Händer det något? Står dom kvar och glor i sina tält?
Var på Tesla Service Center förra veckan. Satt en gubbe i reflexväst och fikade själv. När min service var klar så var de 4 pers där ute. Verkade inte påverka Tesla nämnvärt. Samma vecka var jag på skadebesiktning på Werksta (fått bilen dörrad) och inga problem där heller. Fick tid om fix av plåten och omlackering bara någon vecka bort (som jag själv sen ändrade till augusti pga semester). Frågade om det var något strul med IF Metall, men han sa att de äntligen lättat på det så arbetet flyter på obehindrat. Jag får anta att han då syftade till försäkringsarbeten eftersom det är dessa som blivit "felaktigt" blockerade eftersom de inte ens drabbar Tesla.
Så min upplevelse senaste veckan är att IF Metall sitter i sitt hörn och surar och tror att det är tappra osv, men ingen bryr sig längre.
Ptjaa, lite händer det väl. Tesla har ju använt sig av domstolar tidigare och nu tycks även IF Metall gå den vägen. IF Metall säger sig ha för avsikt att senast under nästa vecka stämma Tesla inför Arbetsdomstolen då företaget enligt facket bryter mot MBL och vägrar lämna ut uppgifter om ekonomisk status: https://www.di.se/live/uppgifter-if-met ... r-domstol/
Reflektion - Då konflikten först nu öppnas i AD är det väl ingen god signal när det gäller förhoppningar om en snar upplösning i gott samförstånd...
Ptjaa, lite händer det väl. Tesla har ju använt sig av domstolar tidigare och nu tycks även IF Metall gå den vägen. IF Metall säger sig ha för avsikt att senast under nästa vecka stämma Tesla inför Arbetsdomstolen då företaget enligt facket bryter mot MBL och vägrar lämna ut uppgifter om ekonomisk status: https://www.di.se/live/uppgifter-if-met ... r-domstol/
Reflektion - Då konflikten först nu öppnas i AD är det väl ingen god signal när det gäller förhoppningar om en snar upplösning i gott samförstånd...
Låter ju inte ljuset av detta som någon av parterna kommer vika sig snart. Trist.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Visst kostar strejken även Tesla, nu förefaller även en så pass tung aktör som Taxi Stockholm agera. Taxi-branschen har ju generellt sett drabbats hårt av konkurrens på ojämlika villkor så beslutet kanske inte är helt svårt att förstå?
Visst kostar strejken även Tesla, nu förefaller även en så pass tung aktör som Taxi Stockholm agera. Taxi-branschen har ju generellt sett drabbats hårt av konkurrens på ojämlika villkor så beslutet kanske inte är helt svårt att förstå?
Kul att du tar upp en artikel från 2023. Och att tesla efter det sålt mer bilar än tidigare.
Kul att du tar upp en artikel från 2023. Och att tesla efter det sålt mer bilar än tidigare.
Bommade datumet, trodde den var från senaste veckan. Å andra sidan gäller nog slutsatsen trots allt. Visst vet vi hur många bilar Tesla säljer idag, men vi vet inte hur många de sålt om strejken inte inträffat.
Men när det gäller datum för artikeln - I stand corrected
Tidningen Barometern skriver i dagens tidning om ett rykte att Tesla ska öppna verkstad i Kalmar
"Fastighetsägaren säger att ny hyresgäst är på väg in och det ända som saknas är en elanslutning på 1000 ampere."
Fastighetsägaren varken bekräftar eller dementerar ryktet.
IF Metall har ansökt om polistillstånd, och fått beviljat för dagliga demonstrationer utanför den aktuella byggnaden.
"Vi har ansökt om tillstånd för ett år för säkerhets skull."
Kan meddela att jag lagat en del mindre garanti fel på ett 10-tal Model Y från Taxi Stockholm som är levererade i år, så några av drosk ägarna dissar den "sympati blockaden" tydligen.
Kan meddela att jag lagat en del mindre garanti fel på ett 10-tal Model Y från Taxi Stockholm som är levererade i år, så några av drosk ägarna dissar den "sympati blockaden" tydligen.
Gå in på merinfo och sök på taxi Stockholm så ser du fordonsinnehaven de har.
Taxi Stockholm har inte köpt några teslor däremot kan fristående åkare ha köpt.
