Behovet är ju inte lika stort för det, behövde i princio aldrig ens använda helljus på min 2018 ens på väg till fjällen så det är ju lugnt. Visste hade Matrix varit coolt men inte nödvändigt.Credde skrev:
Väl lite mycket fokus på "bling-bling" känns det som, och inte fokus på att få in bättre strålkastare t.ex.
Model S/X part 2
Moderator: Redaktion
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Model S/X part 2
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Tror Tesla väljer att sätta i nya TPMS sensorer som man har gjort med Model 3, då passar fälgarna men man måste byta TPMS sensorer för att få det att funka. Enbart en gissning från min sida i nuläget.MWall skrev:Själva grunddesignen är ju väldigt lyckad och tidlös tycker jag. Däremot hade det inte suttit fel med nya strålkastare osv. De nya fälgarna är svinfula men jag antar att de gamla 21" också passar?Legato skrev:Väldigt lite tycker jag tyvärr. Mycket besviken på det.frippe skrev:Vad har de hittat på med utsidan?
Tycker mig se att fronten är förändrad, kanske även motorhuven.
Chromet är borta. Men vad har gjorts mer?
Lite förändrad diffusor bak, chromet borta, större luftinsläpp fram, andra fälgar som tillval är väl de enda lite större grejerna?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- metchristian
- Teslaägare
På skärmen..Benz skrev:Den där ratten kan väl inte bli verklighet? Blinkers på ratten? Var sitter växelväljaren?
Jag gillar ratten och blinkers sköts från ratten via touchknapparna där.metchristian skrev:På skärmen..Benz skrev:Den där ratten kan väl inte bli verklighet? Blinkers på ratten? Var sitter växelväljaren?
De hade kunnat göra något mer exteriört då den ser rätt tam ut. Själv väljer jag nog dock en Cybertruck. Lite mer brutalare exteriört och antagligen samma rätt som Modell S/X.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Grunddesignen på S är jättefin. På X not so much imo.MWall skrev:Själva grunddesignen är ju väldigt lyckad och tidlös tycker jag. Däremot hade det inte suttit fel med nya strålkastare osv. De nya fälgarna är svinfula men jag antar att de gamla 21" också passar?Legato skrev:Väldigt lite tycker jag tyvärr. Mycket besviken på det.frippe skrev:Vad har de hittat på med utsidan?
Tycker mig se att fronten är förändrad, kanske även motorhuven.
Chromet är borta. Men vad har gjorts mer?
Lite förändrad diffusor bak, chromet borta, större luftinsläpp fram, andra fälgar som tillval är väl de enda lite större grejerna?
Jag är främst besviken på att Plaid ser så mesig ut. Jag tycker att en vrålsnabb bil också ska se vrålsnabb ut

Tycker också det är illa med strålkastarna men hoppas att de ändå är uppdaterade på något vis.
Håller med ang S 21" fälgar, medan jag tycker X 22" fälgar blivit ännu snyggare.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Ja, nya 22" turbinerna är ju väldigt snygga, jag är bara orolig att dom ger lika dålig räckvidd (och komfort) som dom gamla.Legato skrev:Håller med ang S 21" fälgar, medan jag tycker X 22" fälgar blivit ännu snyggare.
Skulle det visa sig att dom har lyckats göra dom mer effektiva så tar jag dom direkt, Midnight Silver med dessa är ju väldigt läckert

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
hoppas de gamla bakljusen har bytts ut, de ser verkligen inte moderna ut med sina prickar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag har svårt att se skillnad ärligt talat. Så att säga att den ser ut som skit är att ta i. Byt fälgarna bara så är det lugnt.point1 skrev:Utvändigt ser det ju ut som skit... hoppas den är snyggare i verkligheten. Den första S är mycket snyggare och även den nuvarande.
