Re: Artikel i media
Postat: 31 jan 2019 09:56
"DN har som första tidning fått låna den första pressbilen." Tidning, ja. För jag var före honom 

5ggr skrev han det, vad krävs för att dra in en 7tums spikbylund skrev:Kul att Swärd anammat benämningen ”avgasbilar”.
Mina föräldrar har en relativt ny BMW med HUD och den bilen har jag kört en hel del både på kortare och längre sträckor. Informationen i framrutan blir mer som en stor irriterande lysande insekt som stör när jag inte vill ha informationen (vilket jag inte alltid behöver)Bjelke skrev:Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HAR
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf
Absolut är det så, det hör jag även här på jobbet, några gillar det (HUD) och andra tycker det stör. Jag hade det på en BMW (hyrbil) nyligen och tyckte det var helt fantastiskt och även sambon gillade det, den bilenhelix skrev:Mina föräldrar har en relativt ny BMW med HUD och den bilen har jag kört en hel del både på kortare och längre sträckor. Informationen i framrutan blir mer som en stor irriterande lysande insekt som stör när jag inte vill ha informationen (vilket jag inte alltid behöver)Bjelke skrev:Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HAR
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf. När man behöver info om hastighet så fås detta snabbt ändå på samma sätt som info om bakomvarande trafik genom en snabb titt i backspeglarna.
Känns som HUD blivit en innegrej som folk tror man behöver. Vid en kortare provkörning kan det nog tyckas vara lite ballt och verka smart. Men i praktiken är min erfarenhet att det inte direkt tillför något. Men alla tycker vi olika
helix skrev:Mina föräldrar har en relativt ny BMW med HUD och den bilen har jag kört en hel del både på kortare och längre sträckor. Informationen i framrutan blir mer som en stor irriterande lysande insekt som stör när jag inte vill ha informationen (vilket jag inte alltid behöver)Bjelke skrev:Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HAR
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf. När man behöver info om hastighet så fås detta snabbt ändå på samma sätt som info om bakomvarande trafik genom en snabb titt i backspeglarna.
Känns som HUD blivit en innegrej som folk tror man behöver. Vid en kortare provkörning kan det nog tyckas vara lite ballt och verka smart. Men i praktiken är min erfarenhet att det inte direkt tillför något. Men alla tycker vi olika
Tänkte på det också! Något har vi lyckats med. Avgasbilar är ju en bättre benämning på alla bilar som avger avgaser. Fossilbil funkar egentligen inte eftersom en bensin/diesel/gasol kan köra på förnybart bränsle lika gärna istället för fossila bränslen. Avgaserna är dock där oavsett bränsle.bylund skrev:Kul att Swärd anammat benämningen ”avgasbilar”.
Det där med navigationen tycker jag är en större grej än hastigheten faktiskt, otroligt skönt att ha den viktigaste navigationsinformationen i synfältet med hjälp av en HUD, eller bakom ratten på en display.Verdi skrev:helix skrev:Mina föräldrar har en relativt ny BMW med HUD och den bilen har jag kört en hel del både på kortare och längre sträckor. Informationen i framrutan blir mer som en stor irriterande lysande insekt som stör när jag inte vill ha informationen (vilket jag inte alltid behöver)Bjelke skrev:Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HAR
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf. När man behöver info om hastighet så fås detta snabbt ändå på samma sätt som info om bakomvarande trafik genom en snabb titt i backspeglarna.
Känns som HUD blivit en innegrej som folk tror man behöver. Vid en kortare provkörning kan det nog tyckas vara lite ballt och verka smart. Men i praktiken är min erfarenhet att det inte direkt tillför något. Men alla tycker vi olika
Jag tror det är tvärtom. Irriterande först men sen när man vant sig är det rätt skönt. Har dock bara haft det i ett halvår på egen bil. Kan väl inte såg att jag saknar det jättemycket. Förutom navigationen som är jätteskönt att ha i synfältet när man kör i städer med mycket bilar och många filer att ha koll på.
HUD spås ju bli framtiden så gillar man det inte så är det nog bra att börja vänja sig. Just nu utvecklas det HUD med AR-funktioner, där hela framrutan kommer vara en skärm som varnar för vilt, ger färdanvisningar, "mörkerseende" osv. Kommer dröja några år men är väl den teknik jag längtar mest efter.Geni87 skrev:Det där med navigationen tycker jag är en större grej än hastigheten faktiskt, otroligt skönt att ha den viktigaste navigationsinformationen i synfältet med hjälp av en HUD, eller bakom ratten på en display.Verdi skrev:helix skrev:Mina föräldrar har en relativt ny BMW med HUD och den bilen har jag kört en hel del både på kortare och längre sträckor. Informationen i framrutan blir mer som en stor irriterande lysande insekt som stör när jag inte vill ha informationen (vilket jag inte alltid behöver)Bjelke skrev:Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HAR
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf. När man behöver info om hastighet så fås detta snabbt ändå på samma sätt som info om bakomvarande trafik genom en snabb titt i backspeglarna.
