Sen när det gäller CK så har deras utveckling verkligen stannat av.
Visst har de öppnat ett fåtal under -21 men även prissatt dem så de hamnar utanför intresse för väldigt många, mycket pga de valt platser för utbyggnad som även har ionity i närheten och väldigt många har någon form av avtal med just dem utanför Teslasvären.
Och skall jag vara ärlig så vet jag inte om jag efterfrågar fler laddare vid bensinstationer.
För där är inte var jag vill stanna ändå när jag är ute på långkörare hemifrån .
Jag gillar ju CK och tyckter även deras priser är ok även om jag såklart ser mig om efter allternativ dvs konkurrens är bra.
Men de som jag är lite missnöjd med är takten de bygger ut med, känns som de skulle accelererar när de började ta betalt men nästan så de minskat takten istället nu..
Visst har de öppnat ett fåtal under -21 men även prissatt dem så de hamnar utanför intresse för väldigt många, mycket pga de valt platser för utbyggnad som även har ionity i närheten och väldigt många har någon form av avtal med just dem utanför Teslasvären.
Och skall jag vara ärlig så vet jag inte om jag efterfrågar fler laddare vid bensinstationer.
För där är inte var jag vill stanna ändå när jag är ute på långkörare hemifrån .
Jag gillar ju CK och tyckter även deras priser är ok även om jag såklart ser mig om efter allternativ dvs konkurrens är bra.
Men de som jag är lite missnöjd med är takten de bygger ut med, känns som de skulle accelererar när de började ta betalt men nästan så de minskat takten istället nu..
Håller med. Det som även retat mig mest praktiskt är att de har så hög otillförlitlighet, och att det inte ens alltid framgår av status i appen. Har ett antal gånger kommit fram till vad som skall vara lediga fungerande laddpunkter i appen, men när man väl pluggar i så visar de sig vara trasiga. Grymt irriterande när man får åka vidare "tomhänt".
Håller med. Det som även retat mig mest praktiskt är att de har så hög otillförlitlighet, och att det inte ens alltid framgår av status i appen. Har ett antal gånger kommit fram till vad som skall vara lediga fungerande laddpunkter i appen, men när man väl pluggar i så visar de sig vara trasiga. Grymt irriterande när man får åka vidare "tomhänt".
Har inte själv upp vet problem med underhållet men förstått sär är nogon station i sth trakten som de varit riktigt illa med.. Men ja de är SUPER viktigt att de håller en uppdaterad status på vad som fungerar så man vet man får ström där när de finns en markerad ledig plats.
Första provladdningen på CK 300kW.
Det är 1x300kW eller 2x150kW
93910D02-B5AF-4423-8A3D-152099DD31D0.jpeg
Bara 1, 300? Snålt. Står ju i deras app att det är 2 st 300 och en 150 (som ännu ej är i drift). Hade ju varit bättre om 2 st delade på 300 och 2 såna laddare. Kunde ju 4 ladda samtidigt.
Första provladdningen på CK 300kW.
Det är 1x300kW eller 2x150kW
93910D02-B5AF-4423-8A3D-152099DD31D0.jpeg
Bara 1, 300? Snålt. Står ju i deras app att det är 2 st 300 och en 150 (som ännu ej är i drift). Hade ju varit bättre om 2 st delade på 300 och 2 såna laddare. Kunde ju 4 ladda samtidigt.
Är det många som använder deras laddare? Personligen är ju priser över 4,5kr/kWh för dyrt för att vara attraktivt. Hur kan Tesla sälja sin el billigare än CK? Tesla prisar in laddare per såld bil men CK får väl bidrag för sina laddare?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Är det många som använder deras laddare? Personligen är ju priser över 4,5kr/kWh för dyrt för att vara attraktivt. Hur kan Tesla sälja sin el billigare än CK? Tesla prisar in laddare per såld bil men CK får väl bidrag för sina laddare?
Det kom en röd enyaq tror jag det var och tog den andra. Men idag var det ingen större trafik till laddarna iaf
För snabbladdning så tycker jag att det kvittar om det kostar 4.5 eller 6.5, men visst får man bara 62 kwh, så skulle man ju lika gärna ta en 50 kwh laddare, men detta berodde väl troligen på bilen om jag får gissa. Men det är bra om många andra tycker det är för dyrt för då vet jag var jag ska sikta.
Tydligen är ”jävla svennar” idioter för att jag var tvungen att skälla ut idioten som blockade 2 laddare på ck i Skärholmen med sin Bäckström-lastbil för ”han skulle bara en kaffe”….
Tydligen är ”jävla svennar” idioter för att jag var tvungen att skälla ut idioten som blockade 2 laddare på ck i Skärholmen med sin Bäckström-lastbil för ”han skulle bara en kaffe”….
Bra att du sa till, så (kanske) de tänker till lite nästa gång (om man vågar hoppas på det).
Beter de sig dumt och hotfullt så foto bilnummer/förare och maila bolaget. Ofta är de intresserade att veta om deras bilar och förare uppför sig OK i trafiken, eller inte.