Helljus bryr jag mig inte om. Men Matrix är grymt bra när man annars fått nöja sig med enkelt halvljus.OfarligTesla skrev:Behovet är ju inte lika stort för det, behövde i princio aldrig ens använda helljus på min 2018 ens på väg till fjällen så det är ju lugnt. Visste hade Matrix varit coolt men inte nödvändigt.Credde skrev:
Väl lite mycket fokus på "bling-bling" känns det som, och inte fokus på att få in bättre strålkastare t.ex.
frågan är hur många som egentligen (globalt sett) kommer att vilja hålla ut med samma design som kom ut 2012 
Känns inte som det hade varit jättesvårt att ändra på några paneler, lite veck här och där, så hade de plötsligt sett betydligt yngre ut. DÅ hade jag verkligen funderat på byte, men nu, naaa.

Känns inte som det hade varit jättesvårt att ändra på några paneler, lite veck här och där, så hade de plötsligt sett betydligt yngre ut. DÅ hade jag verkligen funderat på byte, men nu, naaa.
Model 3-24/Polestar 3-24
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tycker bilen ser markant annorlunda ut från den som kom 2012, tycker den fick småsaker nu som verkligen förbättrade (inte minst bort med kromet).HelectriC skrev:frågan är hur många som egentligen (globalt sett) kommer att vilja hålla ut med samma design som kom ut 2012
Helt annan sak, enligt Teslas svenska sida ska den ladda 322 av 663 km på 15 minuter. Nu vet vi ju inte storlek på dessa batterier men snabbare än 145 kW är det iaf i genomsnitt. Hoppas bara inte det är direkt taget från US sidan och inte stämmer här.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
- Gustafsson
- Teslaägare
Kul med ny interiör, men för lite viktiga förändringar - blir inget byte nu. Avbeställer ny S.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag är nog inne på samma. De där jäkla baklysena från 90-talet klarar jag inte av. Inser ju också att 4680 kommer ge stor skillnad i räckvidd, vilket den inte fick nu.Gustafsson skrev:Kul med ny interiör, men för lite viktiga förändringar - blir inget byte nu. Avbeställer ny S.
Blir nog ny Model S 2022-23 för min del.
Besviken faktiskt, i-lands-tråkigt.
Model Y LR
Model S 100D -18
Kommer du välja vanlig ratt?
Edit:
Ingen växelväljare???
Edit:
Ingen växelväljare???
https://electrek.co/2021/01/27/tesla-ne ... t-sensors/The vehicle uses its Autopilot sensors to intelligently and automatically determine intended drive modes and select them. For example, if the front of Model S/X is facing a garage wall, it will detect this and automatically shift to Reverse once the driver presses the brake pedal. This eliminates one more step for the drivers of the world’s most intelligent production cars.”
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 2 gång.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Zalman3 skrev:Kommer du välja vanlig ratt?
Varifrån kommer den där bilden? Ser ut som photoshop. Kan inte vara rätt ratt. Saknar loggan osv.
Fick samtal från Teslasäljaren nyss som informerade att priset bokningen som legat sedan tidigare inte gäller- de hävdar att det är en ny modell med nytt pris, och att min bokning gäller en modell som inte längre finns. Jag fick valet att uppgradera bokningen till nya Model S med nya priset, eller att kliva av.
Så mycket för den kundlojaliteten...
Jag hade bokat en S LR för ett par veckor sedan.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Bra att veta, då blev valet jävligt lätt för min del. Lade beställning i December, men då kommer jag definitivt kliva av.KlasE skrev:Fick samtal från Teslasäljaren nyss som informerade att priset bokningen som legat sedan tidigare inte gäller- de hävdar att det är en ny modell med nytt pris, och att min bokning gäller en modell som inte längre finns. Jag fick valet att uppgradera bokningen till nya Model S med nya priset, eller att kliva av.
Model Y LR
Model S 100D -18
det är ju skitsnack, har du ett avtal, så måste de upprätthålla sin del! Stå på dig!KlasE skrev:Fick samtal från Teslasäljaren nyss som informerade att priset bokningen som legat sedan tidigare inte gäller- de hävdar att det är en ny modell med nytt pris, och att min bokning gäller en modell som inte längre finns. Jag fick valet att uppgradera bokningen till nya Model S med nya priset, eller att kliva av.
