Sida 216 av 359

Re: Audi e-tron

Postat: 07 nov 2020 19:36
av M3apan
Martin E-tron skrev:
" jag gillade inte etron. Upplevde den som hård, mörk, tung"

Roligt, det där e det som jag gillar med bilen :D :D

Min bil ska vara som mitt vin, hård, mörk o tung :mrgreen: :mrgreen:
Som min fru beskriver sin älskare...

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 11:44
av Robertrimmevik
mati skrev:
taliz skrev:
Testa även EQC, helt annan känsla.
Sedan finns nog också ID4 och kanske Enyaq att provköra i vår. Y är du kanske inte så sugen på om du inte gillar 3an...
Alltså utan att ha varken sett eller provkört ID4 eller Enyaq irl så tror jag att det är som äpplen och päron när man jämför med en e-tron. Det är helt olika bilar i helt olika prisklasser. Jag kan förvisso tänka mig att byta min e-tron mot en ID4, men det handlar bara om priset och inget annat. Jag är mycket medveten om att jag byter ner mig på i princip alla punkter. Och är man ute efter en bil med hög lyxkänsla så är e-tron garanterat ett bättre val än ID4.
Alla vet ju numera att du inte gillar e-tron, men jag vet inte riktigt vad det är du stör dig på. Jag tror att "känslan" du pratar om handlar nog snarare om att du inte vill tycka om bilen. Du har ju pratat skit om e-tron i flera år, långt innan du ens hade suttit i en. Lika länge har du envisats med att skriva bajs på franska när du menade e-tron. Det är ditt val, och du kan såklart tycka vad du vill. Men jag skulle inte lita på ditt omdöme när det kommer till just denna bilen.
Försäljningssiffrorna å andra sidan talar sitt eget språk och det verkar ju som att det är få som delar din uppfattning om att e-tron är dålig och EQC är mycket bättre.
Att Taliz skulle gå igång på den kommentaren var väll lika väntat som att det blir måndag nästa vecka också. ;)
Men nu måste jag fråga dig.
Måste du verkligen göra dig av med din e-tron?
Jag kan just ingenting om företagsbilar och förmåner. Men du har ju en bil med hög kvalitet som du är relativt nöjd med men som nu gjort ett jätteras. Blir det verkligen en vinst att byta ner sig till en ID4 då med tanke på vad du får för pengarna.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 11:59
av PapaD
Jag förstår inte heller. Du kommer ju med 100% säkerhet tycka att ID4 är sämre på allt. Tycker du ska bita i det söta äpplet och planera för ett långt ägande av bägge dina bilar.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 12:57
av mati
PapaD skrev:
Jag förstår inte heller. Du kommer ju med 100% säkerhet tycka att ID4 är sämre på allt. Tycker du ska bita i det söta äpplet och planera för ett långt ägande av bägge dina bilar.
Problemet är att jag inte längre har råd med bägge. E-tron kostar runt 11-12 tusen per månad i privata pengar och det är mer än vad jag kan betala. Samtidigt använder jag den nästan aldrig längre eftersom jag sitter mest hemma och jobbar. Jag har inte ens kommit upp i 500 mil i år. Fram till förra årsskiftet hade jag kört över 2000 mil på 9 månader. Den kan vara hur fin som helst, men kostnaden överstiger nyttan med råge. Varför ska jag behålla den? Det finns betydligt billigare bilar som duger för mina behov.
Som jag ser på det nu kommer jag nog inte ens köpa en ID4 utan snarare en begagnad Passat GTE eller ännu "sämre".
Jag är fullt medveten om att det blir ett nedköp på ett sätt. Men å andra sida kommer det bli fantastiskt skönt att slippa lägga halva lönen på en jättedyr bil som jag inte behöver.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 14:49
av dfa
Tänkte ägna mig åt lite painsharing och dela med mig av min inte helt angenäma upplevelse av att ta mig från (någon mil utanför) GBG till Sälen i min e-tron 50 för någon vecka sedan. (+12 grader och ganska stark medvind, höll +10 km/h eller mer men inte över 120)

Avstånden är ju viktiga här. Och jag beräknade att jag i princip skulle kunna ta mig till Ionity Karlstad men toppade upp till 100% i Spekeröd för säkerhets skull.
Gott och väl, anländer i Karlstad med 1,7 mil tillgodo (22,1 mil och 256kwh snittförbrukning)
Det är 25 mil ganska exakt till Sälen (Lindvallen) så jag inser att jag kommer att behöva stödladda lite på vägen.
Siktar på Fortum Torsby eller Bee Malung. Vill ha DC så klart.
Men när jag lämnar Karlstad gör jag det med 87% SoC och det var lite korkat för jag inser snabbt att jag kanske inte når Malung. Kör E45.