Känns som HUD blivit en innegrej som folk tror man behöver. Vid en kortare provkörning kan det nog tyckas vara lite ballt och verka smart. Men i praktiken är min erfarenhet att det inte direkt tillför något. Men alla tycker vi olika
Jag tror det är tvärtom. Irriterande först men sen när man vant sig är det rätt skönt. Har dock bara haft det i ett halvår på egen bil. Kan väl inte såg att jag saknar det jättemycket. Förutom navigationen som är jätteskönt att ha i synfältet när man kör i städer med mycket bilar och många filer att ha koll på.
Navigationen är det inget fel på, den har funkat bra när jag har kört.Smutt skrev:Tycker M3s navigation är helt underbar bästa jag någonsin provat
Kevork skrev:I DNs test står det "Bagagevolym: 425 liter (340 liter bak, 85 liter fram)"
Trodde det var 425 liter bak, känns orimligt att det bara skulle vara 340 liter. Nån som har koll på vad som stämmer?
TiborBlomhall skrev:![]()
Nu är du faktiskt elak.TeslaTissel skrev:Oj! Hela Sverige chockas av detta uttalande av en av de tyngsta experterna på området!
Tycker också "avgasbilar" är mer talande än ICE/fossil etc.Svenssons skrev:Tänkte på det också! Något har vi lyckats med. Avgasbilar är ju en bättre benämning på alla bilar som avger avgaser. Fossilbil funkar egentligen inte eftersom en bensin/diesel/gasol kan köra på förnybart bränsle lika gärna istället för fossila bränslen. Avgaserna är dock där oavsett bränsle.bylund skrev:Kul att Swärd anammat benämningen ”avgasbilar”.
...självklart seglar den direkt upp som etta på mest läst.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
Det är en halvgammal nyhet från några veckor sedan. Tibor har en artikel om det. Alla bilar inklusive avgasbilar får kortare räckvidd på vintern. Avgasbilar kan visserligen nyttja spillvärmen från avgasmotorn men elbilar kan med fördel förvänrmas när de är ikopplade. Handtaget på Model 3 kan frysa precis som handtag på andra bilar kan frysa. På Model 3 får man ge det en smäll så att isen bryts.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
Äsch.. fake news. Teslaägare är ju nöjdast av alla bilägare, så problemet med fastfrusna dörrhandtag kan ju inte vara stort.Svenssons skrev:Det är en halvgammal nyhet från några veckor sedan. Tibor har en artikel om det. Alla bilar inklusive avgasbilar får kortare räckvidd på vintern. Avgasbilar kan visserligen nyttja spillvärmen från avgasmotorn men elbilar kan med fördel förvänrmas när de är ikopplade. Handtaget på Model 3 kan frysa precis som handtag på andra bilar kan frysa. På Model 3 får man ge det en smäll så att isen bryts.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
Javisst fasen är det det. Det tråkiga är att det är just Tesla de ger sig på?? Nissan tex verkar ingen känna till att de har stora bekymmer med uppdateringar av Nissan Connect #disconnect?Jeppe_E skrev:Äsch.. fake news. Teslaägare är ju nöjdast av alla bilägare, så problemet med fastfrusna dörrhandtag kan ju inte vara stort.Svenssons skrev:Det är en halvgammal nyhet från några veckor sedan. Tibor har en artikel om det. Alla bilar inklusive avgasbilar får kortare räckvidd på vintern. Avgasbilar kan visserligen nyttja spillvärmen från avgasmotorn men elbilar kan med fördel förvänrmas när de är ikopplade. Handtaget på Model 3 kan frysa precis som handtag på andra bilar kan frysa. På Model 3 får man ge det en smäll så att isen bryts.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
helix skrev:...självklart seglar den direkt upp som etta på mest läst.TeslaTissel skrev:Jaha, en vän tipsade mig.
Först trodde jag det var ett år gammal artikel då jag lurades av bilden.
Men här dissas Tesla igen...
Teslaägare klagar på prestandan i vinterväder
”Teslas bilar klarar minusgrader illa. Batteriet försämras och dörrhandtag fryser fast av frosten. I sociala medier sprider sig nu ilskan bland Tesla-ägare på nordliga breddgrader, rapporter amerikanska Bloomberg”.
https://www.di.se/bil/teslaagare-klagar ... ntervader/
Antagligen är det just det tidningarna vill ha? Klick-bete åt Klickmonstren?
Det handlar inte om svart eller vitt här. Det är HUR det framställs och överdrivs som är hela problemet kring mycket av den kritik mot Tesla som florerar runt i media.Jeppe_E skrev:
Äsch.. fake news. Teslaägare är ju nöjdast av alla bilägare, så problemet med fastfrusna dörrhandtag kan ju inte vara stort.