Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 04 sep 2019 13:49
taliz skrev:Vore kul om dom kom med något oväntat.
Varför inte tex gratis ionity for life?



Du har ju humor!!
taliz skrev:Vore kul om dom kom med något oväntat.
Varför inte tex gratis ionity for life?
Zalman3 skrev:Jag tror att det går att få loss en Taycan för under miljonen.
Indikationen är att den kommer att kosta ungefär som en Panamera.
Den börjar på 877.000 kr.
Men börjar du jämföra med en model 3, är det verkligen rättvist?Verdi skrev:HelectriC skrev:knappast den som klarar 100 under 4 sek och har bra utrustningZalman3 skrev:Jag tror att det går att få loss en Taycan för under miljonen.
Indikationen är att den kommer att kosta ungefär som en Panamera.
Den börjar på 877.000 kr.
"Turbon" ska klara 0-100 under 3 sekunder. Är ändrat från 3,5 sek. Så varför inte? En simpel Long Range för 600 tkr klarar ju 3,4 sekunder med endast en liten mjukvaruändring för 11 tkr.
Ska de släppa en Taycan som gör 0-100 på 4,5-5 sekunder så blir de ju utskrattade.
Bra utrustning är subjektivt. För mig räcker det med basnivån skulle jag tro. Ser inga direkta måsten ur mitt perspektiv. Adaptiva dämpare, kontrastsömmar, bakaxelstyrning, keramiska bromsskivor, sport chrono, HUD, LED Matrix osv osv klarar jag mig utan idag på Teslan. Kommer nog klara mig utan det på en Porsche också.
Jasså! Jag hörde att instegspriset blir 50.000 euro för en Turbo S och då ingår i stort sett allt av utrustning och bilen gör 0-100 på 2,6sek och klarar ”ringen” på 6minuter. 350kW laddning ingår självklart för förste ägaren livet ut.dd88 skrev:Hörde precis att Porsche har ställt in visningen och dragit in lanseringen. Man hänvisar nu kunderna till Tesla Model 3 istället. Stänkskydd med Porschelogo skickas ut till alla som förbokat
En sjukt bra deal helt enkelt.HelectriC skrev:Jasså! Jag hörde att instegspriset blir 50.000 euro för en Turbo S och då ingår i stort sett allt av utrustning och bilen gör 0-100 på 2,6sek och klarar ”ringen” på 6minuter. 350kW laddning ingår självklart för förste ägaren livet ut.dd88 skrev:Hörde precis att Porsche har ställt in visningen och dragit in lanseringen. Man hänvisar nu kunderna till Tesla Model 3 istället. Stänkskydd med Porschelogo skickas ut till alla som förbokat
Dock så ingår inte ratt och det är enbart ratt köpt från Porsche som får igång bilen. Ratt kostar 150.000 euro.
Ja, det var sjukt störigt. Men det handlar nog om att de är så osäkra på engelska att det hade blivit tråkigt att lyssna. Fast dom borde ju kunna hitta NÅGRA personer som är stabila på engelska12man skrev:och så ska nissen prata tyska med engelskt överprat
helix skrev:Har fått all info om svenska priser och utrustning... DYRT! 2,1 miljoner baspris för Turbo S och 1,7 milj för Turbo.
WLTP range 41 mil för Turbo S och 45 mil för Turbo
HelectriC skrev:450km, hmmmmm, inte imponerande.
Verdi skrev:HelectriC skrev:450km, hmmmmm, inte imponerande.
Är det 450 km i verkligheten så är det ju bra. Men är det 10 mil mindre än de bästa Teslorna så är det ju mindre bra...
helix skrev:Har fått all info om svenska priser och utrustning... DYRT! 2,1 miljoner baspris för Turbo S och 1,7 milj för Turbo.
WLTP range 41 mil för Turbo S och 45 mil för Turbo
HelectriC skrev:Haha, regenerering bara genom bromspedalen eftersom det är sportigt
Vet inte, men garanterat lite dyrare än vad många gissat. 4S lär ligga runt 1,2 milj i baspris. Den bakhjulsdrivna basversionen är nog ganska långt bort (2021?)Verdi skrev:helix skrev:Har fått all info om svenska priser och utrustning... DYRT! 2,1 miljoner baspris för Turbo S och 1,7 milj för Turbo.
WLTP range 41 mil för Turbo S och 45 mil för Turbo
De enklare modellerna då?
HelectriC skrev:Verdi skrev:HelectriC skrev:450km, hmmmmm, inte imponerande.
Är det 450 km i verkligheten så är det ju bra. Men är det 10 mil mindre än de bästa Teslorna så är det ju mindre bra...
WLTP, om du tycker det är verklighet
Man borde ju kunna välja under inställningar.Verdi skrev:HelectriC skrev:Haha, regenerering bara genom bromspedalen eftersom det är sportigt
Får de till det bra så är ju det att föredra. Väldigt lätt att bilen tappar greppet i kurvor annars om man släpper av på gasen lite för hastigt. Det är ju till och med så att motorbromsen från en bensinare kan destabilisera en bil som ligger på gränsen i en kurva.
Kul att det äntligen kommer konkurrenter med bra CW!Verdi skrev:HelectriC skrev:Verdi skrev:HelectriC skrev:450km, hmmmmm, inte imponerande.
Är det 450 km i verkligheten så är det ju bra. Men är det 10 mil mindre än de bästa Teslorna så är det ju mindre bra...
WLTP, om du tycker det är verklighet
Både du och jag vet att WLTP vs verklighet skiljer mellan olika bilar. I vissa bilar är det lättare att uppnå WLTP-siffran än i andra. Med ett Cd på 0,22 så borde den gå snålt.