Får inte jättehjälp av MMI, så använder ABRP och inser att det finns en 50kw InCharge laddare vid OKQ8 i Sunne. Beslutar mig för att testa denna.
Efter 15 minuter ute i regn och blåst ger jag upp då jag inte lyckas starta laddningen från appen, som har funkat tidigare.

Det är nu som jag börjar få ångest. Fortum-appen visar att CCS uttaget är ur drift på laddaren i Torsby. Familjen sitter i bilen och väntar.
Om jag inte kan ladda där vet jag ingen mer 50kw laddare längs vägen, då jag inte vågar chansa på Malung, och blir utelämnad till AC (11kw) vilket inte direkt vad det jag tänkte mig.
Beslutar mig för att chansa och kör till Torsby ändå. Som tur är det ledigt vid Fortumladdaren och när jag tar i och ur CCS handsken börjar den lysa grönt i appen igen och jag kan börja ladda från den!

Lättnad. Laddar upp till 90% och drar vidare.
Sneglar avundsjukt på SuC-stallen vid avfärd.

Framme i Sälen packar vi ur vid stugan och jag åker iväg för att ställa bilen på laddning vid SkiLodgen över natten. Har 5% och 1,4 mil kvar.
Nu visar det sig att de 11kw laddare som var gratis förra året nu är kopplade till EasyPark.
Ok, bara att ladda ned och starta laddningen trodde jag - men det visar sig att jag inte kan registrera mig i EasyPark appen (får ett "-1 datafel" i appen när jag försöker skriva in mitt telefonnummer)

Skit. 4 lediga laddare men kan inte ladda vid någon av dem. Tyvärr så är laddmöjligheterna i Lindvallen inte bättre utan SÄMRE i år i och med det extra steget med EasyPark.
Åker runt och letar stolpar med mina 5% SoC. Inte kul alls. Vid Kaisers står en GTE och laddar på det enda fungerande uttaget. Åker vidare.
Hittar en till stolpe vid Skistar Högkvarter där det redan står en e-tron, men ett uttag är ledigt så jag ställer mig där och promenerar 20 minuter till stugan.
Laddar fullt under natten och går och hämtar bilen direkt på morgonen, före frukost, för att inte blockera platsen i onödan.

Hem vägen går bättre. Laddar på Bee i Malung, Ionity Karlstad och Bee Mellerud utan incidenter.

Sammanfattning
Ionity har alltid funkat bra för mig, men Supercharger nätverket är bättre utbyggt. Så är det bara. Speciellt norr om Karlstad.
Hos de andra operatörera är man utelämnad ofta till ett enda uttag och vet inte om det funkar eller om det är upptaget. - Säkert sådant som ni andra redan vet men för mig blev detta väldigt uppenbart under den här resan. Osäkerheten kring detta gör att jag aldrig mer kommer att lita på att ladda utanför Ionity med Audin.
Summa summarum. Kommer tyvärr sannolikt aldrig mer att bege mig norr om Karlstad med vår e-tron, synd det då det är en kanonbil för långfärd, utan det får bli Teslan.
Vad gäller SkiStar och deras syn på elbilism så är det ett nödvändligt ont att behöva besöka deras anläggningar ibland, men jag kommer att söka mig till andra operatörers skidanläggningar mer och mer. Inte OK standard på laddmöjligheter för att vara 2020 hos SkiStar.
Det kommer att bli kaos under högsäsong med så dåliga möjligheter att ladda. Känns verkligen som på vinst eller förlust om man hittar en laddare.

