Sida 222 av 239

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 07:45
av bjornnilsson
Har inte hittat tesla vision i någon meny än och någon på youtube har påstått att den inte är implementerad men att den är på g. Installerar 2023.12.9 ikväll, håller tummarna för att den ramlar ner i bilen då.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 07:58
av Rennwagen
artscho skrev: 17 maj 2023 07:18
Jeez, inga varningar alls...? :o

Vad följer det med för laddkabel?
Jag har inte heller någon varning fram. Det borde även innebära att påkörningsskyddet av ex fotgängare inte heller fungerar :o

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 08:14
av Felixen
Fel tråd kanske men ställer en frågas här. Hämtade min MSLS för en vecka sedan i Malmö och är också grymt nöjd. Den ligger på 2023.12.5 och har senaste versionen av Teslappen på IOS men får inte upp laddstatistiken i appen. Jag har klickat ja på datadelningen i bilen (alla tre tror jag det var) och det är jag som står som ägare, den är köpt privat. Använder samma konto i appen som på hemsidan där min bil syns.

Några andra tips? Ska man lägga ärende i appen och fråga? Då ser det ut som att man bokar en ranger men det kanske alltid blir så?

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 08:24
av Stolpskott
OscarA skrev: 17 maj 2023 07:06
IMG_3154.jpeg
IMG_3149.jpeg
IMG_3157.jpeg


Blev lite förvånad över att man hämtar bilen utan att träffa någon!

Nästintill perfekt passning på allt
Min kom utan tempest-plastkåporna.. fick tag i service-tjejen som körde ut bilen som hade missat det under tvätten. Tydligen hade de inga och hon skulle beställa. Har inte fått någon bekräftelse på det :D

Älskar bilen. Duktigt mycket kräm i LR med! Känns mycket starkare än min förra M3P

Plaiden måste ju vara från en annan planet då? :lol:

Jag gillar bilen i 19” och dessa ser bättre ut irl än på bild.
Ska slänga på vinterdäck på dom sen och se vad jag hittar på till nästa sommar!

Mycket tystare i kupén än den jag provkörde! Vilket gör att ljudanläggningen är ännu trevligare.

Läskigt att parkera utan sensorer fram. Hur får jag igång vision?
Tack för leveransupdate och grattis till bilen!

Parkeringsassistans (via kamerorna) finns ännu inte till S och X utan bara till 3 och Y utan sensorer. Baserat på de klipp man sett så verkar det dock inte vara något man längtar efter utan mer något som skapar en falsk säkerhet.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 08:27
av bjornnilsson
Felixen skrev: 17 maj 2023 08:14
Fel tråd kanske men ställer en frågas här. Hämtade min MSLS för en vecka sedan i Malmö och är också grymt nöjd. Den ligger på 2023.12.5 och har senaste versionen av Teslappen på IOS men får inte upp laddstatistiken i appen. Jag har klickat ja på datadelningen i bilen (alla tre tror jag det var) och det är jag som står som ägare, den är köpt privat. Använder samma konto i appen som på hemsidan där min bil syns.

Några andra tips? Ska man lägga ärende i appen och fråga? Då ser det ut som att man bokar en ranger men det kanske alltid blir så?
Min bil är också privatägd. Min laddstatistik syns i appen. Om jag vore dig skulle jag avinstallera och sedan lägga till appen igen. Därefter lägga ett ärende där du beskriver problemet så tydligt som möjligt. Tesla kan oftast dra slutsatsen ifall det är dags att skicka ranger (eller inte).

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 08:29
av bjornnilsson
OscarA skrev: 17 maj 2023 07:06

Jag gillar bilen i 19” och dessa ser bättre ut irl än på bild.
Ska slänga på vinterdäck på dom sen och se vad jag hittar på till nästa sommar!

Mycket tystare i kupén än den jag provkörde! Vilket gör att ljudanläggningen är ännu trevligare.
Upplever bilen som brutalt tyst. Som att gå in i en annan värld. Jag har dock svårt att stänga dörrarna, man får ta i mer än på min förra MS. Tesla säger att de tjocka gummilisterna kommer gå till sig.

