Re: MS 75 eller 75D väggrepp
Postat: 05 sep 2017 11:41
Scary stuff! Tur det gick bra 

Rädda och rädda. Jag är inte rädd för det. Jag bara påpekar att det innebär att man får ha en annorlunda körstil, särskilt när det är blött, och vara försiktig med gasen. Just det faktum att jag när som helst kan trycka gasen hela vägen ner och bilen bara sticker är en sak jag uppskattar mycket med min 85D, och det hade varit annorlunda med en bakhjulsdriven. Inte nödvändigtvis sämre på alla sätt, men annorlunda. Men jag tror man anpassar sin körstil efter det rätt fort.Gustafsson skrev:Varför är folk så rädda för hjulspinn ? Det sker ju bara vid rätt påtagligt tryck på gaspedalen å så kör man väl inte när det är halt om det inte är avsiktligt hjulspinn man vill ha. Dessutom är ju RWD fenomenalt bra för att vara RWD på att undvika okontrollerat hjulspinn.
Som skrivits tidigare är vissa AWD nästan helt tysta, min tex. I andra hör man främre motorn mest hela tiden om än svagt. Låt bli range mode är ett tips.
AWD tar sig fram stadigt i 15 cm nysnö i fjällen det har jag provat, men har hört att RWD också gör det ...
Förnekar inte alls att fyrhjulsdrivna bilar driver mycket bättre och tryggare vid halka. Det är otroligt hur bra accelerationen kan vara med AWD även i vinterväglag.danni skrev:Rädda och rädda. Jag är inte rädd för det. Jag bara påpekar att det innebär att man får ha en annorlunda körstil, särskilt när det är blött, och vara försiktig med gasen. Just det faktum att jag när som helst kan trycka gasen hela vägen ner och bilen bara sticker är en sak jag uppskattar mycket med min 85D, och det hade varit annorlunda med en bakhjulsdriven. Inte nödvändigtvis sämre på alla sätt, men annorlunda. Men jag tror man anpassar sin körstil efter det rätt fort.Gustafsson skrev:Varför är folk så rädda för hjulspinn ? Det sker ju bara vid rätt påtagligt tryck på gaspedalen å så kör man väl inte när det är halt om det inte är avsiktligt hjulspinn man vill ha. Dessutom är ju RWD fenomenalt bra för att vara RWD på att undvika okontrollerat hjulspinn.
Som skrivits tidigare är vissa AWD nästan helt tysta, min tex. I andra hör man främre motorn mest hela tiden om än svagt. Låt bli range mode är ett tips.
AWD tar sig fram stadigt i 15 cm nysnö i fjällen det har jag provat, men har hört att RWD också gör det ...