Nej, det är inte optimalt, det håller jag med om. Min bil visar dessutom alltid en dialogruta med ett felmeddelande där bilen påstår att denna funktion inte är tillgänglig, vilket naturligtvis är bullshit. Jag måste alltid klicka bort felmeddelandet först innan jag kan se batteristatusen. Det är alltså fortfarande 2-3 knapptryckningar, åtminstone för mig.Robertrimmevik skrev:Tack. Nu har jag genväg.mati skrev:Men du vet att du kan skapa en favorit (eller genväg) till batteristatus-menyn? Då är den bara en knapptryckning bort.Robertrimmevik skrev:En annan grej som stör mig på e-tron är att du inte kan få upp status % på batteriet i virtuella cockpitten. Som förövrigt kallas plus och ska ha en massa inställningar. Har jag t ex navigation framme så måste jag trycka förbi 3 menyer för att få fram något så väsentligt som hur många % jag har kvar på batteriet. Hur f-n tänkte dom där.
Räknade fel förut. Det var 4 knapptryckningar innan. Nu blir det 2 om man inte har genvägsfältet framme. En klar förbättring men inte optimalt.
Jag förstår ärligt talat inte varför det är så svårt för biltillverkarna att låta kunden välja om man vill se batteristatus i % eller återstående räckvidd i km, dvs så som Tesla gör. Än värre är det i e-Golf där det inte går överhuvudtaget att se batteristatus i %. Det har VW tack och lov ändrat i ID3, men även där är procentvisningen en dold funktion nånstans i menyträdet. I instrumentpanelen visas det inte förrän batteriet är nästan tomt. Jag menar, varför först då? Vad är meningen med detta?