Gällande fälgarna så trodde jag aldrig att jag skulle tycka 19 tum var snygga men de dom är riktigt fina! Håller med om att de ser bättre ut i verkligheten än på bild. Jag kör också på dom den här sommaren, sen får jag se vad jag gör.

Har du några knepigheter?

Jag behöver lägga ett serviceärende på dörrhandtaget som vill att man öppnar det utåt/uppåt för att dörren ska gå upp + dålig lack på förardörren och kofångaren fram. Känns som att det gått fort när de lackat min bil. Vilket gör att jag inte kan wrappa den fullt ut än på ett tag, i sig aningen irriterande då det var min plan.

Men så sätter man sig i den och då är alla bekymmer som bortblåsta.. bokstavligen. :D

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 08:37
av Gustafsson
Hämtade min S LR i går
Levererades med knappt 40% laddning. Åkte hemåt 4,5 mil och gjorde en första laddning på SuC i Linköping. Lät den ladda till 99% för att få ett utgångsvärde inför kommande år.
Räckvidden angavs i bilen till 65,2 mil! Det var liiite mer än 100 D som numera klarar 47,5 mil. Mest imponerande var ändå laddkurvan. Över 220 kW vid 50%. Startade med 253 kW och höll det en god stund - nåja det gick rätt fort att fylla på....
Men fick intrycket att milen i nya bilen var lite kortare än med 100D. Hade snarlik förbrukning på motorvägen som den gamla (ville ju inte stå med hög SOC mer än nödvändigt) och bilen drog mer än förväntat. Med 100D klarar jag Linköping - Lillehammer med 5 mil kvar - 53 mil med snål körning på sommaren.
Blev också förvånad över ljudnivån. Yttre ljud som trafik runt om bilen var klart lägre men däckljuden tyckte jag inte var stor skillnad mot 100 D. Dessutom ett vindbrus hö fram som var högre än i den gamla. Men det blåste rätt mycket så det får kollas om något behöver justeras. Jag köåte good year asymmetric (med silence i namnet) till 100 D sist och det gjorde skillnad - byter nog till sådan när de nya däcken är slut.
Dörrarna är mycket tightare och tystare när man stänger dem.
Luftfjädringen är tyst och klonkar inte som på 100D.
I menyerna står att bägge motorerna är permanentmagnetmotorer, Raven har väl en induktionsmotor bak? Så det verkar vara en ny motor bak som jag inte läst om. Autopiloten fungerade - inte. Inte heller farthållaren. Tänkte att jag det skulle vara så då jag inte köpte till någon AP alls till denna - har FSD på den gamla utan att ha haft någon som helst nytta av den på 5 år. MEN efter uppdaterad mjukvara och några mil så fanns menyerna där. Står att hårdvara för FSD finns. Filbytet kan jag vara utan och vision-funktionerna är ännu inte implementerade.
Energigrafen är mer detaljerad, men föredrar den gamla - jag behöver inte veta hur mycket jag skulle spara om jag höjer kupetempen ... Skulle vilja ha den gamla alla dagar i veckan.
Prestanda då. Tja, 100 D är inte direkt slö så jag kände inte den stora skillnaden i kroppen, rumpaccelerometern är inte noggrant kalibrerad - men har inte provat insane-läget eller drag-läget än. Det var först när ögonen hittat hastighetsmätaren som visade XXX i stället för xxx som jag förstod att allt fungerade som det skulle...
Yoken då ? Den är gjord i för hårt material för min smak, den hade varit riktigt skön om den varit lite mjukare. Passar min gamla handplacering perfekt. Tycker styrningen var lite för känslig, små rörelser gav för mycket "sväng" vilket jag tyckte var lite mindre avkopplande på motorvägen. Det kan nog gå att ställa in i menyerna möjligen. Håller på att lära mig om knapparna på ratten. Med Teslas videos ska det nog funka.
Ventilationen verkar funka, men inställningen är krångligare att göra via skärmen. Sämre men snyggare.
Förvaringsutrymmena är bättre i kupén, men utrymmet under bagaget bak är lite kortare - utprovad plastback (i 100D) fick inte plats och fick vridas 90 grader. Frunken ser lite mindre ut, men bra att man flyttat spolarvätskebehållaren framåt.
Dragkrok medföljer inte - men har inköpt en redan i december, liksom gummimattor.
Typ 2 Mennekes kabel medföljer.
Nedgraderad mobil laddare medföljer, bytte direkt till min trefas med ett överflöd av adaptrar som följde med 100D.
Gillar ju taklucka- det var ju därför jag kostade på det i den förra bilen.
Lyset verkar vara väldigt mycket bättre - kanske inte behöver flytta över LED-rampen.

