De höjde nog efter årsskiftet. I flera annonser står det "senast 30/12" också. T ex: https://www.blocket.se/annons/uppsala/a ... 2/92935823Legato skrev:Priset i själva annonsen är ca 10% lägre än priset i annonsens rubrikMWall skrev:spinx skrev:Får man fråga via vilken återförsäljare/leasing partner du fick det erbjudandet? Mitt erbjudande känns ju sådär, på ~6486 kr/ mån ex moms för 1500mil/36mån (viewtopic.php?f=27&t=11296&p=492127#p492127).Bodes_dad skrev:Provkörde den i fredags och hade lite samma reflektioner, bekväm fram och tyst, men känns trång i baksäte och bagage (kan det verkligen vara 600L??). Funderar på hur mkt sämre förbrukningen blir med takbox. Men de deals som finns gör ju att det ändå känns intressant. Fått offert på operationell leasing på en ok utrustad proline för 4292kr/månad ex moms i snitt för perioden (24m 1000mil/år). Bra, men måste räkna lite på om det kanske är ännu bättre att ta bilen privat och slippa förmånsskatt och ta milersättning. Kör inte så långt till vardags, men bor i Östersund och är skralt med (snabbare) laddare om man letar sig bort från E45/E14.
Men jag vet inte hur mycket bättre det kan bli...?
Beror nog på vad man menar med "ok utrustning". Räcker Sportline så finns det många erbjudanden. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... r/93702467
Det som är trist är ju att förmånsvärdet sticker iväg nåt så djävulskt när man börjar plocka på utrustning...Har de höjt och glömt justera i annonsen?
Jag tycker personligen det känns helt fel med milbegränsning på en elbil dock. Hela vitsen med elbil är frihetskänslan av att kunna köra "billigt". Är man låst till 1000 mil per år så blir känslan helt fel, även om man kan köpa till fler mil (dyrt, ca 18:-/mil).