Moderator: Redaktion
Som jag förstod honom så har den Model S Plaid han talar om i videon huvudsakligen gått som hyrbil via Turo(!)... Undrar ifall några av missljuden inifrån kupén skulle kunna ha ngt med det att göra... T.ex. ifall vissa som hyrt bilen ägnat sig åt mer eller mindre avklädda 'aktiviteter' i bilen...
Nej definitivt inte, det är semi-slicks. Så Tesla nämner fint att bilen måste hämtas på släpvagn eller lastbil om man köper track package. Tycker dock inte 20” ser så fett ut på plaid.
Finns det inga Cup2 i rätt dimension?NEO skrev: ↑04 maj 2023 21:30Nej definitivt inte, det är semi-slicks. Så Tesla nämner fint att bilen måste hämtas på släpvagn eller lastbil om man köper track package. Tycker dock inte 20” ser så fett ut på plaid.
På min har jag redan 21” Arachnid så 154k för 410mm feta bromsar runt om med smidda bromsok är det sjukt prisvärt.
Missade visst att det var 20”….jpetters skrev:Känns som ett ”bra” pris på hjulen också, jämfört med Arachnids som väl kostar lika mycket att uppgradera till från 19”.
Några rapporter om de uppgraderade bromsarna låter illa som keramiska dito ofta gör? Kör man inte mycket bana brukar det mest vara irriterande att höra i vardagen. Men vettigt pris som sagt.NEO skrev: ↑04 maj 2023 21:30Nej definitivt inte, det är semi-slicks. Så Tesla nämner fint att bilen måste hämtas på släpvagn eller lastbil om man köper track package. Tycker dock inte 20” ser så fett ut på plaid.
På min har jag redan 21” Arachnid så 154k för 410mm feta bromsar runt om med smidda bromsok är det sjukt prisvärt.
På den där bilden är ju bilen extremt förvrängd. Tycker det blir minst sagt svårt att dra några slutsatser utifrån den. Finns det inga bättre bilder?...
NEO hänvisar ju till en video. Börja med att titta på den. Du har ju säkert googleSwedishAdvocate skrev: ↑05 maj 2023 00:13På den där bilden är ju bilen extremt förvrängd. Tycker det blir minst sagt svårt att dra några slutsatser utifrån den. Finns det inga bättre bilder?...
Intressant, men vad betyder den här begränsningen:
Innebär det att förmånsbil inte omfattas?Begagnade fordon, beställningar från företag och/eller juridiska personer samt fordon som används för kommersiella ändamål omfattas inte av denna kampanj.
Surt i så fall, slutanvändaren är ju en privatperson även om det är leasing-bolaget som köper.
Kör man 10 000 mil på tre år är denna kampanj värd 100 000 kr i runda slängar.
Även om man kör 10k mil så lär de flesta knappast ladda 100% med SuC, men det är ju individuellt och kanske existerar det någon. Jag har fri SuC och har laddat på SuC totalt 15-20 ggr på 40 månader.
Varningsflagg på den där kampanjen. 14 dagar efter att den är slut så kommer det troligen en stor prissänkning. Börjar bli lätt att följa Teslas strategi.
Nuförtiden är det inte särskilt mycket billigare att leasa den, om du inte avser att fuska med förmånsbeskattningen.jos32 skrev: ↑05 maj 2023 10:26Japp misstänker prissänkning också. Men dom som har väntat länge och fått ett billigare pris så är ju det inte dumt..
Måste ju gälla företag med leasing. Den måste ju bara vara för att täppa till att Taxibilar ej utnyttjar detta..
Vem köper en sån bil privat liksom. Det måste vara extremt få..