Om dessa uppgifter stämmer så blir den inte så billig, dvs som förväntat.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Vid närmare eftertanke så har ju Nederländerna lokala "extra avgifter" på bilar vill jag minnas, frågan är om de ingår i dessa priser. De har ju också bra förmåner för elbilar. Men, men.... Snart vet vi mer.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Jag tror att det går att få loss en Taycan för under miljonen.
Indikationen är att den kommer att kosta ungefär som en Panamera.
Den börjar på 877.000 kr.
knappast den som klarar 100 under 4 sek och har bra utrustning
"Turbon" ska klara 0-100 under 3 sekunder. Är ändrat från 3,5 sek. Så varför inte? En simpel Long Range för 600 tkr klarar ju 3,4 sekunder med endast en liten mjukvaruändring för 11 tkr.
Ska de släppa en Taycan som gör 0-100 på 4,5-5 sekunder så blir de ju utskrattade.
Bra utrustning är subjektivt. För mig räcker det med basnivån skulle jag tro. Ser inga direkta måsten ur mitt perspektiv. Adaptiva dämpare, kontrastsömmar, bakaxelstyrning, keramiska bromsskivor, sport chrono, HUD, LED Matrix osv osv klarar jag mig utan idag på Teslan. Kommer nog klara mig utan det på en Porsche också.
Men börjar du jämföra med en model 3, är det verkligen rättvist?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hörde precis att Porsche har ställt in visningen och dragit in lanseringen. Man hänvisar nu kunderna till Tesla Model 3 istället. Stänkskydd med Porschelogo skickas ut till alla som förbokat
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Hörde precis att Porsche har ställt in visningen och dragit in lanseringen. Man hänvisar nu kunderna till Tesla Model 3 istället. Stänkskydd med Porschelogo skickas ut till alla som förbokat
Jasså! Jag hörde att instegspriset blir 50.000 euro för en Turbo S och då ingår i stort sett allt av utrustning och bilen gör 0-100 på 2,6sek och klarar ”ringen” på 6minuter. 350kW laddning ingår självklart för förste ägaren livet ut.
Dock så ingår inte ratt och det är enbart ratt köpt från Porsche som får igång bilen. Ratt kostar 150.000 euro.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jasså! Jag hörde att instegspriset blir 50.000 euro för en Turbo S och då ingår i stort sett allt av utrustning och bilen gör 0-100 på 2,6sek och klarar ”ringen” på 6minuter. 350kW laddning ingår självklart för förste ägaren livet ut.
Dock så ingår inte ratt och det är enbart ratt köpt från Porsche som får igång bilen. Ratt kostar 150.000 euro.
En sjukt bra deal helt enkelt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
och så ska nissen prata tyska med engelskt överprat
Ja, det var sjukt störigt. Men det handlar nog om att de är så osäkra på engelska att det hade blivit tråkigt att lyssna. Fast dom borde ju kunna hitta NÅGRA personer som är stabila på engelska
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Haha, regenerering bara genom bromspedalen eftersom det är sportigt
Får de till det bra så är ju det att föredra. Väldigt lätt att bilen tappar greppet i kurvor annars om man släpper av på gasen lite för hastigt. Det är ju till och med så att motorbromsen från en bensinare kan destabilisera en bil som ligger på gränsen i en kurva.
Har fått all info om svenska priser och utrustning... DYRT! 2,1 miljoner baspris för Turbo S och 1,7 milj för Turbo.
WLTP range 41 mil för Turbo S och 45 mil för Turbo
De enklare modellerna då?
Vet inte, men garanterat lite dyrare än vad många gissat. 4S lär ligga runt 1,2 milj i baspris. Den bakhjulsdrivna basversionen är nog ganska långt bort (2021?)
Är det 450 km i verkligheten så är det ju bra. Men är det 10 mil mindre än de bästa Teslorna så är det ju mindre bra...
WLTP, om du tycker det är verklighet
Både du och jag vet att WLTP vs verklighet skiljer mellan olika bilar. I vissa bilar är det lättare att uppnå WLTP-siffran än i andra. Med ett Cd på 0,22 så borde den gå snålt.
Haha, regenerering bara genom bromspedalen eftersom det är sportigt
Får de till det bra så är ju det att föredra. Väldigt lätt att bilen tappar greppet i kurvor annars om man släpper av på gasen lite för hastigt. Det är ju till och med så att motorbromsen från en bensinare kan destabilisera en bil som ligger på gränsen i en kurva.
Man borde ju kunna välja under inställningar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Är det 450 km i verkligheten så är det ju bra. Men är det 10 mil mindre än de bästa Teslorna så är det ju mindre bra...
WLTP, om du tycker det är verklighet
Både du och jag vet att WLTP vs verklighet skiljer mellan olika bilar. I vissa bilar är det lättare att uppnå WLTP-siffran än i andra. Med ett Cd på 0,22 så borde den gå snålt.
Kul att det äntligen kommer konkurrenter med bra CW!