Har fått VIN

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Re: Har fått VIN

Inlägg av Remuz »

Jag är inte stressad, men jag fick ett SMS en gång om leverans den 29e. Jag vill gärna veta några veckor innan så jag kan ordna med likvider och planera jobb. Det är tämligen knepigt med planeringen om dom vill leverera med kort varsel.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inlägg av EricH »

Min P100 D bör nog vara på transport till Sthlm nu med tanke på att Tesla säger att den skall vara klar för leverans i slutet av denna vecka men har ännu inte lyckats bekräfta slutligt... i och för sig gör det inte mig så mycket då jag stack iväg på semester idag och inte tänker ta leverans förrän efter 6 feb. Lite märkligt dock att man inte kan bekräfta ett visst datum tre-fyra dagar i förväg. "Logistik" verkar vara en trång sektor.
Model X P100D
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Inlägg av EricH »

Btw, Riddermarks bil har fått en välskött Model S 85 att sälja. 4000 mil, ingen stökkörning och laddad varsamt (tror jag har laddat 100% totalt 4 gånger under ägandet) och med opticoat pro lackskydd. Ny converter eller vad det heter för ett drygt år sedan. Riddermarks är Svea Leasings hovleverantör tydligen. Dyker troligen upp i Järfälla de närmaste dagarna om någon vill ha en beggad S.
Model X P100D
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

EricH skrev:
Min P100 D bör nog vara på transport till Sthlm nu med tanke på att Tesla säger att den skall vara klar för leverans i slutet av denna vecka men har ännu inte lyckats bekräfta slutligt... i och för sig gör det inte mig så mycket då jag stack iväg på semester idag och inte tänker ta leverans förrän efter 6 feb. Lite märkligt dock att man inte kan bekräfta ett visst datum tre-fyra dagar i förväg. "Logistik" verkar vara en trång sektor.
Jo, min bil slarvade de bort på väg från hamnen i Göteborg till Sthlm. Fick till och med veta att bilen var tillbaka på båten :o innan de hittade bilen vid SC i Mölndal... de har en del att jobba på kan man säga.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Skriv svar