Jag kör även jag +90% av min körning på AP men inte fasen skyller jag på bilen när den inte vill fungera i dimma, snörök eller ösregn…LarsL skrev:Jag använder AP så fort det bara är möjligt. Allra bäst fungerar den faktiskt på 80-landsväg utan kraftiga kurvor eller omkörningar. Där kan den lufsa på i mil efter mil utan ingrepp eller besvär.BrooklynS skrev:Farthållare skall man använda på motorväg under goda förhållanden, gäller alla bilar. Att Teslas även fungerar under sämre förhållanden är ingen garant för att bilen på något sätt tar över ansvaret…
NATURLIGTVIS, har jag som förare alltid ansvar för bilen, det är ju ingen skillnad mellan farthållare, automatlådor eller Autopilot.
Exempel Stugan-hem:
Jag slår på AP när jag kommer ut på E12 vid Tängvattnet, slår av den när jag svänger av mot Sorsele, på hela vägen till Sorsele, av genom Sorsele, på igen när man passerat 70 på E45 mot Ajaur, av vid korsningen en mil innan Ajaur, på fram till rondellen, på igen efter Ajaur, av vid Älvsbyrondellerna och sedan på hela vägen till påfarten E4 sedan hela vägen till Gäddviksbron och sedan till Kallaxrondellen.
Kör själv totalt någon mil av 40 totalt, motorväg kanske 2 mil.
Ser detta som ren bonus, medveten om att detta egentligen är en ren motorvägsfunktion.