Två nya 300kW ”elpumpar” på stationen i Midsommarkransen.
Så 4 platser på en strategiskt bra plats, men logistiskt värdelöst ställe att ta sig till.
Edit:
Och ser nu att även Järva krog fått 4 platser.
Toppen, de i Järva lär jag använda en del tills SuC byggs i centrala Stockholm som de säger sig göra. Är jag på väg hem från något kan jag ofta vara för lat för att parkera vid laddstolpe på gatan eller något annat garage och sedan behöva flytta bilen så då kan jag tycka att 20 minuter på en snabbladdare är okej istället, kan lika gärna kolla på Youtube i bilen som hemma på soffan.
Två nya 300kW ”elpumpar” på stationen i Midsommarkransen.
Så 4 platser på en strategiskt bra plats, men logistiskt värdelöst ställe att ta sig till.
Edit:
Och ser nu att även Järva krog fått 4 platser.
Toppen, de i Järva lär jag använda en del tills SuC byggs i centrala Stockholm som de säger sig göra. Är jag på väg hem från något kan jag ofta vara för lat för att parkera vid laddstolpe på gatan eller något annat garage och sedan behöva flytta bilen så då kan jag tycka att 20 minuter på en snabbladdare är okej istället, kan lika gärna kolla på Youtube i bilen som hemma på soffan.
De har ett helt ok nätverk för att passera Stockholm nu.
Och håller med att jag hellre står 20min på tomgång och laddar om det verkligen behövs än att krånglar med laddgatorna på stan.
De har ett helt ok nätverk för att passera Stockholm nu.
Och håller med att jag hellre står 20min på tomgång och laddar om det verkligen behövs än att krånglar med laddgatorna på stan.
Ja jag laddade senaste för någon vecka sedan i Upplands Väsby på väg hem från fjällen när SuC Bredden verkade ha kö, tycker att Circle K har bra stationer faktiskt, lite synd att man delar på 300 kW men 150 kW per bil är inte så illa heller. De verkar bygga på bra faktiskt så får hoppas de fortsätter med det.
Bor i stan så även om det finns massa garage och gatuparkering med laddare så blir det ett projekt att flytta på bilen nu när både jag och frun jobbar mestadels hemma, när frun var på kontoret flera dagar i veckan så var det inga problem för då skulle hon ändå iväg på morgonen så att ladda över natten gav inge störret merjobb. Då är det trevligt med laddstationer nära stan eftersom man slipper ladda till 80%+ ifall man vill ha 75%+ när man kommer hem.
Nu hare CK blivit lite mer tarded.
Inte med att de ska reservera 600kr vid start, men när man börjar närma sig den summan så ska de reservera ytterligare 200kr
Inte med att de ska reservera 600kr vid start, men när man börjar närma sig den summan så ska de reservera ytterligare 200kr
Kommer inte använda deras tjänst sålänge de reserverar pengar vid ladning.
Det är ett ofog deluxe
Samma sak gäller Vita som kräver ett abonnemang på 10:-/månad för att få använda deras app...när OKQ8 appen funkar på samma pumpar utan
Det är ett ofog deluxe
Samma sak gäller Vita som kräver ett abonnemang på 10:-/månad för att få använda deras app...när OKQ8 appen funkar på samma pumpar utan
Vad är problemet med en reservation? Det är ju ingen dragning utan bara en koll att det finns pengar på kortet, de drar ju bara den summan som man faktiskt laddar för.
Det är ett ofog deluxe
Vad är problemet med en reservation? Det är ju ingen dragning utan bara en koll att det finns pengar på kortet, de drar ju bara den summan som man faktiskt laddar för.
Jag har inte lust att behöva ligga ute med flera tusen för att deras appsystem är skitkass och man måste starta laddningen flera gånger med en reservation varje gång på 600kr.
Det kan ta upp till flera dagar att få tillbaka dem
Edit: idag behövde jag reservera 4x600kr för deras system är skit.
Senast redigerad av Gargamel, redigerad totalt 1 gånger.
Det är ett ofog deluxe
Sedan så snor väl Virta upp till 300kr av dig också till deras pottsystem
jag tycker att hela alla laddbolagen förutom tesla präglas av en remarkabel klantighet. både i sina affärsmodeller och implementationer/appar.
jag får ångest varje gång jag behöver ladda på en non-supercharger.
Jag har inte lust att behöva ligga ute med flera tusen för att deras appsystem är skitkass och man måste starta laddningen flera gånger med en reservation varje gång på 600kr.
Det kan ta upp till flera dagar att få tillbaka dem
Edit: idag behövde jag reservera 4x600kr för deras system är skit.
Du använder väl ett kreditkort? Då ligger du inte ute med en krona av en reservation och har inget att få tillbaka då det aldrig dragits pengar från första början.
För övrigt har jag laddat på Circle K några gånger och har aldrig haft något problem med att man måste starta laddningen flera gånger, plugga in och trycka start bara.