Är det då värt pengarna att byta upp sig från 100D? Well, nej det är det inte. Det var ett stort, prisvärt, lyft mellan 70D och 100D och ytterligare ett lyft till 2023 S LR, MEN allt kan inte värderas i kronor.
iom byte från företagsleasing till privat ägande får man dock en del bonus - Försäkringen sjönk från 28000:- till 5300:- per år. Förmånsvärdet försvinner och därmed 4000:- i skatt/månad. Dessutom garanti på batteri till 2031. Fri SuC försvinner, men är peanuts.

Återkommer med mer info efter lite längre tid med bilen.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 13:24
av igu
Det verkar vara samma 20-talet S som står i Huddinge sedan snart 2 veckor tillbaka (utan reg-skyltar).
Vet inte var skon klämmer men inte borde de vilja ha bilar ståendes där utan anledning?

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 13:31
av bjornnilsson
Jag hörde ett rykte för tre-fyra veckor sedan att transportstyrelsen saknar material för att knåda ihop nya regskyltar. Vet inte hur sant detta är men luktar lite åt det hållet?

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 14:52
av FutureTesla
bjornnilsson skrev: 17 maj 2023 08:29
OscarA skrev: 17 maj 2023 07:06

Jag gillar bilen i 19” och dessa ser bättre ut irl än på bild.
Ska slänga på vinterdäck på dom sen och se vad jag hittar på till nästa sommar!

Mycket tystare i kupén än den jag provkörde! Vilket gör att ljudanläggningen är ännu trevligare.
Upplever bilen som brutalt tyst. Som att gå in i en annan värld. Jag har dock svårt att stänga dörrarna, man får ta i mer än på min förra MS. Tesla säger att de tjocka gummilisterna kommer gå till sig.

Gällande fälgarna så trodde jag aldrig att jag skulle tycka 19 tum var snygga men de dom är riktigt fina! Håller med om att de ser bättre ut i verkligheten än på bild. Jag kör också på dom den här sommaren, sen får jag se vad jag gör.

Har du några knepigheter?

Jag behöver lägga ett serviceärende på dörrhandtaget som vill att man öppnar det utåt/uppåt för att dörren ska gå upp + dålig lack på förardörren och kofångaren fram. Känns som att det gått fort när de lackat min bil. Vilket gör att jag inte kan wrappa den fullt ut än på ett tag, i sig aningen irriterande då det var min plan.

Men så sätter man sig i den och då är alla bekymmer som bortblåsta.. bokstavligen. :D
Jag upplever också min som väldigt tyst och passagerarna tycker samma, speciellt ungarna som kollar på film bak med biokänsla:) Är detta pga noise cancellation funktionen i bilen som det pratades om eller är det bra isolerat? Någon som vet mer kring noise cancellation och var man hittar det i menyn?

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 15:03
av Felixen
bjornnilsson skrev: 17 maj 2023 08:27
Felixen skrev: 17 maj 2023 08:14
Fel tråd kanske men ställer en frågas här. Hämtade min MSLS för en vecka sedan i Malmö och är också grymt nöjd. Den ligger på 2023.12.5 och har senaste versionen av Teslappen på IOS men får inte upp laddstatistiken i appen. Jag har klickat ja på datadelningen i bilen (alla tre tror jag det var) och det är jag som står som ägare, den är köpt privat. Använder samma konto i appen som på hemsidan där min bil syns.