Ja - med tillgängligheten och enkelheten i laddningen och det utbyggda nätverket så är det solklart så att Tesla är långt före. Det hade jag redan på känn då vi ju har en TM3a också, men att Tesla är så mycket före? Bara att ta av sig hatten.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 14:59
av mikebike
Tack för en utförlig rapport. Det känns som att jag gjort rätt val när jag beställt en Tesla. Jag har min släkt i Norrland f.ö.
Audin var aldrig aktuell för mig eftersom den är för dyr, men Polestar P2, Skoda Enyaq och Volvo XC40 P8 var andra kandidater.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 15:33
av dfa
e-tron är en SUV med SUV komfort som är är tyst, bekväm och rymlig. Man kan dra tungt med den också om man behöver.
Bortsett från det är Model 3 bättre på precis allt. Har inte haft en X så vet inte hur den är men antar att den tickar alla boxar som e-tron gör, plus några till.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 15:38
av Banane
dfa skrev:
Ja - med tillgängligheten och enkelheten i laddningen och det utbyggda nätverket så är det solklart så att Tesla är långt före. Det hade jag redan på känn då vi ju har en TM3a också, men att Tesla är så mycket före? Bara att ta av sig hatten.
Fjällen kan vara en utmaning med Tesla också även om Sveg låst upp många fler destinationer med sin supercharger. Åker man inte till fjällen eller andra destinationer i glesbygd så är skillnaden mellan Tesla och andra mindre.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 15:52
av mikebike
dfa skrev:
e-tron är en SUV med SUV komfort som är är tyst, bekväm och rymlig. Man kan dra tungt med den också om man behöver.
Bortsett från det är Model 3 bättre på precis allt. Har inte haft en X så vet inte hur den är men antar att den tickar alla boxar som e-tron gör, plus några till.
Fast X är ännu dyrare och kan inte ha takräcke, så den är inte (heller) aktuell för mig.
Vi får se hur Model Y känns, jag har beställt en sån också. :mrgreen:

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 16:00
av Hertsh
mikebike skrev:
dfa skrev:
e-tron är en SUV med SUV komfort som är är tyst, bekväm och rymlig. Man kan dra tungt med den också om man behöver.
Bortsett från det är Model 3 bättre på precis allt. Har inte haft en X så vet inte hur den är men antar att den tickar alla boxar som e-tron gör, plus några till.
Fast X är ännu dyrare och kan inte ha takräcke, så den är inte (heller) aktuell för mig.
Vi får se hur Model Y känns, jag har beställt en sån också. :mrgreen:
Vad använder du takräcket till? De flesta användningsområden går att täcka med en X trots att den inte kan ha takräcke.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 16:05
av martinot
Banane skrev:
dfa skrev:
Ja - med tillgängligheten och enkelheten i laddningen och det utbyggda nätverket så är det solklart så att Tesla är långt före. Det hade jag redan på känn då vi ju har en TM3a också, men att Tesla är så mycket före? Bara att ta av sig hatten.
Fjällen kan vara en utmaning med Tesla också även om Sveg låst upp många fler destinationer med sin supercharger.
Beror nog på var i fjällen man skall åka, men vi kommer nog att fortsätta ta vår dieselkombi för att slippa tänka på sådant.

En M3 blir ju dessutom lite väl liten om man skall åka med skidor och packning till fjällen.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 16:39
av dfa
martinot skrev:
Banane skrev:
dfa skrev:
Ja - med tillgängligheten och enkelheten i laddningen och det utbyggda nätverket så är det solklart så att Tesla är långt före. Det hade jag redan på känn då vi ju har en TM3a också, men att Tesla är så mycket före? Bara att ta av sig hatten.
Fjällen kan vara en utmaning med Tesla också även om Sveg låst upp många fler destinationer med sin supercharger.
Beror nog på var i fjällen man skall åka, men vi kommer nog att fortsätta ta vår dieselkombi för att slippa tänka på sådant.

En M3 blir ju dessutom lite väl liten om man skall åka med skidor och packning till fjällen.
Allt är relativt. Har inte haft liknande problem/upplevelse alls när jag kört upp med 3an (LR RWD) som har 60 mil WLTP och som sagt bättre laddinfra jämfört med e-tron som har 30mil WLTP... och kass infrastuktur norr om Karlstad.
Gillar inte att baksätet i M3:an vid långfärd men som tur är funkar det för barnen. På med en takbox så funkar det bra, har ingen barnvagn eller annat skrymmande utan bara skidor/bräda och kläder som följer med i packningen.

