Re: Förboka din Ioniq 5
Postat: 14 apr 2021 08:57
Har det släppts några svenska priser på Ioniq 5?
...och koreanskt tal och text utan översättning!Mickep skrev:Håhåjaja den motoriserade laddluckan och att få bilen att köra fram och backa med fjärrkontrollen... påminner om nått.
Sedan en liten varning, videon ovan är
Fylld med koreanska ljudeffekter.
Nu kanske det inte skiljer så mycket mot Model Y i storlek, men annars så känns det ju mer rättvist att jämföra ett SUV-liknande fordon med ett annat (och inte en liten sportbilsaktig sedan).Zalman3 skrev:Film som visar hur mycket större Ioniq 5 är jämfört med Tesla M3.
45 mil ska en Ioniq 5 komma i verkligheten.Zalman3 skrev:Ioniq 5 räckvidd test.
I filmen har inte bilen ett eluttag inne i bilen.
Men de har CCS adaptern ute.
Adaptern kanske fungerar med alla modeller av Ioniq 5.
Cool laddare!borgward skrev:
Intressant video från Korea på engelska. Interiören testas samt futuristiska snabbladdare från Hyundai.
Watch A Complete And Detailed Ioniq 5 Walkaround By Hyundai UK.
Vad är kofferraum? Är det bagageutrymme (om jag gissar med min skoltyska)?Zalman3 skrev:Ioniq 5 ger Tesla MY hård konkurrens.
ID4/Skoda Enyaq är inte med i matchen.
Tesla MY är ju ett nummer större än VW ID4.martinot skrev:Vad är kofferraum? Är det bagageutrymme (om jag gissar med min skoltyska)?Zalman3 skrev:Ioniq 5 ger Tesla MY hård konkurrens.
ID4/Skoda Enyaq är inte med i matchen.
Där ser ju ID4 och Enyaq ut att klart slå Ioniq 5 (som bara får en halv boll)?
En inte direkt oväsentlig punkt!
Fö. är det ju utmärkt om det kommer flera bra elbilar på marknaden, och ökad konkurrens är ju utmärkt. Alltid bra för oss konsumenter.
Oavsett vilka bilar vi råkar föredra så gynnar det alla.
Jo, fast i den översikten som du själv hänvisade till så fick ID4 precis lika många poäng för det som MY!Zalman3 skrev:Tesla MY är ju ett nummer större än VW ID4.martinot skrev:Vad är kofferraum? Är det bagageutrymme (om jag gissar med min skoltyska)?Zalman3 skrev:Ioniq 5 ger Tesla MY hård konkurrens.
ID4/Skoda Enyaq är inte med i matchen.
Där ser ju ID4 och Enyaq ut att klart slå Ioniq 5 (som bara får en halv boll)?
En inte direkt oväsentlig punkt!
Fö. är det ju utmärkt om det kommer flera bra elbilar på marknaden, och ökad konkurrens är ju utmärkt. Alltid bra för oss konsumenter.
Oavsett vilka bilar vi råkar föredra så gynnar det alla.
Kan kanske ha att göra med att model Y har ett ganska skumt utformat bagage som kanske säger många liter men är mindre användbart, utifrån de bilder jag sett verkar det som det i alla fall.martinot skrev:Jo, fast i den översikten som du själv hänvisade till så fick ID4 precis lika många poäng för det som MY!Zalman3 skrev:Tesla MY är ju ett nummer större än VW ID4.martinot skrev:Vad är kofferraum? Är det bagageutrymme (om jag gissar med min skoltyska)?Zalman3 skrev:Ioniq 5 ger Tesla MY hård konkurrens.
ID4/Skoda Enyaq är inte med i matchen.
Där ser ju ID4 och Enyaq ut att klart slå Ioniq 5 (som bara får en halv boll)?
En inte direkt oväsentlig punkt!
Fö. är det ju utmärkt om det kommer flera bra elbilar på marknaden, och ökad konkurrens är ju utmärkt. Alltid bra för oss konsumenter.
Oavsett vilka bilar vi råkar föredra så gynnar det alla.
Jag gissar att det är Teslas plug&charge som får höga poäng. De andra behöver appar och grejer.mati skrev:Vad menas med "Ladeverhalten", dvs laddbeteende? Full pott för MY och noll för de andra två. Står ID4 och Ioniq5 vid laddaren och trakasserar andra bilar medan Model Y beter sig på ett civiliserat sätt? Eller vad?
Utgår ifrån att detta är standard i Sverige.
Paket
1500,00 EUR
Komfort och interiörutrustning
Batteriuppvärmningssystem,
Värmepump