Några andra tips? Ska man lägga ärende i appen och fråga? Då ser det ut som att man bokar en ranger men det kanske alltid blir så?
Min bil är också privatägd. Min laddstatistik syns i appen. Om jag vore dig skulle jag avinstallera och sedan lägga till appen igen. Därefter lägga ett ärende där du beskriver problemet så tydligt som möjligt. Tesla kan oftast dra slutsatsen ifall det är dags att skicka ranger (eller inte).
Tackar, provade att avinstallera appen och installera om den och lägga till som nyckel till bilen igen. Ingen skillnad när det kommer till att se laddstatistiken i appen så jag har jag lagt ett ärende så får vi se vad som händer.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 15:04
av renes
FutureTesla skrev: 17 maj 2023 14:52
Jag upplever också min som väldigt tyst och passagerarna tycker samma, speciellt ungarna som kollar på film bak med biokänsla:) Är detta pga noise cancellation funktionen i bilen som det pratades om eller är det bra isolerat? Någon som vet mer kring noise cancellation och var man hittar det i menyn?
Jag tror inte noise cancelling funkar för baksätet. Jag tror t.o.m. jag läst att den kopplas ur om man har baksätespassagerare. Så tystnaden är nog från bättre isolering helt enkelt.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 15:16
av Rennwagen
Tack Gustavsson för utförlig genomgång.
Avseende vägljud delar jag din uppfattning att den inte är tystare. Givetvis knäpptyst vid låga farter och mindre vindbrus, men riktigt jobbigt vägljud på motorväg. Jag har iofs 21¨Archnaid fälgarna men jämfört med andra tysta bilar så är det en tröttande ljudfrekvens. Aktiv ljuddämpning har jag inte hittat någon inställning för.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 15:52
av bjornnilsson
Min Plaid från 2023 är absolut påtagligt tystare än min tidigare MS Performance årsmodell 2021 - från stillastående till motorvägsfart + moms.

Men det kanske har med ballongdäcken att göra. Har inte kört min nya på något annat än 19-tummarna. Eller så har det med att jag på riktigt är stendöv på vänster öra och kanske därför upplever det här med ljud i kupén på ett annat sätt. Finns många parametrar..

Edit: Däremot tycker frun att bilen lever om mer när man "motorbromsar", vilket nog stämmer. Den liksom piper mer. Kanske blir så med fler motorer som det är i Plaid? / Edit.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 16:30
av Livi1672
Rennwagen skrev: 17 maj 2023 15:16
Tack Gustavsson för utförlig genomgång.
Avseende vägljud delar jag din uppfattning att den inte är tystare. Givetvis knäpptyst vid låga farter och mindre vindbrus, men riktigt jobbigt vägljud på motorväg. Jag har iofs 21¨Archnaid fälgarna men jämfört med andra tysta bilar så är det en tröttande ljudfrekvens. Aktiv ljuddämpning har jag inte hittat någon inställning för.
Du ställer in aktiv ljuddämpning under Ljudinställningar. Lite knöligt att hitta.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 16:43
av Rennwagen
Livi1672 skrev: 17 maj 2023 16:30
Rennwagen skrev: 17 maj 2023 15:16
Tack Gustavsson för utförlig genomgång.
Avseende vägljud delar jag din uppfattning att den inte är tystare. Givetvis knäpptyst vid låga farter och mindre vindbrus, men riktigt jobbigt vägljud på motorväg. Jag har iofs 21¨Archnaid fälgarna men jämfört med andra tysta bilar så är det en tröttande ljudfrekvens. Aktiv ljuddämpning har jag inte hittat någon inställning för.
Du ställer in aktiv ljuddämpning under Ljudinställningar. Lite knöligt att hitta.
Najs - That's what forumfriends are for! Thx :D

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 16:52
av taliz
Rennwagen skrev: 17 maj 2023 15:16
Tack Gustavsson för utförlig genomgång.
Avseende vägljud delar jag din uppfattning att den inte är tystare. Givetvis knäpptyst vid låga farter och mindre vindbrus, men riktigt jobbigt vägljud på motorväg. Jag har iofs 21¨Archnaid fälgarna men jämfört med andra tysta bilar så är det en tröttande ljudfrekvens. Aktiv ljuddämpning har jag inte hittat någon inställning för.
Är den inte tystare än din M3?

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 17:29
av Rennwagen
taliz skrev: 17 maj 2023 16:52
Rennwagen skrev: 17 maj 2023 15:16
Tack Gustavsson för utförlig genomgång.
Avseende vägljud delar jag din uppfattning att den inte är tystare. Givetvis knäpptyst vid låga farter och mindre vindbrus, men riktigt jobbigt vägljud på motorväg. Jag har iofs 21¨Archnaid fälgarna men jämfört med andra tysta bilar så är det en tröttande ljudfrekvens. Aktiv ljuddämpning har jag inte hittat någon inställning för.
Är den inte tystare än din M3?
Det tror jag nog. Men M3an är såld så det är ganska svårt att minnas. Dagsfärska referenserna är Range Rover och BMW 5-serie och de låter kanske mer men har mindre däcksljud med lite jobbig frekvens som Teslan har. Å andra sidan känns de som förhistoriska i användargränssnitt och interiördesign ;)

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 17 maj 2023 18:33
av Dafro
Gustafsson skrev: 17 maj 2023 08:37
Hämtade min S LR i går
Levererades med knappt 40% laddning. Åkte hemåt 4,5 mil och gjorde en första laddning på SuC i Linköping. Lät den ladda till 99% för att få ett utgångsvärde inför kommande år.
Räckvidden angavs i bilen till 65,2 mil! Det var liiite mer än 100 D som numera klarar 47,5 mil. Mest imponerande var ändå laddkurvan. Över 220 kW vid 50%. Startade med 253 kW och höll det en god stund - nåja det gick rätt fort att fylla på....
Men fick intrycket att milen i nya bilen var lite kortare än med 100D. Hade snarlik förbrukning på motorvägen som den gamla (ville ju inte stå med hög SOC mer än nödvändigt) och bilen drog mer än förväntat. Med 100D klarar jag Linköping - Lillehammer med 5 mil kvar - 53 mil med snål körning på sommaren.
Blev också förvånad över ljudnivån. Yttre ljud som trafik runt om bilen var klart lägre men däckljuden tyckte jag inte var stor skillnad mot 100 D. Dessutom ett vindbrus hö fram som var högre än i den gamla. Men det blåste rätt mycket så det får kollas om något behöver justeras. Jag köåte good year asymmetric (med silence i namnet) till 100 D sist och det gjorde skillnad - byter nog till sådan när de nya däcken är slut.
Dörrarna är mycket tightare och tystare när man stänger dem.
Luftfjädringen är tyst och klonkar inte som på 100D.
I menyerna står att bägge motorerna är permanentmagnetmotorer, Raven har väl en induktionsmotor bak? Så det verkar vara en ny motor bak som jag inte läst om. Autopiloten fungerade - inte. Inte heller farthållaren. Tänkte att jag det skulle vara så då jag inte köpte till någon AP alls till denna - har FSD på den gamla utan att ha haft någon som helst nytta av den på 5 år. MEN efter uppdaterad mjukvara och några mil så fanns menyerna där. Står att hårdvara för FSD finns. Filbytet kan jag vara utan och vision-funktionerna är ännu inte implementerade.
Energigrafen är mer detaljerad, men föredrar den gamla - jag behöver inte veta hur mycket jag skulle spara om jag höjer kupetempen ... Skulle vilja ha den gamla alla dagar i veckan.
Prestanda då. Tja, 100 D är inte direkt slö så jag kände inte den stora skillnaden i kroppen, rumpaccelerometern är inte noggrant kalibrerad - men har inte provat insane-läget eller drag-läget än. Det var först när ögonen hittat hastighetsmätaren som visade XXX i stället för xxx som jag förstod att allt fungerade som det skulle...
Yoken då ? Den är gjord i för hårt material för min smak, den hade varit riktigt skön om den varit lite mjukare. Passar min gamla handplacering perfekt. Tycker styrningen var lite för känslig, små rörelser gav för mycket "sväng" vilket jag tyckte var lite mindre avkopplande på motorvägen. Det kan nog gå att ställa in i menyerna möjligen. Håller på att lära mig om knapparna på ratten. Med Teslas videos ska det nog funka.
Ventilationen verkar funka, men inställningen är krångligare att göra via skärmen. Sämre men snyggare.
Förvaringsutrymmena är bättre i kupén, men utrymmet under bagaget bak är lite kortare - utprovad plastback (i 100D) fick inte plats och fick vridas 90 grader. Frunken ser lite mindre ut, men bra att man flyttat spolarvätskebehållaren framåt.
Dragkrok medföljer inte - men har inköpt en redan i december, liksom gummimattor.
Typ 2 Mennekes kabel medföljer.
Nedgraderad mobil laddare medföljer, bytte direkt till min trefas med ett överflöd av adaptrar som följde med 100D.
Gillar ju taklucka- det var ju därför jag kostade på det i den förra bilen.
Lyset verkar vara väldigt mycket bättre - kanske inte behöver flytta över LED-rampen.

