Re: Audi e-tron
Postat: 08 dec 2020 11:10
Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?Martin E-tron skrev:Var nära på att anmäla/boka en.
Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än![]()
Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?Martin E-tron skrev:Var nära på att anmäla/boka en.
Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än![]()
4dy skrev:Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?Martin E-tron skrev:Var nära på att anmäla/boka en.
Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än![]()
Räknar med ett spann på 800kkr till 1200kkr.Vid förbokning tas ingen kostnad ut. Förbokningen är inte bindande vilket inte innebär skyldighet att beställa en bil vid orderöppnande.
dd88 skrev:4dy skrev:Boka kan man väl alltid göra? Tänker att den måste bli klart billigare än en Taycan?Martin E-tron skrev:Var nära på att anmäla/boka en.
Sen kom jag på, Trissen har inte skrapats än
Räknar med ett spann på 800kkr till 1200kkr.Vid förbokning tas ingen kostnad ut. Förbokningen är inte bindande vilket inte innebär skyldighet att beställa en bil vid orderöppnande.
RS lär hamna på 1.6+ enligt ryktesmaskinen.macky skrev:Tror knappast att man får en RS för 1.2 Mkr. En halv miljon under Taycan turbo? Vilken no-brainer isf.
Låter mer ”rimligt”. Om man skulle klämma in en basvariant så hade jag behövt vänta på en kombi. Hoppas att det kommer.dd88 skrev:RS lär hamna på 1.6+ enligt ryktesmaskinen.macky skrev:Tror knappast att man får en RS för 1.2 Mkr. En halv miljon under Taycan turbo? Vilken no-brainer isf.
martinot skrev:Håller med. Ser inte ut att bli någon som helst "varumärkesrabatt" på denna Audi.
Skillnaden är desto större efter rabatt, Porsche ger inte många procent medan Audi kan närma sig 30%.4dy skrev:martinot skrev:Håller med. Ser inte ut att bli någon som helst "varumärkesrabatt" på denna Audi.
Brukar inte vara det heller. Titta på Q5 vs Macan och Q7 vs Cayenne och välj samma prestanda och utrustning ska ni få se hur lite det skiljer.
Lyckades få bra rabatt på Cayenne och Panamera hybriderna men på Taycan gav de inget.dd88 skrev:Skillnaden är desto större efter rabatt, Porsche ger inte många procent medan Audi kan närma sig 30%.4dy skrev:martinot skrev:Håller med. Ser inte ut att bli någon som helst "varumärkesrabatt" på denna Audi.
Brukar inte vara det heller. Titta på Q5 vs Macan och Q7 vs Cayenne och välj samma prestanda och utrustning ska ni få se hur lite det skiljer.
Återstår dock att se hur rabatterna är på E-Tron GT, kan tänka mig att dom kommer försöka hålla uppe priserna.
Personligen så är en E-Tron GT motsvarande Taycan 4s inte värd mer än miljonen. Dvs runt samma pris som en RS5.
Vad då är du intresserad av att boka en?taliz skrev:Blir det samma hemska infotainment i GT som i övriga Audis?
Liten skärm långt ner med grådaskiga ikoner kändes deprimerande i vanliga etron IMO. Vad jag förstått är det samma i A6/7/8 Q7/8 osv.
Carwow mätte 2.88 till 60mph så den verkar vara i paritet med turbo. Finns ju inte officiella prestandasiffror än. Under 3.5s 0-100 säger audi. Vi får väl se men 3s verkar ju vara närmre sanningen.taliz skrev:GT RS är ju långt efter Taycan Turbo S prestandamässigt, tom efter vanliga Turbo.
Blir inte mkt rabatt på att välja Audi istf Porsche.
Kollade priset att köpa den nya reseladdaren lös hos Audi. Med väggfäste blev det 26 000:- inklusive moms.Off Grid Byggaren skrev:Är det denna du menar? Lastbalasering finns, men kräver då att du har ett kompatibelt Home Energy Management System.Robertrimmevik skrev:20900kr för 22kW ombordladdare som tillval till E-tron.
Vet inte om jag vill eftermontera även om det skulle gå. Jag har dubbla ladduttag som krävs.
Deras nya reseladdare för 7900kr verkar dock faktiskt riktigt bra. Tror knappt man behöver en laddbox med en sådan. Bara en trefas. Om jag förstått rätt så har den lastbalansering inbyggd.
e-tron laddningssystem connect.
7.5 på en E-Tron? Låter ju sjukt bra.Martin E-tron skrev:Jag har 7.5 kr ink moms per extramil i mitt avtal, dock privatavtal
Jag körde ca 800 mil/år tidigare. Med Teslan blev det över 3000 mil år.Martin E-tron skrev:Skall tilläggas att det bara är 1000 mil/år som ingår men visst, ja tycker 7.5 kr per extramil e bra
Kör cirka 1200-1500 mil per år, då är 1 fjällen resa med i beräkningen.