Men klart att jag tagit Audin om jag kunde lita på att jag kommer fram...

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 17:31
av mikebike
Hertsh skrev:
mikebike skrev:
dfa skrev:
e-tron är en SUV med SUV komfort som är är tyst, bekväm och rymlig. Man kan dra tungt med den också om man behöver.
Bortsett från det är Model 3 bättre på precis allt. Har inte haft en X så vet inte hur den är men antar att den tickar alla boxar som e-tron gör, plus några till.
Fast X är ännu dyrare och kan inte ha takräcke, så den är inte (heller) aktuell för mig.
Vi får se hur Model Y känns, jag har beställt en sån också. :mrgreen:
Vad använder du takräcket till? De flesta användningsområden går att täcka med en X trots att den inte kan ha takräcke.
3-4 cyklar.

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 19:08
av Hertsh
mikebike skrev:
Hertsh skrev:
mikebike skrev:
dfa skrev:
e-tron är en SUV med SUV komfort som är är tyst, bekväm och rymlig. Man kan dra tungt med den också om man behöver.
Bortsett från det är Model 3 bättre på precis allt. Har inte haft en X så vet inte hur den är men antar att den tickar alla boxar som e-tron gör, plus några till.
Fast X är ännu dyrare och kan inte ha takräcke, så den är inte (heller) aktuell för mig.
Vi får se hur Model Y känns, jag har beställt en sån också. :mrgreen:
Vad använder du takräcket till? De flesta användningsområden går att täcka med en X trots att den inte kan ha takräcke.
3-4 cyklar.
Beroende på storlek på cyklarna kan du ta det på kroken. https://electrek.co/2016/06/16/tesla-cu ... bike-rack/


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 19:33
av mati
dfa skrev:
Ja - med tillgängligheten och enkelheten i laddningen och det utbyggda nätverket så är det solklart så att Tesla är långt före. Det hade jag redan på känn då vi ju har en TM3a också, men att Tesla är så mycket före? Bara att ta av sig hatten.
Du beskriver det väldigt bra. Norr om Karlstad är det mer eller mindre en plåga att resa batteridrivet om det inte står Tesla på huven. Jag känner igen den där känslan när man tittar avundsjukt på superchargern i Torsby. Och Mora. Och man förvånas över att folk kan köra obehindrat hela vägen upp till Östersund, tills man kommer ihåg att de naturligtvis kör fossilbil. :cry:

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 19:34
av mati
Borttagen dubbelpost

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 20:28
av mikebike
Hertsh skrev:
mikebike skrev:
Hertsh skrev:
mikebike skrev:
dfa skrev:
e-tron är en SUV med SUV komfort som är är tyst, bekväm och rymlig. Man kan dra tungt med den också om man behöver.
Bortsett från det är Model 3 bättre på precis allt. Har inte haft en X så vet inte hur den är men antar att den tickar alla boxar som e-tron gör, plus några till.
Fast X är ännu dyrare och kan inte ha takräcke, så den är inte (heller) aktuell för mig.
Vi får se hur Model Y känns, jag har beställt en sån också. :mrgreen:
Vad använder du takräcket till? De flesta användningsområden går att täcka med en X trots att den inte kan ha takräcke.
3-4 cyklar.
Beroende på storlek på cyklarna kan du ta det på kroken. https://electrek.co/2016/06/16/tesla-cu ... bike-rack/
Nej, det går inte. En Model X är 40 cm längre än en XC60, med cykelhållaren blir det över en meter. Funkar inte om man måste fickparkera varje gång man kommer hem. Jag valde faktiskt en XC60 istället för en XC70 just för skillnaden i längd.
20190603_163036.jpg
Var skall man göra av cykelhållaren när den inte används?
Och så var det prisskillnaden. En MX är ungefär 500000 dyrare än en M3 eller MY....

Re: Audi e-tron

Postat: 09 nov 2020 23:49
av M3apan
martinot skrev:

En M3 blir ju dessutom lite väl liten om man skall åka med skidor och packning till fjällen.
Våran trea funkar hur bra som helst för fjällen. Framförallt när man är amatöråkare som i våran familj. 4 pers ink packning ryms väl, kan ta oss upp hela vägen till Riksgränsen om man så vill och sen hyr vi komplett skidutrustning på plats (intalar mig att det även ur miljöperspektiv är ett bättre val att hyra skidor dom ca 3 ggr per år man åker, istället för att köpa). Så det är nog högst individuellt vad man har för behov.

Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 07:22
av Hertsh
mikebike skrev:
Hertsh skrev:
mikebike skrev:
Hertsh skrev:
mikebike skrev:
Fast X är ännu dyrare och kan inte ha takräcke, så den är inte (heller) aktuell för mig.
Vi får se hur Model Y känns, jag har beställt en sån också. :mrgreen:
Vad använder du takräcket till? De flesta användningsområden går att täcka med en X trots att den inte kan ha takräcke.
3-4 cyklar.
Beroende på storlek på cyklarna kan du ta det på kroken. https://electrek.co/2016/06/16/tesla-cu ... bike-rack/
Nej, det går inte. En Model X är 40 cm längre än en XC60, med cykelhållaren blir det över en meter. Funkar inte om man måste fickparkera varje gång man kommer hem. Jag valde faktiskt en XC60 istället för en XC70 just för skillnaden i längd.
20190603_163036.jpg
Var skall man göra av cykelhållaren när den inte används?
Och så var det prisskillnaden. En MX är ungefär 500000 dyrare än en M3 eller MY....
Visst blir fickparkerande ett bekymmer om man ska göra det med cykelhållaren på. Det var inte det jag försökte hjälpa dig med, utan jag ville bara tydliggöra att det går att ha många praktiska lösningar med en Model X som ofta förbises. Många är fast i föreställningen att det krävs takräcke o takbox till en bil. Men alla har vi olika förutsättningar.

Ditt cykelställ lägger du på samma ställe som dit takräcke när det inte används. Om du vill ha med det lägger du det inne i bilen om de är i vägen på kroken. Man behöver inte se bekymmer i allting.

Själv kunde jag INTE ha takbox på min XC60 eftersom jag då inte kom in i alla de parkeringsgarage som har 2,05 i maxhöjd. Med min MX får jag in all packning jag tidigare var tvungen att lägga i box, inne i bilen eller i frunken.

Re: Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 08:01
av HelectriC
Det är nog inte riktigt så enkelt, har man en ordentlig cykelhållare för 4 cyklar med ljus och skylt, så är den en ordentlig pjäs. Inget man bara lägger undan i hörnet om vi säger så :D Dessutom så verkar det ju som på gatan där han har XC60 inte är så väldigt mycket plats. Man kan ju inte gärna blockera hela vägen varje gång man ska ut/in med cykelställ, cyklar och hela paketet. Dessutom antar jag att cykelhållare på taket helt enkelt får sitta där ett tag under säsongen (man tar ju inte av/på om man cyklar varje helg), så då blir det ju ändå jobbigare om man har en krokmonterad hållare som ska tas av/på varje gång.
Det handlar nog just om att inte göra mer bekymmer än de är, men inte helt samma förståelse av begreppet ”bekymmer” :)

Re: Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 08:25
av BrooklynS
HelectriC skrev:
Det är nog inte riktigt så enkelt, har man en ordentlig cykelhållare för 4 cyklar med ljus och skylt, så är den en ordentlig pjäs. Inget man bara lägger undan i hörnet om vi säger så :D Dessutom så verkar det ju som på gatan där han har XC60 inte är så väldigt mycket plats. Man kan ju inte gärna blockera hela vägen varje gång man ska ut/in med cykelställ, cyklar och hela paketet. Dessutom antar jag att cykelhållare på taket helt enkelt får sitta där ett tag under säsongen (man tar ju inte av/på om man cyklar varje helg), så då blir det ju ändå jobbigare om man har en krokmonterad hållare som ska tas av/på varje gång.
Det handlar nog just om att inte göra mer bekymmer än de är, men inte helt samma förståelse av begreppet ”bekymmer” :)
I en X ryms ju cyklarna inuti bilen :lol: Klart behändigare än ett schabrak bakom.

Skämt åsido så tror jag att de flesta nog föredrar cyklarna på taket. Men med elbil så finns ju fler argument för att ha dem på kroken (luftmotstånd).