Är det då värt pengarna att byta upp sig från 100D? Well, nej det är det inte. Det var ett stort, prisvärt, lyft mellan 70D och 100D och ytterligare ett lyft till 2023 S LR, MEN allt kan inte värderas i kronor.
iom byte från företagsleasing till privat ägande får man dock en del bonus - Försäkringen sjönk från 28000:- till 5300:- per år. Förmånsvärdet försvinner och därmed 4000:- i skatt/månad. Dessutom garanti på batteri till 2031. Fri SuC försvinner, men är peanuts.

Återkommer med mer info efter lite längre tid med bilen.
Utförligt utlåtande, vi får ses och jämföra bilar vid tillfälle, är nyfiken på nya S LR.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 18 maj 2023 10:10
av renes
Nu fick jag mitt SMS. Hämtar 23/5.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 19 maj 2023 20:01
av improwise
OscarA skrev: 17 maj 2023 07:06
Jag gillar bilen i 19” och dessa ser bättre ut irl än på bild.
Ska slänga på vinterdäck på dom sen och se vad jag hittar på till nästa sommar!
Jag håller med om att Model S gör sig oväntat bra på 19", kan ibland till och med tycka att jämfört med vissa större fälgar är dessutom 19" snyggare, vilket sällan brukar tycka.

Var bor man om man måste slänga på vinterdäck i mitten på maj? :D

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 20 maj 2023 07:54
av OscarA
improwise skrev: 19 maj 2023 20:01
OscarA skrev: 17 maj 2023 07:06
Jag gillar bilen i 19” och dessa ser bättre ut irl än på bild.
Ska slänga på vinterdäck på dom sen och se vad jag hittar på till nästa sommar!
Jag håller med om att Model S gör sig oväntat bra på 19", kan ibland till och med tycka att jämfört med vissa större fälgar är dessutom 19" snyggare, vilket sällan brukar tycka.

Var bor man om man måste slänga på vinterdäck i mitten på maj? :D
Hahah

Menade ju senare på året :lol:

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 20 maj 2023 13:34
av richdub
Ni som har hämtat era LR med 19”-fälgar, vad har de för däck?

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 20 maj 2023 15:29
av OscarA
richdub skrev: 20 maj 2023 13:34
Ni som har hämtat era LR med 19”-fälgar, vad har de för däck?
Pirelli P Zero
285/40/19 bak
255/45/19 fram

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Postat: 20 maj 2023 15:30
av OscarA
IMG_3166.jpeg