt tydligt kommunicerat att det var en användargränssnittsuppdatering skulle jag påstå, så det är mer jämförbart att bli besviken att det inte var godis i påsen när förslaget var att gå och köpa en papperspåse.SolnaGnagarn skrev:Kom barn så går vi och köper en godispåse. Jaaaaaaaa!!
Varsågod!
Men pappa, det är ju bara en tom påse.
Jo men det är en godispåse.
Jag tycker alltså också att det saknas många funktioner, och att det är en besvikelse att det inte kommit mer än. Men, jag förstår inte besvikelsen över att de nya funktionerna inte kom just nu. Det hade ju inte ens antytts att det var något som skulle komma samtidigt med denna uppdatering.
Tittar man i gränssnittet så ser det lättare ut att lägga till nya funktioner nu. Tidigare tryckte man in summon som en knapp mitt på förstavyn, och att starta bilen som en knapp uppe i verktygsraden. Man hade inte ens tagit höjd för att lägga till funktioner tidigare. Jag tror att man har det nu.
Dessutom gratis, vilket borde vara ett extrastort plus för alla kostnadsmedvetna Teslaägare...
Installerat 13,2 kWp solceller
Helt gratis!*+46 skrev:Dessutom gratis, vilket borde vara ett extrastort plus för alla kostnadsmedvetna Teslaägare...
*förutsatt att du köpt en bil för 1 miljon SEK
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Jag gillar utseendet i "nya" appen.
Ser snyggare ut. Känns som den får snabbare kontakt med bilen för mig.
Ser snyggare ut. Känns som den får snabbare kontakt med bilen för mig.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Appen får kontakt med bilen men jag kan inte starta värme etc. Någon som har liknande problem?
Nej, funkar för mig. Kör på Ifåne SE.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Funkar för mig på Android.
Undrar lite varför dom lägger tid på att göra en ny app utan att komma med nya funktioner.
Hade hellre sett att dom kom med utökade funktioner än att lägga tid på nytt ui.
Saknar fortfarande funktioner som att styra cold weather package och massa annat.
Undrar lite varför dom lägger tid på att göra en ny app utan att komma med nya funktioner.
Hade hellre sett att dom kom med utökade funktioner än att lägga tid på nytt ui.
Saknar fortfarande funktioner som att styra cold weather package och massa annat.
För att de som gör appen väntar på att faktiskt få stöd för att göra nya saker med bilen? Medan de väntar på det bygger de om själva appen.Martinen skrev:Funkar för mig på Android.
Jag tror inte att de som gör appen är samma personer som bygger backend på server och i bil.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hej, väntar på min bil och har ingen erfarenhet av Teslas app. Hur tycker ni Remote S av Rego Apps funkar - är den bättre än Teslas egen app? För-/nackdelar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
bylund skrev:För att de som gör appen väntar på att faktiskt få stöd för att göra nya saker med bilen? Medan de väntar på det bygger de om själva appen.Martinen skrev:Funkar för mig på Android.
Jag tror inte att de som gör appen är samma personer som bygger backend på server och i bil.
Nej men det är ju samma i bilen. Dom har uppdaterat ui 2 gånger utan att lägga till fler funktioner i api.
Tesla appen
Form är funktion. Bra att de äntligen uppdaterat appen. Och gränssnittet i bilen såg förjäkligt ut innan senaste uppdateringen. Tack och lov att Tesla tar form på allvar!
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Jag, som går och väntar på min X, hade hoppats att appen skulle vara mer av en helhetsupplevelse.
Att jag skulle kunna ladda ner appen, och då få följa min beställning steg för steg...
Det är jo dödtråkigt att man inte kan göra något alls med appen, innan man har bilen på plats! Åtminstone ett demoläge borde jo vara ett minimum.
Och jo, jag vet att jag kan kolla beställningen på webben, det är bara inte samma sak!
Att jag skulle kunna ladda ner appen, och då få följa min beställning steg för steg...
Det är jo dödtråkigt att man inte kan göra något alls med appen, innan man har bilen på plats! Åtminstone ett demoläge borde jo vara ett minimum.
Och jo, jag vet att jag kan kolla beställningen på webben, det är bara inte samma sak!
Nya appen tycker jag verkar snabbare och stabilare! Skönt!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Tycker definitivt att nya appen är ett stort lyft. Samtidigt hade jag nog ändå hellre sett möjligheter att schemalägga värme, styra strömstyrka och köra igång bakrutevärmaren men jag håller tummarna för att det kommer det med. Än så länge har nya appen alltid lyckats ansluta till bilen vilket med föregående oftast krävde omstart av appen för att lyckas. Väldigt trevlig förbättring!
Driver sajten Car.info
Sätter ribban för 8.1. Tesla apar efter appel . Mycket snack innan men lite praktisk förbättring. "bästa xx någonsin" , " helt ny xxx" . Känna det igen?
Bygg upp förväntan, det är det väsentliga
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo mycket snack före och så är det (än) bara lite grafiska skillnader.... Couldn't care less lixom...Mickeren skrev:Sätter ribban för 8.1. Tesla apar efter appel . Mycket snack innan men lite praktisk förbättring. "bästa xx någonsin" , " helt ny xxx" . Känna det igen?
Fortsätter med gamla tills det finns anledning att byta.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag hittade en allra bästa funktionen med nya appen igår. De som har en nyare iPhone, prova att göra 3D Touch (alltså trycka lite hårdare) på Tesla-ikonen på hemskärmen! Så jäkla smidig funktion!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Möjligt någon redan skrivit/upptäckt det men nu kan man se i appen om batteriet inte är tempererat. Ganska bra ändå!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HelectriC skrev:Möjligt någon redan skrivit/upptäckt det men nu kan man se i appen om batteriet inte är tempererat. Ganska bra ändå!
Intressant, hur fick du fram detta?
Tesla Model Y