Hur många taxibilar äger ens Taxi Stockholm? Eller är det mest egna åkare knutna till deras växel?
Då är ju inte Taxi Stockholms bojkott så svårfattad då det inte "kostar" dem något.
TMS LR UltraRed, FSD Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket. Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Hur många taxibilar äger ens Taxi Stockholm? Eller är det mest egna åkare knutna till deras växel?
Då är ju inte Taxi Stockholms bojkott så svårfattad då det inte "kostar" dem något.
Gå in på merinfo och sök på taxi Stockholm så ser du fordonsinnehaven de har
Vad jag kan se äger de hela 4 fordon…
Då känns ju deras bojkott ganska ihålig.
TMS LR UltraRed, FSD Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket. Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Vad jag kan se äger de hela 4 fordon…
Då känns ju deras bojkott ganska ihålig.
Japp men högt signalvärde, en klar majoritet stödjer facket och detta är bra, billig reklam.
LKAB som skröt om att de ska bli fossilfria byter ut Model Y mot fossilbilar pga facket… Kunde de inte åtminstone bytt till något annat eldrivet? Tycker det är helt sjukt.
LKAB som skröt om att de ska bli fossilfria byter ut Model Y mot fossilbilar pga facket… Kunde de inte åtminstone bytt till något annat eldrivet? Tycker det är helt sjukt.
Enligt artikeln så säljer man för att man inte kan reparera och göra service på dom, kör inte Tesla på som vanligt med service och reparationer?
Sen är det fel i grunden om man köper in produkter från företag som strider mot sin egen policy, så det låter korrekt att man gör om och gör rätt alternativt ändrar sin policy.
När man tror man hört det mesta dyker detta upp
Att som anställd vägra använda bilar företaget köpt in utan att bli av med jobbet låter helt otroligt, vad mer är ok att vägra pga ideologiska eller andra godtyckliga skäl? Kan man nu vägra köra de nya bilarna för att de går på fossilt bränsle med hänvisning till att man är med i miljöpartiet? Eller vägra köra nya bilen för att vinterdäcken monterats av lokala verkstaden utan kollektivavtal?
Håller på och håller på.. Det är så journalister jobbar. Om ett företag verkar gå mot strömmen, så ställer man frågor om varför, hur de tänker om saken och annat. Inget konstigt? Eller vill du ha journalister som inte vågar ifrågasätta, skapa debatt och föra fram saker i ljuset?
Personligen så rörde inte Teslastrejken mig i ryggen och fortsatte stötta Tesla, men när Elon kom ut som en fascist så fick det vara nog. Så för mig är det en relevant fråga om varför de fortsätter och om det går ihop med företagets värderingar.
Håller på och håller på.. Det är så journalister jobbar. Om ett företag verkar gå mot strömmen, så ställer man frågor om varför, hur de tänker om saken och annat. Inget konstigt? Eller vill du ha journalister som inte vågar ifrågasätta, skapa debatt och föra fram saker i ljuset?
Personligen så rörde inte Teslastrejken mig i ryggen och fortsatte stötta Tesla, men när Elon kom ut som en fascist så fick det vara nog. Så för mig är det en relevant fråga om varför de fortsätter och om det går ihop med företagets värderingar.
Hur många är dem på Grufman bil typ 10 anställda?
Skickar DA ut dessa frågor till alla småföretag som handlar teslabilar ?
Sen frågan angående heilning mig veterligen har inte Elon bekräftat att han heilade så då är det journalistens egen åsikt som delas.
DA gör ju inte någon oberoende journalistik det är ju IF Metalls megafon och del av Fackets propagandaapparat
"Hydrogen the most dumb thing I could possibly imagine for energy storage." Elon Musk
När man tror man hört det mesta dyker detta upp
Att som anställd vägra använda bilar företaget köpt in utan att bli av med jobbet låter helt otroligt, vad mer är ok att vägra pga ideologiska eller andra godtyckliga skäl? Kan man nu vägra köra de nya bilarna för att de går på fossilt bränsle med hänvisning till att man är med i miljöpartiet? Eller vägra köra nya bilen för att vinterdäcken monterats av lokala verkstaden utan kollektivavtal?
Är väl snarare så att den som köpt in bilarna i konflikt med företagets policy ska bli av med jobbet, inte den som efterföljer policyn?