Re: Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 09:10
av mikebike
HelectriC skrev:
Det är nog inte riktigt så enkelt, har man en ordentlig cykelhållare för 4 cyklar med ljus och skylt, så är den en ordentlig pjäs. Inget man bara lägger undan i hörnet om vi säger så :D Dessutom så verkar det ju som på gatan där han har XC60 inte är så väldigt mycket plats. Man kan ju inte gärna blockera hela vägen varje gång man ska ut/in med cykelställ, cyklar och hela paketet. Dessutom antar jag att cykelhållare på taket helt enkelt får sitta där ett tag under säsongen (man tar ju inte av/på om man cyklar varje helg), så då blir det ju ändå jobbigare om man har en krokmonterad hållare som ska tas av/på varje gång.
Det handlar nog just om att inte göra mer bekymmer än de är, men inte helt samma förståelse av begreppet ”bekymmer” :)
Helt riktigt. Takräcket sitter på april - oktober. Förr fick det sitta på året runt.
Jag parkerar aldrig i garage eller parkeringshus, förutom typ en gång per år i Varberg. Vilket möjligen kan bli oftare i framtiden eftersom det finns ett par laddplatser där. ;)

Re: Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 09:29
av Robertrimmevik
mati skrev:
dfa skrev:
Ja - med tillgängligheten och enkelheten i laddningen och det utbyggda nätverket så är det solklart så att Tesla är långt före. Det hade jag redan på känn då vi ju har en TM3a också, men att Tesla är så mycket före? Bara att ta av sig hatten.
Du beskriver det väldigt bra. Norr om Karlstad är det mer eller mindre en plåga att resa batteridrivet om det inte står Tesla på huven. Jag känner igen den där känslan när man tittar avundsjukt på superchargern i Torsby. Och Mora. Och man förvånas över att folk kan köra obehindrat hela vägen upp till Östersund, tills man kommer ihåg att de naturligtvis kör fossilbil. :cry:
Jo E45:an undviker man om man är elbilist i Norrlands inland och ska söder ut. Kusten tycker jag går riktigt bra med våran 55:a. Känner att det börjar vara ganska gott om 50kW-laddare.
Tyckte mig se 4st Bee 50kW-laddare(2 på Audi,1 på Seat och så den gamla green highway)på Birsta i Sundsvall. Inte speciellt tufft att slå ihjäl en och en halv timme där med mat och shopping. Ett bra alternativ för semesterresan om man vill bojkotta Ionity. 2 månader(minsta möjliga abonnemang)Bee kostar väll 800kr och man får 900kWh. Vilket är ganska lagom för en semester.
Behöver jag sedan toppa upp för att ta mig fram dessa 33 mil så finns det 2 50kW-laddare i Härnösand(varav 1 gratis på Ica maxi!), 3 i Ö-vik och 1 i Nordmaling.
Skulle nog säga att Ionity inte är avgörande när man kör e-tron så länge man inte har bråttom och verkligen ogillar att ta stopp på resan men då bör man nog överväga att skippa elbil i vilket fall.
Och innan vi blev med elbil var det ganska standard för oss att ta ett par timmar på Birsta och ett kort toa/kaffe/godis stopp i Ö-vik.

Fjällen kan jag dock förstå problemet med. Vi har dock turen att bo 13 mil in från kusten vilket ger ett stort försprång. Så mitt worst case blir ca 1 timme 11kw i Storuman om 50kW-laddaren är ur funktion eller kö. Med en lunch/middag under tiden funkar det bra. Värre för umebon, speciellt nu när Lyckseles enda 50kW-laddare har varit ur funktion ett tag.
Har man inte heller tillgång till schucko under helgen så blir det ju även jobbigt under själva vistelsen men det gäller ju även Teslaägare. (Utom Åre då det är nära till Ionity och SuC.)

Re: Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 09:45
av mikebike
4 laddare i Birsta 2 i Härnösand o.s.v.
Det låter ju väldigt lite, särskilt i Birsta med tiotusentals besökare varje dag. Är det ofta kö?

Re: Audi e-tron

Postat: 10 nov 2020 09:49
av mikebike
4 laddare i Birsta 2 i Härnösand o.s.v.
Det låter ju väldigt lite, särskilt i Birsta med tiotusentals besökare varje dag, där kan det t.o.m. vara svårt att hitta en vanlig parkeringsplats. Är det ofta kö?