Model 3-24/Polestar 3-24
- OfarligTesla
- Teslaägare
Är en rendering som ligger gömd på Teslas sida, så det är via dem.MWall skrev:Zalman3 skrev:Kommer du välja vanlig ratt?
Varifrån kommer den där bilden? Ser ut som photoshop. Kan inte vara rätt ratt. Saknar loggan osv.
ska tydligen vara knappar för växelväljare vid sidan av mobilladdplattan.Zalman3 skrev:Kommer du välja vanlig ratt?
Edit:
Ingen växelväljare???
https://electrek.co/2021/01/27/tesla-ne ... t-sensors/The vehicle uses its Autopilot sensors to intelligently and automatically determine intended drive modes and select them. For example, if the front of Model S/X is facing a garage wall, it will detect this and automatically shift to Reverse once the driver presses the brake pedal. This eliminates one more step for the drivers of the world’s most intelligent production cars.”
Model 3-24/Polestar 3-24
Nej tyvärr inte. Står ju i avtalet att de har rätt att justera priset. Dock borde man få tillbaka sin tusenlapp...HelectriC skrev:det är ju skitsnack, har du ett avtal, så måste de upprätthålla sin del! Stå på dig!KlasE skrev:Fick samtal från Teslasäljaren nyss som informerade att priset bokningen som legat sedan tidigare inte gäller- de hävdar att det är en ny modell med nytt pris, och att min bokning gäller en modell som inte längre finns. Jag fick valet att uppgradera bokningen till nya Model S med nya priset, eller att kliva av.
Tråkigt dock, trodde verkligen de skulle behålla priset.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nä, alltså. Det är ju faktiskt olika modeller som de säger. Antar att han beställt en Performance? Ska han då få uppgraderingen till Plaid gratis trots att priset skiljer runt 200 papp?HelectriC skrev:det är ju skitsnack, har du ett avtal, så måste de upprätthålla sin del! Stå på dig!KlasE skrev:Fick samtal från Teslasäljaren nyss som informerade att priset bokningen som legat sedan tidigare inte gäller- de hävdar att det är en ny modell med nytt pris, och att min bokning gäller en modell som inte längre finns. Jag fick valet att uppgradera bokningen till nya Model S med nya priset, eller att kliva av.
Jag är ofta kritisk mot Tesla men nu måste jag ge dem rätt.
Kommer nog ge upphov till en del härliga parkeringsskador när man fickparkerar och bilen får för sig att byta växel när den tycker att man inte kan backa längre bak t.exZalman3 skrev:Kommer du välja vanlig ratt?
Edit:
Ingen växelväljare???

På bilden från electrek.
https://electrek.co/2021/01/27/tesla-ne ... t-sensors/
Är det bara jag som tycker det ser heltokigt ut?
Ser lite ut som någon hängt på en skärm som inte alls harmoniserar med övriga inredningen.
https://electrek.co/2021/01/27/tesla-ne ... t-sensors/
Är det bara jag som tycker det ser heltokigt ut?
Ser lite ut som någon hängt på en skärm som inte alls harmoniserar med övriga inredningen.
Model Y LR.
Model S70D
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Det var en Model S LR han hade bokat, så mycket gick priset inte upp på den, så jag tycker faktisk det är dåligt av Tesla.MWall skrev:Nä, alltså. Det är ju faktiskt olika modeller som de säger. Antar att han beställt en Performance? Ska han då få uppgraderingen till Plaid gratis trots att priset skiljer runt 200 papp?HelectriC skrev:det är ju skitsnack, har du ett avtal, så måste de upprätthålla sin del! Stå på dig!KlasE skrev:Fick samtal från Teslasäljaren nyss som informerade att priset bokningen som legat sedan tidigare inte gäller- de hävdar att det är en ny modell med nytt pris, och att min bokning gäller en modell som inte längre finns. Jag fick valet att uppgradera bokningen till nya Model S med nya priset, eller att kliva av.
Jag är ofta kritisk mot Tesla men nu måste jag ge dem rätt.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous