Nej det vore väl drastiskt och skulle göra det omöjligt att få äga bilen...
Men tålamod är ingen egenskap jag är känd för att besitta.
Synd att jag inte har råd att köpa en Model S i väntan på den.
Måste sälja/byta min dieselpulka och kanske skaffa en hybrid så länge.
Trött på A4'an, 09'a utan adaptiv farthållare och allt annat mums man vill ha!
Nej det vore väl drastiskt och skulle göra det omöjligt att få äga bilen...
Men tålamod är ingen egenskap jag är känd för att besitta.
Synd att jag inte har råd att köpa en Model S i väntan på den.
Måste sälja/byta min dieselpulka och kanske skaffa en hybrid så länge.
Trött på A4'an, 09'a utan adaptiv farthållare och allt annat mums man vill ha!
ja, den adaptiva farthållaren är en drog, de få gånger som den inte fungarar pga tex skit på radarn eller så, sitter jag och stör mig hela tiden på att jag inte längre kan hålla konstant avstånd till bilen framför (eller kan och kan, jag orkar inte!) och vid slökörning i halvtät kö, så sackar jag efter, min hastighet blir lägre och lägre haha, tills nån kör upp i baken för att markera att jag kör för sakta höll nästan på att köpa en Model S utan autopilot, ruskigt glad jag inte gjorde det, har man en gång haft adaptiv farthållare så finns det ingen väg tillbaks
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nae, tvärbalken går på traditionella stället på den, vid C-stolpen. De i baksätet kommer slå i huvudet på den, precis som på dagens Model S.
Det Model 3 har gjort är att flytta tvärbalken till i höjd med B-stolpen, långt framför baksätet. Så det finns inga tvärbalkar runt baksätespassagerarnas huvuden öht.
Nädå, VW har ju fixat bilarna nu. Case closed, allt bra. Känns som vi hamnade på ämnet för en annan tråd... Vi ska nog återgå till Model ☰. Jag är så spänd och nyfiken själv fast jag har en Tesla redan. Kan inte föreställa mig hur olidligt det är för de som inte har någon och får vänta två år till, minst...
har man en gång haft adaptiv farthållare så finns det ingen väg tillbaks
Jag hade adaptiv farthållare och filhållningsassistent på min -12 Passat. Sen när jag beställde -13 A6 och -14 Outlander så lät jag bli att beställa det, och det var rätt lätt att vänja sig av. Det är trevligt att ha, men går att leva utan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
har man en gång haft adaptiv farthållare så finns det ingen väg tillbaks
Jag hade adaptiv farthållare och filhållningsassistent på min -12 Passat. Sen när jag beställde -13 A6 och -14 Outlander så lät jag bli att beställa det, och det var rätt lätt att vänja sig av. Det är trevligt att ha, men går att leva utan.
Håller inte alls med, de gånger jag har kört hyrbil eller lånat någon bil utan, så har jag fått krupp. Jag använder det i stort sett alltid när det är annan trafik framför. Görjobbigt att sitta och parera hastigheten för de som inte håller konstant hastighet.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag är positiv till säkerhetsutrustning, men tveksam till autopilot. Jag vill ha en sportig bil med massor av körglädje och vill inte bara vara passagerare..!
Jag är positiv till säkerhetsutrustning, men tveksam till autopilot. Jag vill ha en sportig bil med massor av körglädje och vill inte bara vara passagerare..!
Ja, sportigt värre blir det i kö där gör AP ett strålande jobb.
Model 3-24/Polestar 3-24
Ni lyssnar inte på mig: I nästa event kommer vi få höra att bilen är helt autonom. Framstolarna kan snurras så att man sitter vänd mot passagerarna och ratten kan fällas in.
Det där är världens första fullautonoma bil i serieproduktion. Tesla blir först. Elon gör en Henry Ford.
You got it! Stolarna och ratten får vi väl se på eventet till våren
Den här är bra, tar upp kopplingen AP 2.0 och AI, från models3ownersclub.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Den här är bra, tar upp kopplingen AP 2.0 och AI, från models3ownersclub.
Såg den tidigare. Helt klart sevärd!
Mm, massa nya grejer, ökar risken för försening. Adam Jonas.kanske har rätt , volym produktion först 2019. Elbils revolution och autonom körning samtidigt.
En först ca 2020 kan du få en bil på nån månad.
En sak som bekymrar mig med all revolutionerande teknik de ska trycka in i model 3 är att jag kommer att spendera mycket mer pengar på den än jag först hade tänkt!
Jag hade sett framför mig att köpa en bil med 35 mils räckvidd, drag och eventuellt också AP för några tiotusingar. Nu ser jag hur bilens pris stiger med ett par hundratusingar!!
En sak som bekymrar mig med all revolutionerande teknik de ska trycka in i model 3 är att jag kommer att spendera mycket mer pengar på den än jag först hade tänkt!
Jag hade sett framför mig att köpa en bil med 35 mils räckvidd, drag och eventuellt också AP för några tiotusingar. Nu ser jag hur bilens pris stiger med ett par hundratusingar!!
Ja, samma här. Trots att jag egentligen inte vill ha en Model 3 pga den fjuttiga bakluckan så ser jag mig nästan tvingad att köpa en i alla fall. Och då blir det inte budgetvarianten. Och egentligen behöver jag inte alla dessa härliga nördiga grejer som AP2, HUD och warpdrift. Men det är ju så himla fränt så man bara måste ha det. Visst skulle man kunna köpa en ny Model S, som säkerligen kommer få samma lull-lull förmodligen lite tidigare, men då måste man ha råd med den också...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ja, samma här. Trots att jag egentligen inte vill ha en Model 3 pga den fjuttiga bakluckan så ser jag mig nästan tvingad att köpa en i alla fall. Och då blir det inte budgetvarianten. Och egentligen behöver jag inte alla dessa härliga nördiga grejer som AP2, HUD och warpdrift. Men det är ju så himla fränt så man bara måste ha det. Visst skulle man kunna köpa en ny Model S, som säkerligen kommer få samma lull-lull förmodligen lite tidigare, men då måste man ha råd med den också...
Jag håller med, jag behöver inte alls allt detta. Så länge det bara finns en bil i vettig prisklass med drag så är det ju bara att köpa den, men om det skulle komma nån mer på marknaden som jag kan tänka mig så får det bli ett vägval, om man ska vara med på det högteknologiska tåget redan nu eller vänta några år till, för det kommer ju säkert till alla bilar i sinom tid. Men innan det kommer till billigare bilar dröjer det säkert 10 år eller mer.
Så frågan är egentligen hur rationellt jag klarar av att tänka när model 3 finns att köpa...